خانهاخبار
ادوبی بتای فتوشاپ ARM را برای کامپیوترهای مک و ویندوزی منتشر کرد

ادوبی بتای فتوشاپ ARM را برای کامپیوترهای مک و ویندوزی منتشر کرد

شرکت ادوبی امروز اعلام کرد که نسخه بتای نرم‌افزار فتوشاپ را بر اساس معماری ARM ساخته و برای کامپیوترهای سازگار ویندوز و مک منتشر می‌کند.
۱۳۹۹/۸/۲۸

ادوبی امروز اعلام کرد که نسخه ARM فتوشاپ را برای کامپیوترهای سازگار ویندوز و macOS منتشر می‌کند. البته این نسخه فعلا بتا خواهد بود ولی به دارندگان سرفیس پرو ایکس یا مک‌های اپل سیلیکون اجازه می‌دهد تا فتوشاپ را به‌شکل بومی بر روی دستگاه‌های خود اجرا کنند. این نرم‌افزار در حال حاضر از طریق شبیه‌ساز روی ویندوز و مک اجرا می‌شود.

انتظار می‌رود که نسخه‌های اختصاصی فتوشاپ برای ویندوز و مک عملکرد این برنامه را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. انتشار این نسخه تقریبا همزمان با عرضه مک‌های ARM اپل صورت گرفته ولی نباید فراموش کرد که نسخه بتا می‌تواند مشکلات متنوعی داشته باشد. گفته می‌شود که فعلا حتی ابزارهایی مثل Patch Tool و Healing Brush نیز در نسخه بتا حضور ندارند.

ادوبی در صفحات مخصوص مک و ویندوز به مشکلات شناخته‌شده بتای فتوشاپ اشاره کرده و می‌گوید که قابلیت‌های جدید ظرف هفته‌های پیش رو به این نرم‌افزار اضافه می‌شوند. نسخه بتای فتوشاپ هنوز به‌صورت رسمی برای کارهای روزانه در دسترس قرار نگرفته و فقط از زبانه اپلیکیشن‌های بتای نرم‌افزار دسکتاپ Creative Cloud موجود است. ادوبی در خصوص زمان عرضه سایر اپلیکیشن‌های Creative Cloud چیزی نگفته اما فتوشاپ مهم‌ترین گامی خواهد بود که حرکت به سمت دستگاه‌های مبتنی بر معماری ARM را تسهیل می‌کند.

در گزارشی دیگر، شرکت بلیزارد نیز این هفته اعلام کرد که به‌زودی بازی World of Warcraft را به‌صورت بومی روی مک‌های اپل سیلیکون عرضه می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)