خانهاخبار
سامسونگ از رابط کاربری گلکسی واچ 4 پرده برداشت؛ با One UI Watch آشنا شوید

سامسونگ از رابط کاربری گلکسی واچ 4 پرده برداشت؛ با One UI Watch آشنا شوید

در رویداد MWC 2021 سامسونگ از رابط کاربری جدید خود برای ساعت‌های هوشمند پرده برداشت که مبتنی بر Wear OS است
۱۴۰۰/۴/۸

رویداد MWC 2021 در حال برگزاری است و سامسونگ در آن از همکاری خود با گوگل گفته و به نظر می‌رسد ازین پس شاهد رابط کاربری جدید در ساعت‌های هوشمند این شرکت باشیم که دیگر مشکلات آزار دهنده قبلی را ندارد. در واقع امروز از ساعت یا پلتفرم جدیدی رونمایی نشده بلکه قرار است با دستپخت گوگل و سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند آشنا شویم. درواقع این دو شرکت، پلتفرم‌های Wear OS و تایزن را درهم آمیخته‌اند و نتیجه، چیزی است که سامسونگ آن را One UI Watch نام‌گذاری کرده است. در ادامه با ویژگی‌های جدید این رابط کاربری آشنا خواهیم شد.

image

اواسط تابستان امسال و در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ قرار است از ساعت هوشمند جدید خود یا گلکسی واچ 4 رونمایی کند و در آن‌جا به طور کامل درباره One UI Watch صحبت خواهد کرد؛ اما امروز این غول کره‌ای، یک نگاه اولیه به ظاهر این رابط کاربری را نشان‌مان داده و از همکاری‌های خود با گوگل برای بهبود رابط کاربری ساعت سخن گفته است.

در واقع این رابط کاربری جدید چیزی نیست که روی تمام دستگاه‌های گوگل و سامسونگ قرار بگیرد بلکه فقط روی دستگاه‌های ساخت خود سامسونگ استفاده خواهد شد. شاید بتوان گفت این اقدام شبیه کاری است که سامسونگ با اندورید برای گوشی‌هایش می‌کند، است و هدف از این کار ایجاد یک تجربه یکسان در تمام دستگاه‌های سامسونگ است و این کار به نظر جذاب می‌آید.

image

اپلیکیشن ستینگ دوباره طراحی شده تا بیشتر شبیه ستینگ One UI روی گوشی‌های سامسونگ باشد و همه‌چیز راحت با گوشی هوشمند همگام شود. اگر در گوشی هوشمند، ساعت مناطق مختلف جهان را داشته باشید و یا مخاطبینی را مسدود کرده باشید، این اتقاق در ساعت هم به صورت خودکار رخ می‌دهد. سامسونگ همچنین یک ابزار جدید طراحی واچ فیس را معرفی کرد و اعلام کرد که آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر برای ساعت‌های هوشمند واچ فیس طراحی کنند. هنوز مشخص نیست که ساعت‌های موجود که از تایزن یا Wear OS استفاده می‌کنند به One UI Watch ارتقا پیدا می‌کنند یا خیر.

image

یکی از نکات در رابطه با این رابط کاربری اینست که مانند اپل واچ اکنون اگر برنامه‌ای را نصب کنید که نسخه ساعت آن نیز موجود باشد، به طور خودکار آن اپلیکیشن روی ساعت هوشمند نصب می‌شود. در حال حاضر روی تایزن باید برنامه‌ها را به صورت دستی نصب کرد و از آن بدتر فروشگاه اپلیکیشن عجیب و غریب Wear OS است که بسیار ناامید کننده است. اکنون با رابط کاربری جدید سامسونگ کافی است برنامه‌ای را روی تلفن خود نصب کنید و به طور خودکار نسخه ساعت نیز روی ساعت هوشمند نصب می‌شود.

image

انتظار می‌رود رابط کاربری One UI Watch در اواخر امسال برای اولین بار در پوشیدنی‌های سامسونگ و در رویداد گلکسی آنپکد رونمایی شود. طبق شایعات و اخبار رویداد پیش روی سامسونگ باید بسیار جذاب و دیدنی باشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)