خانهاخبار
سری P70 هواوی با تراشه Kirin 9010 عرضه خواهد شد

سری P70 هواوی با تراشه Kirin 9010 عرضه خواهد شد

پرچمدار جدید شرکت هواوی به نظر می‌رسد با پردازنده جدید کایرین ۹۰۱۰ معرفی و روانه بازار می‌شود.

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

یکی از افشاگران چینی که با نام کاربری Smart Pikachu فعالیت می‌کند، در جدیدترین اظهار نظر خود، خبر از وجود تراشه‌ای جدید در پرچمدار آینده هواوی، یعنی سری P70 داده است. پردازنده مورد بحث در این شایعه، کایرین ۹۰۱۰ است. او این اظهار نظر خود را در شبکه اجتماعی چینی Weibo مطرح کرده است. او بر این باور است که هواوی از تراشه Kirin 9000s برای محصولات جدید خود استفاده نخواهد کرد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که کایرین ۹۰۱۰، مدل ویرایش شده Kirin 9000s است. از آن جا که شیوه نام‌گذاری آن‌ها به یکدیگر شباهت دارد، لذا نمی‌توان انتظار تغییرات زیادی را داشت. البته در حال حاضر و روی کاغذ، موضوع به این صورت است.

huawei 1.jpg

تراشه Kirin 9000s با لیتوگرافی ۷ نانومتری به عنوان قلب تپنده سری میت ۶۰ هواوی ایفای نقش می‌کرد. همچنین هواوی از این پردازنده برای Mate X5 که یک گوشی هوشمند با نمایشگر منعطف بود نیز استفاده کرد.

تراشه کایرین ۹۰۰۰ اس هنوز پایش را به خارج از کشور چین نگذاشته است. لذا تمامی نگاه‌ها به سمت سری P70 هواوی معطوف خواهد شد. رونمایی از پردازنده Kirin 9000s توجه بسیاری از علاقمندان به دنیای تکنولوژی را به سمت خود جلب کرد و مطمئنا با معرفی خانواده P80، برندهای آمریکایی نیز توجه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.

اگر هواوی استراتژی سال گذشته خود را ادامه دهد، باید انتظار سه محصول زیر را داشته باشیم:

  • پی ۷۰
  • پی ۷۰ پرو
  • پی ۷۰ آرت

اگر به خاطر داشته باشید، سری پی ۶۰ هواوی در ماه مارچ سال گذشته به صورت رسمی معرفی شد و در ماه می نیز پا به بازارهای جهانی گذاشت. ممکن است هواوی از همین شیوه مجددا استفاده کند، یا همه چیز را به ماه فوریه و همایش جهانی MWC 2024 موکول نماید.

هواوی این بار به احتمال خیلی زیاد، از سنسور بهتری به عنوان دوربین التراواید استفاده خواهد کرد و سایر سنسورها نیز از نظر سخت‌افزاری مسلما بهبود چشمگیری را به خود خواهند دید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)