خانهاخبار
مدیاتک دیمنسیتی ۶۳۰۰ با فرآیند ۶ نانومتری معرفی شد

مدیاتک دیمنسیتی ۶۳۰۰ با فرآیند ۶ نانومتری معرفی شد

مدیاتک به تازگی از تراشه میان‌رده جدیدی رونمایی کرده که به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای مجهز شده است.

۱۴۰۳/۲/۱

مدیاتک امروز از تراشه میان‌رده جدیدی رونمایی کرد که دیمنسیتی ۶۳۰۰ نام دارد و به عنوان جایگزین تراشه نسل قبلی دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود ریلمی C65‌ به اولین گوشی بازار بدل خواهد شد که با تراشه جدید مدیاتک معرفی می‌شود. 

طبق اعلام رسمی مدیاتک، دیمنسیتی ۶۳۰۰ از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل دو هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی و شش هسته کورتکس A55‌ با فرکانس ۲ گیگاهرتزی می‌شود.

مشخصات فنی تراشه دیمنسیتی ۶۳۰۰

دیمنسیتی ۶۳۰۰ برپایه فرآیند ۶ نانومتری توسعه داده شده و به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 مجهز شده است. مدیاتک ادعا می‌کند که این تراشه در بخش پردازنده مرکزی با بهبود ۱۰ درصدی در مقایسه با تراشه دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس همراه شده است. 

شایان ذکر است مدیاتک تراشه دیمنسیتی ۶۳۰۰ را به فناوری UltraSave 3.0 پلاس مجهز کرده که قادر است انرژی را بهینه‌تر مصرف کند. همچنین در این تراشه یک مودم 5G نیز به کار رفته است.

به مانند نسل قبلی، دیمنسیتی ۶۳۰۰ از حافظه رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند. به علاوه، تراشه میان‌رده مدیاتک با نمایشگر‌های با رزولوشن تصویر تا ۱۰۸۰ تا ۲۵۲۰ سازگار است. از دیگر مشخصات فنی دیمنسیتی ۶۳۰۰ می‌توان به پشتیبانی از دوربین‌های تا ۱۰۸ مگاپیکسل، وای‌فای ۵ و بلوتوث نسخه ۵٫۲ اشاره کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)