خانهاخبار
نسخه پایدار اندروید 11 برای برخی گوشی‌ها منتشر شد

نسخه پایدار اندروید 11 برای برخی گوشی‌ها منتشر شد

گوگل دیروز بالاخره از نسخه پایدار اندروید 11 پرده برداشت. این نسخه در مرحله اول برای گوشی‌های پیکسل، شیائومی، وان پلاس و اوپو در دسترس قرار می‌گیرد.
۱۳۹۹/۶/۲۰

گوگل سرانجام در تاریخ ۱۸ شهریور از نسخه پایدار اندروید ۱۱ رونمایی کرد. با این حال، نسخه مذکور فعلا فقط در اختیار تلفن‌های پیکسل و چند موبایل دیگر از سایر تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت. اندروید ۱۱ شامل قابلیت‌های جدید زیادی است که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید ۱۱ تحت عنوان Chat Bubbles شناخته می‌شود که برای پیام‌رسانی کاربرد دارد. در اندروید ۱۱ می‌توانید به‌صورت حبابی در تمام سیستم به چت‌های خود دسترسی داشته باشید. با کمک این قابلیت نیازی نیست که حتما اپلیکیشن پیام‌رسان مدنظر خود را باز کرده و داخل آن چت کنید.

اندروید ۱۱ حالا رکوردری داخلی برای ضبط از صفحه دارد که شما را از اپلیکیشن‌های شخص ثالث بی‌نیاز می‌کند. کاربر در این ابزار می‌تواند انتخاب کند که لمس‌ها قابل مشاهده باشند یا صدا هم ضبط شود یا نه. علاوه بر این، حالا با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور می‌توانید به منوی Power Menu دسترسی پیدا کرده و لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل کنید.

اندروید ۱۱ در بخش مجوزها هم تغییر داشته است. در این نسخه می‌توانید به اپلیکیشن‌ها مجوز یک‌بار مصرف بدهید. با این کار هر بار که اپلیکیشنی را باز می‌کنید، باید دوباره برای آن مجوز صادر کنید. همچنین اگر مدت‌ها قبل به یک اپلیکیشن مجوز داده باشید و در طول این مدت از آن استفاده نکرده باشید، این مجوز به‌طور خودکار باطل می‌شود.

به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای تمامی تلفن‌های پیکسل به جز پیکسل نسل اول منتشر شده است. وان پلاس نسخه اوپن بتای این سیستم عامل را همراه با OxygenOS 11 برای وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو در دسترس قرار داده است. اگر ریلمی X50 پرو داشته باشید، می‌توانید در برنامه بتای اندروید ۱۱ ثبت‌نام کنید. شیائومی هم نسخه‌ای از بتای این سیستم عامل را برای می ۱۰ و می ۱۰ پرو منتشر کرده است. برخی از دستگاه‌های اوپو مثل فایند X2 پرو، فایند X2، رینو ۳، رینو ۳ پرو و Ace2 نیز آماده دریافت بتای اندروید ۱۱ هستند.

انتظار می‌رود که به‌زودی تولیدکنندگانی بیشتری اندروید ۱۱ را برای گوشی‌های خود منتشر کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احسان

۱۳۹۹/۶/۲۰
برای سامسونگ چه گوشی هایی رو ساپورت میکنه