خانهاخبار
Geekbench گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو را به دلیل تقلب از بنچمارک خود حذف کرد

Geekbench گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو را به دلیل تقلب از بنچمارک خود حذف کرد

بنچمارک شناخته شده Geekbench به تازگی دو گوشی وان پلاس 9 و 9 پرو را به دلیل آنچه «دستکاری در نتایج» نامیده از لیست نتیجه‌های بنچمارک خود حذف کرده است.
۱۴۰۰/۴/۱۶

خبرگزاری AnandTech به تازگی گزارش مفصلی از نحوه عملکرد گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو منتشر کرده که نشانگر نتایج جالبی است. در واقع، Oxygen OS اپلیکیشن‌ها را آنالیز کرده و عملکرد پردازنده خود را با توجه به میزان نیاز اپلیکیشن به قدرت پردازشی کاهش می‌دهد تا عمر باتری را حفظ کند. این محدودیت اما برای اپلیکیشن‌های بنچمارک وجود نداشته و به عقیده یکی از شناخته شده ترین بنچمارک‌ها یا همان Geekbench، این یک تقلب به حساب می‌آید.

به همین دلیل، Geekbench نتایج کسب‌ شده توسط گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو را از دیتابیس خود حذف کرده است. به گفته Geekbench، سیستم این گوشی‌ها تصمیمات در زمینه میزان قدرت پردازشی لازم را با توجه به نوع اپلیکیشن‌ها گرفته و به نیاز برنامه‌ها توجهی نمی‌کند. به عقیده آنها، این یک تقلب محسوب شده و در حال بررسی سایر دستگاه‌های وان پلاس نیز برای این موضوع هستند.

image

البته این حرکت وان پلاس به بدی برخی از روش‌های تقلب در بنچمارک در گذشته نیست؛ در آن زمان برخی از سازندگان، گوشی‌ها را برای نادیده گرفتن محدودیت‌های مبنی بر دما تنظیم می‌کردند تا گوشی در هنگام گرفتن بنچمارک از تمامی قدرت خود بدون در نظر گرفتن عواقب آن استفاده کند. Oxygen OS اما از این روش استفاده نمی‌کند ولی هیچ اپلیکیشنی به جز بنچمارک‌ها امکان استفاده از قدرت کامل گوشی را ندارد؛ بنابراین عملکرد گوشی در زمان کار حقیقی مشابه چیزی نیست که در بنچمارک دیده می‌شود.

وان پلاس هنوز پاسخ رسمی به این حرکت Geekbench‌ نداشته است، بنابراین در نوع خود جالب است که ببینیم این مجادله چگونه به پایان می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)