خانهاخبار
واژه xrOS از سوی اپل به صورت جهانی ثبت شد!

واژه xrOS از سوی اپل به صورت جهانی ثبت شد!

با این اتفاق به نظر می‌رسد xrOS رسما نام سیستم عامل جدید اپل است که قرار است برای هدست‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.
۱۴۰۲/۲/۲۶

اوایل سال جاری میلادی، برندی با نام xrOS در کشور آمریکا زیر نظر شرکت اپل آغاز به فعالیت کرد و حالا شاهد ثبت جهانی این واژه از سوی کوپرتینویی‌ها هستیم. اپل معمولا به عرضه محصولات جدید با حداکثر قابلیت‌های ممکن در حوزه حریم شخصی مشهور است. لذا برخی مواقع تلاش می‌کند تا پتنت‌های جدید را توسط شرکت‌های زیرمجموعه خود ثبت و ضبط کرده تا در آینده و در صورت پیگیری‌های لازم، سابقه آن‌ها به کمپانی اصلی بازگردد. در حالی که این موضوع بسیار هوشمندانه است، اما در این مطلب قصد نداریم به آن بپردازیم.

آقای Parker Ortolani در شبکه اجتماعی توییتر با ارسال توییتی جدید، اعلام کرد که واژه xrOS توسط دفتر مالکیت معنوی در کشور نیوزلند به ثبت رسیده است. به گزارش 9to5Mac، ثبت واژه‌ها بر خلاف کپی رایت‌های تجاری، حالت مارکتینگ و بازاریابی داشته و همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سرویس‌های مختلفی از جمله راهنمای کاربران، پکیج محصولات، اسناد پشتیبانی و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.

image

تصویر پتنت ثبت شده از سوی اپل

ساختار کلمه xrOS هم در حالت کلی به پلتفرم‌های دیگر ارائه شده از سوی اپل مانند آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس شباهت زیادی دارد که فوق‌العاده کوتاه بوده و از سوی مشتریان به آسانی قابل تشخیص خواهد بود. اوایل سال جاری میلادی، خبرهایی در مورد ارائه هدست واقعیت ترکیبی اپل با سیستم عامل realityOS به گوش می‌رسید و در کنار آن، به صورت تک و توک نام xrOS هم در رسانه‌های خبر منتشر می‌شد. واژه xrOS احتمالا از عبارت Extended Reality برگرفته شده و نشان دهنده آن است که اپل قصد دارد از ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این محصول جدید خود استفاده کند.

image

مدارک ثبت واژه xrOS از سوی اپل در اوایل سال جاری

در کنار xrOS، شاهد ثبت واژه Reality Pro نیز هستیم که می‌تواند نام هدست جدید این شرکت آمریکایی باشد. طبق گزارش‌های شنیده شده، می‌توانیم انتظار رونمایی از این محصول جدید در رویداد WWDC 2023 که خرداد ماه برگزار خواهد شد را داشته باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)