خانهاخبار
پردازنده پرچمدار و قدرتمند M2 اپل رسما معرفی شد

پردازنده پرچمدار و قدرتمند M2 اپل رسما معرفی شد

جدیدترین نسل تراشه‌ اختصاصی اپل با بهبودهای زیاد نسبت به نسل قبلی معرفی شد و قرار است در نسخه جدید مک بوک ایر به کار رود.
۱۴۰۱/۳/۱۶

اپل در طی رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC 2022) خود از تراشه بسیار قدرتمند M2 رونمایی کرد که پنجمین عضو خانواده تراشه‌های اپل بعد از M1، M1 مکس، M1 پرو و M1 الترا محسوب می‌شود. به مانند سایر تراشه‌های غول فناوری آمریکایی، تراشه M2 از معماری آرم بهره می‌برد و بر پایه فرایند 5 نانومتری توسعه داده شده است که با 20 میلیارد ترانزیستور کامل می‌شود.

image

شایان ذکر است که تعداد ترانزیستورهای تراشه M2 حدود 25 درصد بیشتر از پردازنده M1 است. این ترانزیستورهای بیشتر شده به تراشه M2 این امکان را می‌دهد تا از 35 درصد پردازنده گرافیکی بهتر و 18 درصد پردازنده مرکزی بهتر در مقایسه با تراشه M1 بهره ببرد.

تراشه پرچمدار اپل از هسته‌ای پردازشی و کم مصرف جدیدی برخوردار است که با پهنای باند 100Gbps مموری (50درصد بیشتر از تراشه M1) و حافظه رم یکپارچه 24 گیگابایتی سنگین‌ترین پردازش‌ها را انجام خواهد داد. ساختار پردازنده M2 شامل چهار هسته پردازشی با قدرت و چهار هسه کم مصرف است که به ترتیب حافظه کش آن‌ها برابر با 16 مگابایت و 4 مگابایت خواهد بود.

image

 

طبق ادعای اپل، عملکرد تراشه M2 حدود 18 درصد بهتر از تراشه M1 خواهد بود در حالی که این برند اذعان می‌کند تراشه جدید خود تا دو برابر سریع‌تر از جدیدترین پردازنده ده هسته‌ای دسکتاپ است. به لطف پشتیبانی تراشه M2 از کدک HEVC و کیفیت 8K H.264 و همچنین موتور مدیا بهبودیافته، کاربران قادر خواهند بود تا تجربه جدیدی از نظر قابلیت‌های صوتی تصویری را داشته باشند. در این راستا، تراشه M2 می‌تواند به طور همزمان در دو کیفیت 4K و 8K ویدئوها را پخش کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)