خانهاخبار
سری HMD Pulse معرفی شد؛ محصولاتی مقرون‌به‌صرفه با تعمیرپذیری بالا

سری HMD Pulse معرفی شد؛ محصولاتی مقرون‌به‌صرفه با تعمیرپذیری بالا

اچ ام دی (HMD) به تازگی از نخستین گوشی‌های برند خود رونمایی کرده که با قیمتی ارزان و مشخصات فنی پایین‌رده همراه شده‌اند.

۱۴۰۳/۲/۵

در حالی که همکاری دو برند اچ ام دی (HMD) و نوکیا هرچند به صورت محدود ادامه دارد، شرکت HMD Global به تازگی از نخستین گوشی‌های برند خود با نام پالس (Pulse) رونمایی کرده که محصولاتی مقرون به صرفه به شمار می‌روند. در واقع، قیمت سه مدل سری پالس در بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو قرار دارد.

برند اچ ام دی باور دارد که کاربران به تدریج به دستگاه‌های دوستدار محیط‌زیست تمایل پیدا خواهند کرد و همچنین توجه ویژه‌ای به گوشی‌های با تعمیرپذیری بالا خواهند داشت.  

تعمیرپذیری سری اچ ام دی پالس

گوشی‌های سری اچ ام دی پالس از تعمیرپذیری Gen 1 بهره می‌برند و کاربران می‌توانند با کیت‌های تعمیر iFixit به تعمیر این گوشی‌ها بپردازند. از جمله تعمیراتی که می‌توان با کیت‌های iFixit انجام می‌داد باید به تعویض نمایشگر و یا خارج کردن باتری اشاره کنیم. 

مشخصات فنی HMD پالس 

این گوشی که نسخه استاندارد سری پالس به شمار می‌رود با قیمت ۱۴۰ یورو روانه بازار خواهد شد. شایان ذکر است که هر سه مدل سری HMD پالس از تراشه پایین‌رده Unisoc T606 برخوردار هستند.

تراشه Unisoc T606 برپایه فرآیند ۱۲ نانومتری ساخته شده و از دو هسته کورتکس A75 و شش هسته کورتکس A55 برخوردار است. از مشخصات فنی این سخت‌افزار می‌توان پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC1 و مودم 4G را نام برد. 

طراحی اچ ام دی پالس

دیگر ویژگی مشترک سری HMD پالس نمایشگر ۶٫۶۵ اینچی ال‌سی‌دی است که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر قادر است به روشنایی ۶۰۰ نیتی دست پیدا کند و از ۷۰ درصد فضای رنگی NTSC پشتیبانی می‌کند.

جدا از نمایشگر و تراشه مشابه، سه مدل سری HMD پالس از سیستم دوربین متفاوتی بهره می‌برند. در این رابطه، مدل استاندارد سری پالس به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و سنسور تشخیص عمق مجهز شده است. دوربین سلفی نیز که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. 

انرژی موردنیاز HMD پالس توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که به راحتی قابل تعویض است. البته تعویض راحت به این معنا نیست که کاربر می‌تواند پنل پشتی را از بدنه جدا کند و سپس باتری را تعویض کند بلکه کاربر قادر است با ابزاری ساده و در عرض ۵ دقیقه باتری گوشی را در خانه جایگزین کند. 

رنگ صورتی اچ ام دی پالس

باتری HMD پالس تا ۸۰۰ بار شارژ سلامت خود را حفظ می‌کند و با شارژ ۱۰ واتی همراه خواهد شد. با گواهی IP52، گوشی HMD در برابر قطرات آب و گردوغبار مقاوم است. 

گوشی HMD پالس در دو مدل حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی و یک نسخه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه گوشی  تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است. همچنین سری HMD پالس تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا سه سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

مشخصات فنی HMD‌ پالس پلاس 

مدل دوم سری پالس با قیمت ۱۶۰ یورویی روانه بازار می‌شود و از همان نمایشگر و تراشه مشابه نسخه استاندارد بهره می‌برد. علاوه بر کانفیگ‌های حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی، گوشی HMD پالس پلاس با حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

حافظه داخلی HMD پالس پلاس برابر با ۱۲۸ گیگابایت اعلام شده که البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است. 

دوربین اچ ام دی پالس پلاس

پنل پشتی این گوشی میزبان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق است که هنوز نوع و جزئیات فنی آن مشخص نشده است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. 

به مانند دیگر مدل‌های سری، HMD پالس به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، سری HMD پالس از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، وای‌فای ۵، شبکه 4G و بلوتوث نسخه ۵ بهره می‌برد.

رنگ مشکی اچ ام دی پالس پلاس

مشخصات فنی HMD پالس پرو

گوشی HMD پالس پرو از قیمت ۱۸۰ یورویی بهره می‌برد و با نمایشگر، تراشه و حجم باتری مشابه دیگر مدل‌ها همراه شده است. 

نسخه صورتی اچ ام دی پالس پرو

برای تصویربرداری، HMD پالس پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ویژگی مهم این گوشی دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی آن است که انتظار می‌رود عملکرد خوبی در ثبت تصاویر داشته باشد. 

نمایشگر اچ ام دی پالس پرو

توان شارژ گوشی HMD پالس پرو نیز اندکی از سایر مدل‌ها بیشتر است و برابر با ۲۰ وات اعلام شده است. به مانند نسخه پلاس، این گوشی نیز در سه کانفیگ حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و یک مدل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی (قابل افزایش تا ۲۵۶ گیگابایت) عرضه می‌شود. سنسور اثرانگشت هر سه مدل HMD پالس با کلید پاور ادغام شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)