خانهاخبار
ابزار هوش مصنوعی بررسی گرامر Google Docs به سرویس‌های بیشتری از مجموعه G Suite می‌آید

ابزار هوش مصنوعی بررسی گرامر Google Docs به سرویس‌های بیشتری از مجموعه G Suite می‌آید

گوگل به تازگی خبر داده که ابزار بررسی گرامر سرویس Docs را به شمار بیشتری از سرویس‌های مجموعه G Suite می‌آورد. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند.
۱۳۹۷/۱۲/۹

گوگل در خبری اعلام کرد که سیستم پیشنهاد گرامر مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اختیار همه کاربران و سرویس‌های G Suite قرار می‌دهد. این قابلیت ابتدا در مال ژوئن سال گذشته در اختیار عده محدودی از آزمایش‌کنندگان قرار گرفت. ابزار مذکور به کاربران کمک می‌کند تا اشکالات گرامری را از متن‌های خود حذف کنند.

این ویژگی در کنار ابزار فعلی بررسی املا قرار می‌گیرد که فعلا در Google Doc وجود دارد و درست مثل همه نرم‌افزارهای پیشنهاد گرامر کار می‌کند، اما این برنامه خطاهای احتمالی را به جای خط قرمز با خط آبی مشخص می‌کند. کاربران می‌توانند پیشنهادات ارائه شده را اعمال کرده یا آن‌ها را نادیده بگیرند. علاوه بر این، گزینه‌ای در منوی Tools وجود دارد که می‌تواند همه اشتباهات گرامری یا املایی را به چند زبان مختلف در متن بررسی کند.

ویشنو سیواجی، مدیر محصول G Suite، امروز با انتشار پستی درباره نحوه عملکرد این ابزار گفت:

ما با استفاده از ترجمه ماشینی می‌توانیم خطاها را شناسایی و حالت صحیح آن‌ها را در حین استفاده کاربر اعلام کنیم. ما به طور نزدیک با زبان‌شناسان همکاری کردیم تا قواعد زبانی را به سیستم ترجمه ماشینی بشناسانیم و با هوش مصنوعی از همین روش برای زیربنای پیشنهادات خودکار خود در Docs استفاده کردیم.

سیواجی استفاده اشتباه از کلمه Effect به جای Affect، و there به جای their را به عنوان دو مورد از رایج‌ترین اشتباهات گرامی معرفی می‌کند. استفاده غلط از حروف اضافه در جمله نیز یکی از اشتباهات رایج دیگری است که گوگل سعی دارد آن‌ها را با کمک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی خود اصلاح کند. نرم‌افزار Grammarly نیز یکی از اپلیکیشن‌های معروف و محبوبی است که از دسامبر ۲۰۱۸ در این زمینه با Google Docs وارد همکاری شده است.

ابزار پیشنهاد املا و گرامر گوگل برای سرویس Docs از تاریخ ۵ مارس در دسترس قرار می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)