خانهاخبار
استفاده از Wear OS در گلکسی واچ بعدی سامسونگ

استفاده از Wear OS در گلکسی واچ بعدی سامسونگ

شواهد جدید نشان می‌دهد که سامسونگ در گلکسی واچ آینده‌ی خود از Wear OS استفاده می‌کند
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

کره‌ای‌ها در ساعت‌های هوشمند خود از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کنند که روی ساعت‌های هوشمند بسیار مناسب بوده و عملکرد خوبی هم دارد و اکثر کاربران از تجربه‌ی آن ابراز رضایت کرده‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد استفاده از آن را دیگر ندارد و می‌خواهد در نسل بعدی ساعت‌های خود به سراغ گوگل و سیستم عامل Wear OS برود. این شایعات که کمی عجیب و گیج کننده به نظر می‌رسد، اما شواهد می‌گویند غول فناوری کره‌ای ساعت بعدی خود را با Wear OS راهی بازار می‌کند که این روزها با نام رمز Merlot شناخته می‌شود.

یکی از افشاگران معروف و البته قابل اعتماد سامسونگ ادعا کرده که گلکسی واچ بعدی از اندروید استفاده می‌کند. در این گزارش اشاره‌ای به Wear OS نشده و فقط از اندروید نام برده شده است. بسیاری بعد از دیدن این گزارش گفته‌اند قطعا سیستم عامل پوشیدنی اندروید خواهد بود. چنین شایعاتی در سال ۲۰۱۸ نیز وجود داشت و آن زمان هم از تصمیم سامسونگ برای استفاده از اندروید در ساعت‌های هوشمندش صحبت بود.   

image

 

اکنون ivan_meler شواهد دیگری از این موضوع بدست آورده است. در صحبت با انجمن توسعه دهندگان XDA، وی منابع و کدهای موجود در گلکسی اس ۲۰ که به تراشه‌ی اگزینوس مجهز است و با نام رمز Merlot وجود دارد را یافته است. در کنار آن کد Wear OS آمده است که سیستم عامل پوشیدنی گوگل را نشان می‌دهد. ظاهرا این ساعت از تراشه‌ی Broadcom BCM43013 برای بلوتوث و وای‌فای استفاده می‌کند مانند آنچه در گلکسی واچ ۳ مشاهده کرده بودیم.

می‌توان با دیده‌ی تردید به این گزارش نگریست. در حال حاضر هیچ منبع شناخته شده‌ی دیگری به کد Merlot اشاره نکرده و در منابع موجود در سامسونگ نیز مشاهده نشده است. قابل ذکر است که در سیستم عامل مخصوص وسایل پوشیدنی گوگل یعنی Wear OS نیز چنین رمزی مشاهده نشده است. سامسونگ در برند سازی ساعت‌های هوشمندش با سیستم عامل تایزن موفق بوده و اکنون تغییر آن و استفاده از Wear OS در گلکسی‌های بعدی ممکن است از محبوبیت آن بکاهد و برای همین این خبر کمی عجیب به نظر می‌رسد. سیستم عامل تایزن گرچه ممکن است حفره‌های امنیتی داشته باشد و همین‌طور از نبود برنامه‌های مرتبط رنج ببرد، اما در چند سال گذشته به دلیل قابلیت‌های پایش سلامتی و ویژگی‌های بهداشتی و موارد دیگر مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)