خانهاخبار
آیا گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم خواهد شد؟

آیا گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم خواهد شد؟

گوگل به دلایل موضوعات ضد انحصاری، احتمالا مرورگر کروم را از دست خواهد داد.
۱۳۹۹/۷/۲۴

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال حاضر به اتهام نقض موضوعات ضد انحصاری، در حال تحقیق و تفحص روی شرکت گوگل است. روز گذشته، نشریه Politico گزارش داده است که دولت آمریکا احتمالا در آینده نزدیک، کمپانی گوگل را مجبور خواهد کرد تا مرورگر گوگل کروم به همراه بخشی از صنعت تجاری مربوط به آن را به فروش برساند. گوگل کروم در حال حاضر یک عضو داخلی شرکت گوگل به حساب می‌آید که به عنوان مرورگر شماره یک در سیستم‌های دسکتاپ و موبایل نیز شناخته می‌شود که سهم بسیاری از بازار را نیز به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد که مسئولان و مدیران گوگل، به شدت به این تصمیم وزارت دادگستری ایالات متحده واکنش نشان داده و با آن مخالفت کنند.

image

 

زمانی که صحبت از روش حل موقعیت گوگل در بازار جهانی تبلیغات دیجیتال به میان می‌آید، وزارت دادگستری آمریکا هنوز تصمیمات نهایی خود در این رابطه را عنوان نکرده است. از طرف دیگر، وزارت دادگستری آمریکا در حال تکمیل پرونده ضد انحصاری جداگانه پیرامون سوء استفاده از سهم بازار موتور جستجوها بر علیه گوگل است.

لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت چه سرنوشتی در انتظار مرورگر گوگل کروم خواهد بود و آیا گوگل سرانجام مجبور به فروش آن می‌شود یا مخالفت و پیگیری‌های مدیران و مسئولان این کمپانی، می‌تواند وزارت دادگستری ایالات متحده را نسبت به این تصمیم اتخاذ شده باز دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)