خانهاخبار
آیا ردمی می‌خواهد موبایل 5G ارزان‌تری معرفی کند؟

آیا ردمی می‌خواهد موبایل 5G ارزان‌تری معرفی کند؟

بر اساس اعلام مدیر برند ردمی و گزارش یک افشاگر چینی، این احتمال وجود دارد که ردمی در چند هفته آینده از موبایل 5G جدیدی رونمایی کند که ارزان‌تر از ردمی K30 5G باشد.
۱۳۹۹/۲/۱۸

مدیرکل برند ردمی، لو ویبینگ، چندی قبل در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو گفته بود که طرفداران باید تا انتهای ماه مه میلادی منتظر غافل‌گیری‌های جدیدی باشند، اما حالا به نظر می‌رسد که یک افشاگر حداقل بخشی از این غافل‌گیری را برملا کرده است. اکانت Digital chat station می‌گوید ردمی می‌خواهد از ردمی ۱۰ ایکس 4G، ردمی ۹ یا ۱۰ و موبایل جدیدی از این برند با پردازنده دیمنسیتی ۸۰۰ رونمایی کند.

ردمی ۱۰ ایکس 4G احتمالا نسخه چینی ردمی نوت ۹ خواهد بود، در حالی که ردمی ۹ یا ردمی ۱۰ یک پله پایین‌تر از سری ردمی نوت قرار می‌گیرند. ولی نکته مهم آخرین موبایلی است که این اکانت به آن اشاره کرده است. پردازنده دیمنسیتی ۸۰۰ تراشه‌ای از شرکت مدیاتک با پشتیبانی از فناوری 5G است و در گروه پردازنده‌های خوب میان‌رده قرار می‌گیرد.

این تراشه پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد که از چهار هسته کورتکس A76 و چهار هسته کورتکس A55 ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این چیپست Mali-G77 MP4 نام دارد و مودم 5G آن به‌صورت یکپارچه درون این تراشه قرار گرفته است. با توجه به ماهیت میان‌رده این چیپست (که آن را با اسنپدراگون ۷۶۵ قابل مقایسه می‌کند)، باید منتظر موبایل مقرون به صرفه‌ای باشیم. اما قیمت این گوشی چقدر خواهد بود؟

بر اساس یادداشتی که ماه گذشته توسط وب‌سایت ITHome فاش شد، شیائومی در پی معرفی موبایلی با قیمت تقریبی ۲۲۵ دلار بود که با پشتیبانی از 5G برای ماه ژوئن در نظر گرفته شده بود. پس این احتمال وجود دارد که موبایل آتی ردمی همان دستگاه باشد، و اگر چنین اتفاقی رخ دهد با دستگاه ارزان قیمتی روبرو خواهیم شد که می‌تواند جای ردمی K30 5G را بگیرد که با قیمت ۲۸۰ دلار ارزان‌ترین موبایل 5G این شرکت تلقی می‌شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)