خانهاخبار
مک بوک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امسال با تراشه M4 معرفی می‌شوند

مک بوک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امسال با تراشه M4 معرفی می‌شوند

افشاگری برجسته ادعا کرده که نسل جدید محصولات سری مک شامل آی‌مک و مک بوک در طی سال جاری با تراشه M4 روانه بازار خواهند شد.

 

۱۴۰۳/۱/۲۴

اپل در حال آماده‌سازی برای ایجاد تحولاتی مهم در خانواده محصولات مک است که شامل دستگاه‌های آی‌مک، مک بوک و مک مینی می‌شود. انتظار داریم هوش مصنوعی (و قابلیت‌های آن) محور مرکزی تغییرات مهم سری مک باشد.

خبرنگار برجسته بلومبرگ و تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مارک گرمن، در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که اپل به زودی فرآیند توسعه پردازنده‌های سری M4 را آغاز می‌کند که قرار است در نسل بعدی کامپیوترهای اپل به کار روند.

مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۳

علی‌رغم آن که در حال حاضر مک‌های مجهز به پردازنده‌های سری M3 (نسل فعلی) از قدرت پردازشی قابل‌توجهی برخوردار هستند، فروش این محصولات کمتر از حد انتظار بوده است. به نظر می‌رسد اپل امیدوار است که با بروزرسانی سخت‌افزاری هرچه سریع‌تر مک‌ها و همچنین تجهیز آن‌ها به هوش مصنوعی، میزان فروش این دستگاه‌ها را افزایش دهد.

طبق گزارش آقای گرمن، خانواده تراشه‌ M4 شامل سه عضو اصلی خواهد بود: 

  • اسم‌رمز Donan: این مدل که نسخه‌ استاندارد تراشه M4 محسوب می‌شود احتمالا در نسخه پایه مک بوک پرو، مک بوک ایر به‌روزشده و نسخه ارزان مک مینی به کار خواهد رفت.
  • اسم‌رمز Brava:‌ این مدل از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار است و به احتمال در مدل‌های بالارده مک بوک پرو و مدل‌های پرمیوم مک مینی قرار خواهد گرفت.
  • اسم‌رمز Hidra: قدرتمندترین مدل خانواده M4 در دسکتاپ پرچمدار مک پرو به کار خواهد رفت. 
آی مک M3

برنامه بروزرسانی سخت‌افزاری مک‌ها بازه زمانی چندماهه را پوشش می‌دهد به طوری که این فرآیند از اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۵ میلادی به طول می‌انجامد. 

در فاز نخست فرآیند بروزرسانی سخت‌افزاری مک‌ها که شامل بازه زمانی اواخر سال ۲۰۲۴ و یا اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی می‌شود، احتمالا شاهد عرضه آی‌مک‌های جدید، مدل ۱۴ اینچی و استاندارد مک بوک پرو، مدل‌های بالارده مک بوک‌ پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک مینی به‌روزشده خواهیم بود. 

در بهار سال ۲۰۲۵ میلای، مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر جدید روانه بازار خواهند شد. به علاوه، اپل در میانه سال آینده میلادی نسخه جدید مک استدیو را با تراشه M4 عرضه خواهد کرد. با معرفی مک پرو در اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی، فرآیند بروزرسانی سخت‌افزاری مک‌ها به اتمام می‌رسد.

مک بوک پرو ۱۴ اینچ

اپل امسال توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های هوش مصنوعی و یکپارچگی آن‌ها با بروزرسانی بعدی macOS خواهد داشت. در این رابطه، انتظار داریم مک‌های جدید غول فناوری آمریکایی نیز هوش مصنوعی را به همراه داشته باشند. 

در نهایت باید اشاره کرد که سری آیفون ۱۶ نیز در طی سال جاری میلای با قابلیت‌های هوش مصنوعی روانه بازار خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)