خانهاخبار
آیفون ۱۷ پرو اولین گوشی مجهز به تراشه ۲ نانومتری خواهد بود

آیفون ۱۷ پرو اولین گوشی مجهز به تراشه ۲ نانومتری خواهد بود

گزارش شده که TSMC در اواخر سال جاری میلادی تولید تراشه‌های ۲ نانومتری را در مقیاس کوچک آغاز خواهد کرد. 

۱۴۰۳/۱/۲۳

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، پرچمدار سال آینده اپل یعنی آیفون ۱۷ پرو (و ۱۷ پرو مکس) به اولین آیفون غول فناوری آمریکایی بدل خواهد شد که با تراشه ۲ نانومتری شرکت TSMC روانه بازار می‌شود. 

در سال ۲۰۲۲ میلادی، شرکت TSMC رسما تایید کرد که کار توسعه فرآیند ساخت ۲ نانومتری را آغاز کرده است. در همین سال نیز شایعه‌ای ادعا کرد که سری آیفون ۱۷ پرو به نخستین گوشی‌های بازار با تراشه ۲ نانومتری تبدیل خواهند شد. 

آیفون ۱۵ پرو

به نظر می‌رسد TSMC در اواخر سال جاری میلادی تراشه ۲ نانومتری را در مقایس کوچک تولید خواهد کرد. تولید انبوه این تراشه به سال ۲۰۲۵ میلادی موکول خواهد شد که دقیقا همزمان با عرضه سری آیفون ۱۷ در پاییز سال آینده است. 

اوایل سال جاری، گزارشی اذعان داشت که اپل به طور کامل فرآیند ساخت ۲ نانومتری TSMC را در اختیار خود قرار داده است. جدا از سری آیفون ۱۷ پرو، انتظار داریم که این تراشه‌های پیشرفته در مک‌های آینده اپل نیز به کار روند.

پس از توسعه و عرضه تراشه ۲ نانومتری، ظاهرا پروژه توسعه نسخه بهبودیافته فرآیند ۲ نانومتری آغاز خواهد شد که امکان دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی تکمیل شود. پس از اتمام کامل ساخت فرآیندهای ۲ نانومتری، باید منتظر فرآیند ۱٫۴ نانومتری باشیم. 

در نهایت باید اشاره کرد که تا چند ماه دیگر، سری آیفون ۱۶ و بروزرسانی iOS 18 عرضه خواهند شد که با تمرکز ویژه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه می‌شوند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)