خانهاخبار
اطلاعات افشا شده خبر از کاهش ظرفیت باتری یک مدل از سری آیفون ۱۶ می‌دهد

اطلاعات افشا شده خبر از کاهش ظرفیت باتری یک مدل از سری آیفون ۱۶ می‌دهد

افشاگر چینی امروز اعداد و ارقام ظرفیت باتری سری آیفون ۱۶ را گزارش داده که کمی با اطلاعات پیشین ناسازگار است. در این خبر ادعا شده که مدل بزرگتر استاندارد آیفون ۱۶ باتری کوچکتری نسبت به سال قبل خواهد داشت.

۱۴۰۳/۱/۲۱

سری آتی آیفون ۱۶ اپل در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۵، به استثنای آیفون ۱۶ پلاس که باتری کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد، ظرفیت باتری بیشتری خواهد داشت.

این خبر را افشاگری چینی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده که از منبع نسبتا جدیدی از نشت اطلاعات در زنجیره تامین اپل به دست آورده و البته باید گفت که این افشاگر سابقه‌ای اثبات نشده در این خصوص دارد.

سری آیفون ۱۶

جزییات ظرفیت باتری آیفون ۱۶ که توسط این شخص منتشر شده، مطابق با ارقامی است که پیش‌تر توسط افشاگر معروف «ماجین بو» در اکس به اشتراک گذاشته شده بود، اما یک تغییر نسبت به گزارش ماجین بو در خبر امروز دیده می‌شود. در اطلاعاتی که امروز به بیرون درز کرده ادعا شده که ظرفیت باتری آیفون۱۶ پلاس تغییر کرده است.

ارقام نشان می‌دهد که آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از باتری‌های بزرگ تری نسبت به مدل‌های قبلی خود بهره می‌برند، اما ظاهرا آیفون ۱۶ پلاس در مقایسه با آیفون ۱۵ پلاس با کاهش ظرفیت باتری مواجه است.

دلیل این امر مشخص نیست، زیرا به غیر از تفاوت اندازه، انتظار می‌رود هر دو آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس دارای مجموعه‌ای از ویژگی های یکسان باشند. یک احتمال این است که به لطف بهبود کارایی در سایر زمینه‌ها، کاهش ظرفیت در شرایط واقعی ناچیز باشد. از سوی دیگر، اپل می‌تواند با کاهش ظرفیت، تمایز بین آیفون ۱۶ پلاس و آیفون ۱۶ پرو مکس را به حداکثر برساند تا مشتریان را به سمت ویژگی‌ها (و البته قیمت‌های بالاتر) مدل برتر خود سوق دهد.

 

سری آیفون ۱۵ (سال ۲۰۲۳)

سری آیفون ۱۶ (سال ۲۰۲۴)

درصد تغییر ظرفیت باتری

مدل استاندارد

۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعت

۳۵۶۱ میلی‌آمپر ساعت

۶+ درصد

مدل پلاس

۴۳۸۳ میلی‌آمپر ساعت

۴۰۰۶ میلی‌آمپر ساعت

۹- درصد

مدل پرو

۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعت

۳۳۵۵ میلی‌آمپر ساعت

۲٫۵+ درصد

مدل پرو مکس

۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعت

۴۶۷۶ میلی‌آمپر ساعت

۵+ درصد

زمانی که آیفون ۱۴ پلاس برای جایگزینی آیفون ۱۳ مینی در خط تولید گوشی‌های هوشمند اپل معرفی شد، به مشتریان این فرصت را داد تا بدون پرداخت هزینه اضافی، دستگاهی با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی مشابه آیفون ۱۴ پرو مکس داشته باشند. علاوه بر این، آیفون ۱۴ پلاس از مزیت باتری با ظرفیت بیشتر نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس نیز برخوردار بود و به اپل این امکان را می‌داد تا این دستگاه را به عنوان «طولانی‌ترین عمر باتری در آیفون‌ها» به بازار عرضه کند.

با این حال با ظهور سری آیفون ۱۵، اپل ظرفیت باتری آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش داد تا آن را به بزرگترین باتری استفاده شده در آیفون تبدیل کند.

طبق شایعه‌ای دیگر، آیفون ۱۶ پرو مکس امسال از عمر باتری ۳۰ ساعته بیشتر (در مقایسه با ۲۹ ساعت برای آیفون ۱۵ پرو مکس) برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر انتظار می‌رود هر دو آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگرهای کمی بزرگتر داشته باشند. بنابراین اگر اپل قصد کاهش باتری آیفون ۱۶ پلاس را داشته باشد، شکاف بین این دو سطح را بیشتر خواهد کرد. انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ در پاییز امسال در کنار محصولاتی مانند اپل واچ سری ۱۰ و شاید ایرپادز جدید عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)