خانهاخبار
ایلان ماسک دوباره بازار کریپتوکارنسی را بهم ریخت؛ دیگر نمی‌توان با بیت کوین تسلا خرید!

ایلان ماسک دوباره بازار کریپتوکارنسی را بهم ریخت؛ دیگر نمی‌توان با بیت کوین تسلا خرید!

داستان ایلان ماسک و بازار کریپتوکارنسی، چیز جدیدی نیست اما اینکه او دیشب در یک توییت رسما اعلام کرد که امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین وجود ندارد، جدید است و احتمالا تاثیر آن را در بازار کریپتوکارنسی دیده‌اید!
۱۴۰۰/۲/۲۳

شب گذشته ایلان ماسک رسما اعلام کرد که شرکت تسلا، گزینه خرید با بیت‌کوین را حذف کرده و دلیل این امر هم به نگرانی‌های زیست محیطی برای تولید هر بیت کوین برمی‌گردد. این موضوع را ایلان ماسک در یک توییت اعلام کرد و این در حالی است که کمتر از ۵۰ روز پیش، تسلا اعلام کرده بود که می‌توان با بیت کوین از خودروهای این شرکت خریداری کرد.

image

 

ماسک همچنین در ادامه این خبر گفته بود که اگرچه دیگر نمی‌توان با بیت کوین خودروی تسلا خرید اما قرار نیست این شرکت هیچ کدام از 1.5 میلیارد دلار بیت کوینی که در اختیار دارد را بفروشد. این شرکت اوایل سال جاری میلادی بود که سراغ تبدیل برخی از دارایی‌های خود به بیت کوین پیش‌رفت و تا به حال فقط یک بار، در سه ماهه مالی اول سال ۲۰۲۱، مقداری از آن‌ها را فروخته است. 

تسلا همچنین اعلام کرده که دوباره و به محضی که فرآیند استخراج بیت کوین از انرژی‌ّهای تجدید پذیر انجام شود، دوباره پذیرای بیت کوین برای فروش خودروهایش خواهد بود و حتی آن زمان تعدادی از بیت کوین‌های خودش را هم خواهد فروخت. همچنین این شرکت «به دنبال دیگر ارزهای دیجیتالی است که کمتر از یک درصد انرژی بیت کوین به ازای هر تراکنش، مصرف انرژی دارند».

ایلان ماسک در بیانیه خود که در عکس زیر هم می‌توانید مشاهده کنید، اینطور می‌گوید که «کریپتوکارنسی در سطوح مختلفی یک ایده خوب به حساب می‌آید و ما به این باور داریم که آینده درخشانی خواهد داشت اما این آینده نباید به قیمت [آسیب به] محیط زیست تمام شود».

image

آخرین باری که یک تحقیق درباره مصرف انرژی بیت کوین انجام شده بود، مشخص شد که این ارز دیجیتال مصرف برقی به اندازه کشور هلند دارد که روی کاغذ اصلا زیاد نیست. اما مشکل اینجاست که راه‌هایی که این انرژی از آن‌ها تامین می‌شود، تاثیرات جبران‌ناپذیری روی محیط زیست دارند. هیچ راه حل ساده ای هم فعلا برای آن وجود ندارد چون اصلا ساختار بلاک چین که ارزهای دیجیتال بر بستر آن ساخته شده‌اند، به شکل مشخصی از نظر مصرف انرژی بهینه نیست. و این موضوع دقیقا با هدف تسلا که «شتاب دادن به گذار جهان به انرژی‌های پایدار و پاک» ضدیت دارد!

اما خب سوال اینجاست که مگر همه این اطلاعات را تسلا ۵۰ روز پیش نداشت که اعلام کرد امکان خرید خودروهای این شرکت با بیت کوین فراهم خواهد شد؟ در هر صورت، این اولین باری نیست که ایلان ماسک به طور مشخص درباره یک ارز دیجیتال و بازار کریپتوکارنسی صحبت می‌کند. اگر اخبار پیرامون این حوزه و وی را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که او عاشق ارز دیجیتال دوج کوین است؛ ارزی که از روز اول به عنوان یک جوک و برای مسخره کردن بیت کوین به وجود آمد!

هفته پیش او در یک برنامه شو تلویزیونی درباره دوج کوین صحبت کرد و آن را «کریپتوی مردم» خواند. پس از آن برنامه هم شاهد کاهش ارزش دوج کوین بودیم. حالا پس از توییتی که او دیشب درباره ماجرای تسلا و بیت کوین توییت کرد، قیمت بیت کوین تا کمتر از ۴۸ هزار دلار هم رفت اما در حال حاضر که این مطلب را منتشر می‌کنیم، قیمت هر واحد بیت کوین حدود ۵۰٫۱۸۰ دلار است. شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ آیا توییت‌های جنجالی ایلان ماسک درباره ارزهای دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)