خانهاخبار
تسلا تولید مدل‌های S و X را به حالت تعلیق درآورد

تسلا تولید مدل‌های S و X را به حالت تعلیق درآورد

Tesla می‌خواهد برای مدتی تولید مدل‌های S و X را متوقف کند و در این زمان حقوق افرادی که در این دو خط مشغول به کار هستند پرداخت خواهد شد.
۱۳۹۹/۹/۲۵

 

بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده تسلا می‌خواهد از تاریخ 24 دسامبر (چهارم دی) به مدت 18 روز تولید خودروهای مدل S و مدل X را متوقف کند. دلیل اینکه چرا کمپانی تصمیم به انجام چنین کاری گرفته است و در این مدت تعطیلی چه برنامه‌ای برای این دو خط تولیدی دارد همچنان مشخص نیست اما افرادی که در این قسمت‌ها مشغول به کار هستند حقوق یک هفته خود را دریافت خواهند کرد اما این برای تمام کارکنان نیست چراکه برخی از آن‌ها در دیگر تیم‌های کمپانی به خدمت گرفته خواهند شد و حقوق روزهای تعطیل نیز دریافت خواهند کرد.

image

 

در این گزارش آمده کارکنان به‌صورت داوطلبانه جهت تحویل خودروها به مشتریان تا زمانی که کار متوقف‌شده است کمک کنند.

تحلیل‌گر مسائل خودرویی Edward Niedermeyer بر این باور است که تسلا در سال 2015 از کالیفرنیا تقاضای عفو مالیات کرده است چراکه تجهیزاتی نیاز داشته تا 195.000 خودروی مدل S و X را تا سال 2021 بسازد. در آن زمان این شرکت به فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرده بود که طبق پیش‌بینی‌های این کمپانی تقریباً توانایی تولید 118.000 دستگاه اضافی از مدل‌های S و X به‌صورت سالیانه دارد البته نرخ سالیانه چشم‌انداز حدوداً 77.000 اتومبیل از دو مدل مذکور بوده است.

image

 

تسلا در سه‌ماهه سوم 2020 موفق به تولید 145.000 خودرو و تحویل 139.300 مورد به مشتریان شده است. از این رقم تسلا 17.000 مدل S و X تولید کرده است که 15.200 دستگاه تحویل‌شده‌اند.

کمپانی تسلا در حال ساخت کارخانه بعدی خود در Austin تگزاس است و مدیرعامل آن –ایلان ماسک- تهدید کرده که تمام تولیدات تسلا را از کالیفرنیا خارج کند. ماسک همچنین تائید کرده که محل اقامت خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرده است، این جابجایی پیش‌بینی می‌شد چراکه برای آقای رئیس میلیون‌ها دلار مالیات صرفه‌جویی می‌شد.

image

 

روز جمعه ایمیلی به کارکنان ارسال شد که در آن ایلان ماسک اعلام کرده بود تقاضا برای خودروهای تسلا مقداری بیش از تولیدات این سه‌ماهه بوده است و از کارکنان خواسته میزان تولید را تا جای ممکن افزایش دهند. ماسک در ایمیل خود نوشت: "اگر برای بهبود خروجی راهی سراغ دارید مستقیماً برای من ارسال کنید اما تصور کنید که صدای شما شنیده نشده است."

تسلا در رویداد روز باتری ماه اکتبر اعلام کرد انتظار دارد تا پایان سال 2020 رقم تحویل خودروهای خود را به 500.000 عدد برساند. اما در آن زمان این کمپانی 318.350 اتومبیل را به مشتریان خود تحویل داده بود و حال بایستی بیش از 181.000 خودرو قبل از پایان سال میلادی تحویل دهد تا به هدف خود برسد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)