خانهاخبار
29 اپلیکیشن فیلتر عکس آلوده از گوگل پلی حذف شدند

29 اپلیکیشن فیلتر عکس آلوده از گوگل پلی حذف شدند

بر اساس یافته‌های شرکت ترند مایکرو، در فروشگاه گوگل 29 اپلیکیشن فیلتر و زیبایی عکس وجود داشته که آلوده به بدافزارهای مختلف بوده و در مجموع حدود 4 میلیون بار دانلود شده‌اند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

شرکت امنیتی Trend Micro کشف کرده که ۲۹ اپلیکیشن ادیت عکس و فیلتر دوربین در فروشگاه گوگل پلی آلوده به بدافزار بوده است. این اپ‌ها، که محبوبیت زیادی در آسیا داشته‌اند، با هدف تصحیح تصاویر سلفی و شخصی‌سازی عکس‌ها ساخته شده‌اند. اما در این میان می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مثل Beauty Camera و Pro Beauty Camera و Horizontal Beauty اشاره کرد که بعد از نصب نمایشگر دستگاه را با تبلیغات خود پر می‌کردند. یکی از این اپلیکیشن‌های فوق که هر کدام حدود ۱۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند پلیر محتوای ویژه‌ای بود که حتی پس از انجام پرداخت نیز چیزی به کاربر نشان نمی‌داد.

برخی از این اپلیکیشن‌ها برای گردآوری اطلاعات خصوصی کاربران از تکنیک‌های فیشینگ استفاده می‌کردند. یکی از این تکنیک‌ها برگزاری مسابقه‌ای بود که کاربر همیشه در آن برنده می‌شد، و پس از پایان مسابقه برای دریافت جایزه باید اطلاعات شخصی خود را در اپلیکیشن وارد می‌کرد. یک اپلیکیشن دیگر به کاربران اجازه می‌داد تصاویر خود را آپلود کنند تا آن‌ها را برایشان اصلاح کند. اما در انتها به جای دریافت عکس‌های زیبا و اصلاح‌شده، درخواست آپدیتی به ۹ زبان مختلف برای مخاطب نشان داده می‌شد، و خبری از تصویر آن‌ها نبود، چون احتمالا از این تصاویر برای فعالیت جعلی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

image

یکی دیگر از این اپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده بود که پس از نصب نمی‌توانستید آیکن آن را ببینید، در نتیجه حذف کردن آن به این راحتی‌ها ممکن نبود. این اپلیکیشن‌ها در مجموع حدود ۴ میلیون بار دانلود شدند.

با این همه، خبر خوب این است که گوگل این اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی حذف کرده است. ترند مایکرو می‌گوید اگر نمی‌خواهید در آینده قربانی این نوع اپلیکیشن‌ها شوید، پیش از نصب برنامه‌ها ابتدا بخش نظرات آن‌ها را بخوانید. اگر هشداری می‌بینید، به هیچ عنوان آن‌ها را نصب نکنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)