خانهاخبار
شاید در آینده شاهد بازگشت کانکتور MagSafe اپل باشیم

شاید در آینده شاهد بازگشت کانکتور MagSafe اپل باشیم

کانکتور MagSafe اپل با توجه به سازوکار ایمنی که داشت از دستگاه‌ها در مقابل صدمات فیزیکی ناشی از کنده شدن شارژر محافظت می‌کرد، اما استفاده از USB-C باعث شده این خطر دوباره دستگاه‌های کاربران را تهدید کند. حالا به‌تازگی پتنتی کشف شده که از سیستمی مشابه MagSafe خبر می‌دهد.
۱۳۹۸/۱/۱۹

سیستم MagSafe تا مدت‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای شارژ لپتاپ تلقی می‌شد چون از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به دستگاه جلوگیری می‌کرد، اما حالا مدتی است که این سیستم با شارژر USB-C جایگزین شده است.

اپل می‌گوید وقتی کابل USB-C به مک‌بوک یا آیپد وصل می‌شود، اگر آن را به سمتی بکشیم که قرار نبوده در آن جهت حرکت کند، ممکن است به کانکتور و پورت دستگاه آسیب‌های فیزیکی وارد شود.

در بدترین حالت حتی ممکن است خود کامپیوتر از سطحی که روی آن قرار گرفته به زمین بیفتد و صدمات جدی‌تری به دستگاه وارد شود.

عملیات نجات با مغناطیس

اپل به تازگی پتنت جدیدی با نام «سیستم شارژ هوشمند برای دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل» را به ثبت رسانده است. در این سیستم از همان روش قدیمی آهنربایی استفاده شده تا در صورت کنده شدن کابل، آسیبی به دستگاه وارد نشود.

آن طور که کوپرتینویی‌ها می‌گویند: «سیستم شارژ هوشمند شامل کانکتوری مغناطیسی و شارژری است که می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود که به شکلی پویا کانکتور را از دستگاه قابل حمل شما جذب و دفع کند.»

اپل می‌گوید این سیستم طوری طراحی شده که در صورت بروز حادثه به راحتی از دستگاه جدا شود. در این پتنت آمده است: «این کانکتور می‌تواند پیش از بروز حوادث تکانه‌ای از قسمت شارژر از دستگاه الکترونیکی قابل حمل شما جدا شود.»

علاوه بر این، این سیستم شاید به قابلیت بازخورد هپتیکی مجهز شود تا به کاربر اطلاع دهد که ارتباط درستی با دستگاه برقرار شده یا نه.

پیش از این از MagSafe فقط برای مک‌بوک‌ها استفاده می‌شد، اما نسخه جدید این کانکتور می‌تواند محصولات بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد. در این پتنت گفته شده که سیستم شارژ مغناطیسی اپل می‌تواند با تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و غیره استفاده شود.

موانع سر راه MagSafe 2

image

پتنتی که اپل به ثبت رسانده سیستمی را تشریح می‌کند که اتصال آن از طریق راهکارهای مغناطیسی صورت می‌گیرد. در این پتنت هیچ اشاره‌ای به جابجایی اطلاعات نشده و مثل نسخه نخست MagSafe فقط قرار است انرژی را منتقل کند. با این حال USB-C علاوه بر انرژی قابلیت انتقال اطلاعات را دارد و احتمالا یکی از دلایلی که باعث شده اپل به استفاده از MagSafe ادامه ندهد، سرعت بالای تبادل اطلاعات در USB-C و تاندربولت ۳ است.

تاکنون برخی از تولیدکنندگان شخص ثالث مبدل‌هایی برای تبدیل پورت USB-C یا تاندربولت ۳ به کانکتور مغاطیسی تولید کرده و بعضی از آن‌ها موفق هم بوده‌اند. بنابراین اپل هم حتما می‌تواند به چنین راهکاری دست پیدا کند.

با این حال این سیستم فعلا فقط در حد یک پتنت است و شاید هیچ‌گاه به محصولی مصرفی تبدیل نشود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)