خانهاخبار
سرویس DxOMark به آیفون 11 پرو مکس امتیاز بالای 117 داد

سرویس DxOMark به آیفون 11 پرو مکس امتیاز بالای 117 داد

سرویس بررسی تخصصی دوربین DxOMark سرانجام پس از بررسی دوربین آیفون 11 پرو مکس اپل به این گوشی امتیاز 117 داد تا اپل در رتبه سوم برترین دوربین‌های بازار تلفن‌های هوشمند قرار بگیرد.
۱۳۹۸/۸/۱۸

پس از گذشت حدود دو ماه از معرفی آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، مرجع بررسی DxOMark حالا بالاخره به سراغ ارزیابی عملکرد دوربین قوی‌ترین پرچمدار حال حاضر اپل رفته است. این گوشی در آزمایش DxOMark مجموعا عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد اما با امتیاز ۱۱۷ در رتبه سوم بهترین دوربین‌های موبایل قرار می‌گیرد و موفق به کنار زدن هوآوی میت ۳۰ پرو و شیائومی می سی سی ۹ پرو نمی‌شود.

امتیاز ۱۱۷ آیفون ۱۱ پرو مکس از دو بخش تشکیل شده است: امتیاز ۱۲۴ برای عکاسی و امتیاز ۱۰۲ برای فیلمبرداری. امتیاز فیلمبرداری این دستگاه آن را بالاتر از میت ۳۰ پرو و برابر با می سی سی ۹ پرو قرار می‌دهد، اما از نظر عکاسی پایین‌تر از هر دو دستگاه فوق‌الذکر قرار می‌گیرد.

سرویس DxOMark در بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس می‌گوید دوربین این گوشی در نوردهی، دقت رنگ و فوکوس خودکار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما در محیط‌های کم‌نور چندان جالب عمل نمی‌کند. میت ۳۰ پرو و می سی سی ۹ پرو در این شرایط وضعیت بسیار بهتری دارند چون از سنسورهای بزرگ‌تری بهره می‌برند. البته گفتنی است که دوربین پرچمدار اپل در تهیه عکس‌های زاویه عریض از پرچمداران هوآوی و شیائومی عملکرد بهتری دارد.

image

قابلیت Deep Fusion در گزارش DxOMark تحسین شده چرا که به ثبت جزئیاتی مثل کک و مک صورت، موی حیوانات و شاخ و برگ درختان در فواصل دور کمک می‌کند. در نتیجه عکاسی با آیفون جدید اپل برای عکاسی منظره و پرتره بسیار جذاب است. با این حال، اگرچه قابلیت کاهش نویز در آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۰ اس مکس افزایش یافته، اما نتوانسته خود را به سطح رقبا برساند.

با وجود این که امتیاز آیفون ۱۱ پرو مکس در عکاسی با نور کم نسبت به میت ۳۰ پرو و می سی سی ۹ پرو کمتر است، اما این دستگاه در تصویربرداری شبانه شگفت‌آور عمل می‌کند. DxOMark می‌گوید در هنگام تصویربرداری شبانه بهتر است فلش خودکار دوربین را خاموش کنید تا نوردهی تصاویر بیش از اندازه نشود.

آیفون ۱۱ پرو مکس در بخش فیلمبرداری رندر خوبی از رنگ‌ها دارد و قابلیت HDR آن اجازه می‌دهد جزئیات فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانید. دوربین این گوشی لرزشگیری مناسبی در هنگام تصویربرداری انجام می‌دهد، اما عملکرد آن حتی به خوبی آیفون ۱۰ اس مکس نیست.

در مجموع، آیفون ۱۱ پرو مکس توانسته از نظر دوربین یکی از پنج گوشی برتر بازار باشد. اگر اپل از سنسورهای بزرگ‌تر و قابلیت زوم قوی‌تری استفاده می‌کرد، این دستگاه بدون شک می‌توانست در رده نخست بهترین دوربین بازار تلفن‌های هوشمند قرار بگیرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۵
سامسونگم اس ۲۰ نتونست شکست بده دوربین این دپ تا گوشی عجب وضعی

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۵
اس ۲۰ اولترا دوربینش عملکرد خوبی نداشت بدر ورود رابه شیشم شد

Soroush

۱۳۹۸/۸/۲۸
6 سال ساپورت نرم افزاری رایگان در مقابل این قیمتش چیزی نیست
شما هر دو سال باید با گوشی اندرویدی خودت خداحافظی کنی اونم اگر از اول خریده باشی
خودمون رو گول نزنیم...

میلاد

۱۳۹۸/۸/۲۳
قیمت گوشی ها رو هم کاش می گفتید تا مشخص بشه این پولی مه اپل میگیره چی دست مردم میده
فقط برند سازی و دیگر هیچ...

سید علیرضا موسوی

۱۳۹۸/۸/۱۹
چرا نگفتین پیشرفت چینی ها عالی هست