خانهاخبار
واضح‌ترین رندرهای گوگل پیکسل 5

واضح‌ترین رندرهای گوگل پیکسل 5

درحالی‌که گوگل سابقه خوبی در پنهان نگه‌داشتن گوشی‌های خود پیش از رونمایی آن‌ها ندارد، لاین‌آپ پیکسل 5 برخلاف مدل‌های پیشین این کمپانی هنوز یک راز بزرگ است.
۱۳۹۹/۶/۱
image

دلیل اینکه نمی‌دانیم از غول جستجو چه انتظاراتی پیرامون پرچم‌دار بعدی داشته باشیم این است که انبوهی از اطلاعات متناقض در سرتاسر دنیای وب موجود است. به‌عنوان‌مثال برخی منابع اشاره‌کرده‌اند که Pixel 5XL مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی است درحالی‌که برخی دیگر بر این باورند که گوگل چنین نسخه بزرگی را برای پیکسل 5 در نظر گرفته باشد.

شایعه‌ای که کمی پیش قوت گرفته بود به نمایشگر غول‌پیکر 6.7 اینچی یا همین حدود با نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز اشاره داشت اما برخی از معتمدترین خبرچی‌ها این شایعه را رد کردند.

اگرچه برخی از رندرها حدود 1 ماه پیش منتشر شدند، بهترین تصویرسازی‌های کامپیوتری به دست رسیده‌اند که برخی ابهامات راجع به پیکسل 5 را برطرف می‌کنند، اسمارت‌فونی که زمان زیادی به معرفی آن باقی‌نمانده است. استیو همرستوفر از Onleaks با همراهی برخی از همکاران خود در Pricebaba جزئیاتی را به اشتراک گذاشته‌اند.

بدنه کامپکت، طراحی دارای حفره، 2 دوربین در پنل پشتی

خلاصه بگوییم که رندرهای منتشرشده اصلاً تعجب‌برانگیز نیستند. به نظر می‌رسد طرحی که در اسفندماه گذشته منتشر شد اصلاً در دستور کار گوگل نبوده و با دیزاینی مطابق با Pixel 4 / 4XL سروکار خواهیم داشت.

گویا باید منتظر پیکسل 5ی باشیم که همچون گوشی مقرون‌به‌صرفه 4a خواهد بود. یک حفره مشابه در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر، "چانه" باریک اما قابل‌توجه و نمایشگر فلتی که 5.7 یا 5.8 اینچ اندازه خواهد داشت.

پیکسل 4a یک نمایشگر 5.81 اینچی OLED و ابعاد 8.2*69.4*144 میلی‌متری دارد که گویا تفاوت چشمگیری با تازه‌وارد بعدی نخواهد داشت چراکه ابعاد آن 8.1*70.4*144.7 میلی‌متر خواهد بود.

پنل پشتی کاملاً متفاوت است و دارای 2 دوربین، یک سنسور رازآلود و یک فلش LED در بالای ماژول مربعی شکل است . این شاید اولین تفاوت ظاهری با 4a باشد که تنها یک شوتر در پنل پشتی وجود داشت.

احتمال دارد پیکسل 5 با قابی مرکب از آلومینیوم و شیشه تولید شود تا حس ساختاری پریمیوم به کاربر منتقل کند و این اصلاً مشابه پیکسل 4a نیست که تماماً از پلاستیک بود. هندست جدید گوگل با قابلیت پشتیبانی از 5G که به رنگ مشکی رندر شده است احتمالاً گزینه جذاب سبز رنگی نیز خواهد داشت.

پردازنده میان‌رده، باتری ناکافی، قیمت معقول

خیلی وقت است که این احتمال می‌رفت گوگل از اسنپ‌دراگون 865 SoC برای پیکسل 5 به‌جای مدل 765 استفاده نخواهد کرد و اگرچه استیو اطلاعات جدیدی درباره مشخصات فنی هندست برای به اشتراک‌گذاری ندارد نمی‌توان انتظار تغییر رویه در دقایق آخر داشت.

این‌گونه تصور می‌شود که G بزرگ کاری با خانواده آیفون 12 یا گلکسی نوت 20 نخواهد داشت بلکه یک دیوایس 5G کمی بالاتر از میان‌رده است تا LG Velvet, Motorola Edge, Galaxy A71 5G و OnePlus Nord را در زمینه پشتیبانی از جدیدترین استاندارد ارتباطی را به چالش بکشد.

سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا پیکسل 5 این‌قدر مقرون‌به‌صرفه هست که بتوان از تمام کاستی‌های موجود حتی باتری 3000 میلی‌آمپری چشم‌پوشی کرد. در حال حاضر پاسخ خیر است چراکه قیمت این دیوایس از 699 دلار آغاز می‌شود.

100 دلار ارزان‌تر از پیکسل 4 است که سال گذشته معرفی شد و ازآنجاکه چیپست اسنپ‌دراگون 765  عملکرد مطلوبی در LG Velvet و  Motorola Edgeداشته است ارزش کلی این هندست مشخص نیست. برای مقایسه همین بس که LG Velvet5G 600 دلار قیمت دارد و از طراحی قشنگ‌تری بهره‌مند است، نمایشگر 6.8 اینچی و باتری 4300 میلی‌آمپری دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)