خانهاخبار
به مناسبت تولد 64 سالگی بیل گیتس؛ حقایقی کمترشناخته‌شده از موسس مایکروسافت

به مناسبت تولد 64 سالگی بیل گیتس؛ حقایقی کمترشناخته‌شده از موسس مایکروسافت

بیل گیتس دیروز رسما 64 ساله شد و ما به همین مناسبت به سراغ جمع‌آوری چند حقیقت کمتر شناخته شده از این کارآفرین موفق و ثروتمند رفتیم تا شما را بیشتر با موسس مایکروسافت آشنا کنیم.
۱۳۹۸/۸/۷

بسیاری از مردم هم‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، بیل گیتس، را به عنوان موفق‌ترین کارآفرین و ثروت‌مندترین فرد جهان می‌شناسند. البته عنوان ثروت‌مندترین فرد جهان تا مدت‌ها در دست گیتس بود، اما بعدها جف بزوس، مدیرعامل آمازون، این جایگاه را تصاحب کرد و تا همین چند روز پیش آن را در اختیار داشت. اما با افت ارزش سهام آمازون در چند روز گذشته، دارایی بزوس به ۱۰۳.۹ میلیارد دلار رسیده و حالا گیتس با در اختیار داشتن ۱۰۵.۷ میلیارد دلار سرمایه دوباره ثروت‌مندترین فرد دنیاست.

خیلی‌ها با بخش‌های زیادی از زندگی بیل گیتس آشنا هستند. ما می‌دانیم که گیتس دانشگاه را ترک کرد تا شرکت خودش را تاسیس کند. اما قسمت‌های بسیاری از زندگی این شخص هنوز ناشناخته باقی مانده و اکنون ما قصد داریم در شصت و چهارمین سالروز تولد او به سراغ شماری از آن‌ها برویم.

  • بیل گیتس در دوران نوجوانی تمام مجموعه World Book Encyclopedia یا «دانشنامه کتاب جهان» را مطالعه کرده بود.
  • او در آزمون سراسری SAT که در مدارس آمریکا برگزار می‌شود امتیاز ۱۵۹۰ از ۱۶۰۰ را کسب کرده بود.
  • گیتس در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به بیماری کوررنگی مبتلاست.
  • مدیرعامل سابق مایکروسافت اولین برنامه کامپیوتری خود را در زمان نوجوانی در مدرسه لیک‌ساید نوشت. این برنامه به زبان بیسیک نوشته شده بود و نوعی بازی کامپیوتری شبیه دوز بود که شما را در مقابل کامپیوتر قرار می‌داد.
  • یکی از حسرت‌های همیشگی گیتس این است که علی‌رغم فراگیری چندین زبان برنامه‌نویسی، او صرفا قادر است به یک زبان بشری که همان انگلیسی است صحبت کند.
  • او در سال ۲۰۰۴ پیش‌بینی کرده بود که اسپم‌های ایمیلی ظرف دو سال از بین خواهند رفت، ولی حالا با وجود گذشت ۱۵ سال از آن زمان ما همچنان این اسپم‌ها را در ایمیل خود پیدا می‌کنیم.
  • بعد از این که مدرسه لیک‌ساید از او خواست تا برنامه‌ای برای زمان‌بندی کلاس دانش‌آموزان بنویسد، گیس این برنامه را طوری طراحی کرد که خودش در کلاس‌هایی قرار بگیرد که دخترهای جالب توجه بیشتری دارند.
  • بیل گیتس به عنوان یکی از موفق‌ترین افراد روی کره زمین برنامه زمانی بسیار دقیق و منظمی دارد. او مثل رئیس جمهور آمریکا روزهای خود را به صورت دقیقه به دقیقه برنامه‌ریزی می‌کند.
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)