خانهاخبار
شاید دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت سال آینده با هم ادغام شوند

شاید دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت سال آینده با هم ادغام شوند

طبق اعلام ایوان بلس، افشاگر سرشناس، سامسونگ مشغول بررسی احتمال ادغام دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مراسم معرفی مدل‌های بعدی گلکسی فولد جایگزین رویداد معرفی گلکسی نوت می‌شود.
۱۳۹۸/۶/۲۵

سامسونگ هر سال در حوالی ماه فوریه یا مارس از تلفن هوشمند پرچمداری از سری گلکسی اس و در ماه اوت در رویدادی از نسل جدید گلکسی نوت رونمایی می‌کند. اما حالا شایعات جدید حاکی از آن است که این رویه به پایان کار خود نزدیک شده است.

سامسونگ ابتدای سال جاری میلادی در کنفرانسی مطبوعاتی پیرامون سری گلکسی اس ۱۰ اعلام کرد که درباره برندینگ گلکسی اس ۱۱ تردید دارد، چون این نام خیلی طولانی است و این احتمال وجود دارد که مدل سال بعد چنین اسمی نداشته باشد.

این غول بزرگ کره‌ای همچنین گفته بود که اکنون زمان خوبی برای متحد کردن برندهاست و حالا چند ماه پس از معرفی گلکسی اس ۱۰ و حدود یک ماه پس از معرفی گلکسی نوت ۱۰ شایعات جدی‌تری درباره ادغام این دو برند به گوش می‌رسد.

image

ایوان بلس، افشاگر معروف، در یادداشت جدیدی که آن را بر اساس اعلام منابع موثق نوشته می‌گوید این گفتگوها همچنان در حال انجام و احتمالات مختلف در حال بررسی است. اگر سامسونگ قصد انجام چنین کاری را داشته باشد، بسیار محتمل است که سال آینده شاهد وقوع چنین ادغامی باشیم.

ادغام این دو برند چگونه رخ خواهد داد؟

در سال‌های ابتدایی معرفی گلکسی اس و گلکسی نوت تفاوت مشخصی میان این دو برند از تلفن‌های هوشمند وجود داشت. اما از زمان معرفی گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ در سال ۲۰۱۶، این تفاوت‌ها کاهش پیدا کرد و هم‌پوشانی‌ها بیشتر از قبل شد. خیلی‌ها همین حالا معتقدند که گلکسی نوت همان گلکسی اس است که صرفا یک قلم S Pen دارد.

image

در حال حاضر هیچ تضمینی برای ادغام این دو برند وجود ندارد و همه چیز فعلا در حال بررسی است، اما سری گلکسی اس و گلکسی نوت نهایتا می‌توانند در یکدیگر ادغام شده و برندی به نام گلکسی One را به وجود بیاورند. این تغییرات ممکن است در هنگام معرفی گلکسی اس ۱۱ رخ دهد و در صورتی که سامسونگ برای این تغییر آماده نباشد، احتمالا برای گلکسی اس ۱۲ شاهد این اتفاق خواهیم بود.

اگر این دو برند با یکدیگر ادغام شوند شاهد به وجود آمدن شکاف بزرگی میان رویدادهای سالانه سامسونگ برای معرفی پرچمداران این شرکت خواهیم بود. علاوه بر این، مشخص نیست که قلم S Pen از سری گلکسی نوت به تمام گوشی‌های برند جدید سامسونگ منتقل می‌شود یا صرفا مدل‌های بزرگ‌تر این برند جدید از قلم S Pen استفاده خواهند کرد.

آیا رویداد معرفی پرچمدارهای تاشو جایگزین رویداد گلکسی نوت می‌شود؟

image

طبق اعلام منابع، سامسونگ امیدوار است که با معرفی سالانه مدل‌های جدید گلکسی فولد بتواند جای خالی رویداد معرفی گلکسی نوت را پر کند. البته این مسئله تا حد زیادی به عملکرد نسل فعلی گلکسی فولد در بازار بستگی دارد. اگر این تلفن هوشمند تاشو بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، سری گلکسی فولد به جایگزین خوبی برای گلکسی نوت تبدیل خواهد شد.

بر اساس جدیدترین اخبار دنیای موبایل، نسل دوم گلکسی فولد نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع OLED خواهد داشت که دوربین سلفی آن به شکل حفره طراحی شده و مثل Motorola Razr به صورت عمودی تا می‌شود. این محصول ظریف‌تر، جمع و جورتر و ارزان‌تر از نسل فعلی گلکسی فولد خواهد بود، و به نظر می‌رسد که بیشتر از طرفداران فناوری، طرفداران مد و محصولات لوکس را هدف قرار داده است.

اگر سامسونگ به همین زودی بخواهد مسیر تولید نسل‌های آتی گلکسی فولد را در پیش بگیرد، آن‌ها دو خط تولید خواهند داشت که یکی با تولید تلفن‌های هوشمند عادی و کوچک‌تر کاربران عادی را هدف قرار می‌دهد و دیگری با تولید گوشی‌های تاشو و در اندازه تبلت به سراغ کسانی می‌رود که دنبال محصولات نوآورانه و جذاب هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۲۵
هر چی از خدا آمد خوش آمد