خانهاخبار
پرچمدار جدید سونی در تصاویر رندری دیده شد

پرچمدار جدید سونی در تصاویر رندری دیده شد

سونی ظاهرا پرچمدار جدید خود یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ را با ابعاد جدیدی همراه می‌کند که دستگاه را عریض‌تر و کوتاه‌تر می‌سازد. 

۱۴۰۳/۱/۲۴

چندی پیش، شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر این که پرچمدار جدید سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ با نسبت تصویر متفاوتی عرضه خواهد شد که خبر از تغییر ابعاد دستگاه می‌دهد. حالا به تازگی رندرهای جدیدی گوشی سونی در دسترس قرار گرفته که این موضوع را تایید می‌کند.

افشاگری خوش‌سابقه به نام OnLeaks با همکاری وبسایت AndroidHeadlines رندرهای CAD سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ را در اختیار کاربران قرار داده است. 

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶.jfif

همانطور که در این تصاویر مشخص است، سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ با زبان طراحی مشابه نسل قبلی همراه خواهد شد ولی تغییر مهم این گوشی به ابعاد آن مربوط می‌شود. افشاگر OnLeaks اعلام کرده که ابعاد اکسپریا ۱ مارک ۶ برابر با ۱۶۱٫۹ در ۷۴٫۵ در ۸٫۴ میلی‌متر خواهد بود.

در مقایسه با نسخه قبلی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۵، پرچمدار جدید سونی تا ۳ میلی‌متر کوتاه‌تر و دقیقا ۳٫۵ میلی‌متر عریض‌تر خواهد بود. این تغییر در ابعاد دستگاه ظاهرا باعث شده که حالا اکسپریا ۱ مارک ۶ به جای نسبت تصویر غیرمعمول ۲۱:۹ با نسبت تصویر استانداردتر ۱۹٫۵:۹ همراه شود. 

علی‌رغم تغییر در ابعاد، گزارش شده که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ همچنان با نمایشگر ۶٫۵ اینچی عرضه خواهد شد که از رزولوشن 2K‌ پشتیبانی می‌کند. برای یادآوری، اکسپریا ۱ مارک ۵ به نمایشگر 4K مجهز بوده است. 

رندر سونی اکسپریا ۱ مارک ۶.jfif

کاهش رزولوشن نمایشگر به‌خودی‌خود تصمیم بدی نیست چرا که در حال حاضر محتوای 4K چندان زیادی وجود ندارد و همچنین این نمایشگر انرژی بیشتری مصرف می‌کند. 

در پنل پشتی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنیم که در آن لنزها به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند. اخیرا شایعه‌ای ادعا کرد که این گوشی به سه دوربین ۴۸، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

تصویر اکسپریا ۱ مارک ۶.jfif

خوشبختانه پرچمدار سونی همچنان کلید اختصاصی شاتر دوربین را به همراه خواهد داشت و از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات فنی اکسپریا ۱ مارک ۶ می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، حافظه داخلی ۱ ترابایتی و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی (در نسخه پایه ۱۲ گیگابایت) اشاره کرد. 

گزارش‌های قبلی اذعان داشته‌اند که سونی در ماه مه سال جاری میلادی از پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)