خانهاخبار
رندرهای نوکیا 7.3 5G دوربین چهارگانه آن را لو داد

رندرهای نوکیا 7.3 5G دوربین چهارگانه آن را لو داد

افشاگر معروف به‌تازگی رندرهای کامپیوتری باکیفیتی را از نوکیا 7.3 منتشر کرده که طراحی جلو و عقب این گوشی را به ما نشان می‌دهد.
۱۳۹۹/۷/۵

انتظار می‌رفت HMD Global هفته گذشته از نوکیا 7.3 5G رونمایی کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد. حالا افشاگر معروف، استیو همرستافر، رندرهای تازه‌ای را از این گوشی به اشتراک گذاشته تا بیش از پیش با این تلفن هوشمند آشنا شویم.

نوکیا ۷.۳ با تغییراتی جزئی نسبت به نوکیا ۷.۲ طراحی شده و اکنون از ماژول دوربینی با شمایل دایره‌ای بهره می‌برد که در وسط قاب عقب قرار دارد. لنزهای این دوربین توسط ZEISS تولید خواهد شد. در حال حاضر مشخصات دقیقی از پیکربندی این دوربین در دسترس نیست، اما در گزارش‌ها آمده بود که نوکیا ۷.۳ لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت.

image

دو لنز باقی مانده احتمالا شامل یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این لنزها اگرچه از نظر کاربرد چندان حائز اهمیت نیستند ولی به اچ‌ام‌دی کمک می‌کنند تا بتواند موبایل خود را به‌عنوان محصولی با دوربین چهارگانه به‌فروش برساند.

در سمت چپ ماژول دوربین یک فلش LED و در پایین آن حسگر اثر انگشت فیزیکی به چشم می‌خورد. اگر از این حسگر پایین‌تر برویم به لوگوی نوکیا می‌رسیم. نکته جالب توجه درباره نوکیا ۷.۳ این است که برخلاف نسل قبلی به جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌کند تا احتمالا قیمت کمتری داشته باشد و راحت‌تر بتواند با برندهای چینی رقابت کند.

image

طبق گزارش‌ها، نوکیا ۷.۳ نمایشگری ۶.۵ اینچی با دوربین سلفی حفره‌ای و حاشیه‌های باریک خواهد داشت. البته حاشیه پایین صفحه کمی بزرگ‌تر است و برند نوکیا روی آن حک شده. رزولوشن نمایشگر نوکیا ۷.۳ برابر +FHD خواهد بود. این گوشی در بخش سلفی از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که فعلا اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست.

مطابق رندرها در سمت راست بدنه می‌توانیم دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را ببینیم. در بالا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و در پایین درگاه USB-C و بلندگو دیده می‌شود. همرستافر می‌گوید ابعاد این گوشی ۱۶۵ در ۷۶ در ۸.۲ میلی‌متر است، در نتیجه این گوشی درازتر از نوکیا ۷.۲ خواهد بود.

image

نوکیا ۷.۳ احتمالا از چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ کوآلکام استفاده می‌کند تا به نسل پنجم ارتباطات دسترسی داشته باشد. در شایعات آمده که این گوشی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پایه خواهد داشت. با این حال، می‌توانید این حافظه را با کارت microSD ارتقا داده یا مدل‌های ۶ + ۶۴ یا ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی دستگاه را بخرید.

image

این تلفن هوشمند به احتمال زیاد انرژی خود را از یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد و به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۰ دارد. خوشبختانه با توجه به رویه کاری اچ‌ام‌دی می‌توانیم امیدوار باشیم که اندروید ۱۱ نیز خیلی زود برای این محصول منتشر شود.

نوکیا ۷.۳ احتمالا در ماه اکتبر یا نوامبر همراه با نوکیا ۶.۳ و شاید نوکیا ۹.۳ از راه برسد. گفته می‌شود که قیمت پایه این دستگاه در بازار اروپا ۳۹۹ یورو خواهد بود. اما هنوز باید منتظر اخبار موثق‌تر بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)