خانهاخبار
CES 2019: لنوو از سه نمایشگر هوشمند شامل یک ساعت رومیزی و دو تبلت مجهز به داک رونمایی کرد

CES 2019: لنوو از سه نمایشگر هوشمند شامل یک ساعت رومیزی و دو تبلت مجهز به داک رونمایی کرد

لنوو در CES 2019 از سه محصول جدید خود در حوزه نمایشگرهای هوشمند رونمایی کرد که نسبت به سایر محصولات این دسته بندی تفاوت‌هایی دارند. یکی از این محصولات یک ساعت هوشمند رومیزی و دو محصول دیگر تبلت‌هایی با داک مخصوص هستند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

بازار خانه‌های هوشمند این روزها رو به رونق است و شرکت‌های زیادی سعی دارند سهمی از آن کسب کنند که نتیجه‌ آن تولید محصولات گوناگون و بعضا مفیدی است که زندگی را برای ما ساده‌تر می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها که در یکی دو سال اخیر به محبوبیت بسیاری دست یافته، نمایشگر هوشمند است که دستیارهای صوتی را از انحصار اسپیکرهای هوشمند یا گوشی و تبلت خارج کرده و به آن جلوه‌های دیداری بخشیده است.

با توجه به موفقیت اولین نسل از نمایشگرهای هوشمند لنوو، این شرکت در نمایشگاه CES 2019 از سه نمایشگر هوشمند جدید با کارکردهای متفاوت رونمایی کرد که در رده‌ محصولات خانه‌ هوشمند این شرکت قرار می‌گیرند. ساعت رومیزی هوشمند از دستیار صوتی گوگل اسیستنت و دو تبلت‌های مجهز به داک نیز از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی می‌کنند.

image

 

ابتدا نگاهی داریم به ساعت رومیزی هوشمند چینی‌ها: این ساعت رومیزی از نظر قیمت مناسب و کاربردهای متفاوتش، به سادگی می‌تواند جایگزین اسپیکرهای اکو دات آمازون شود. نمایشگر ۴ اینچی این دستگاه از پنل LCD با رزولوشن ۸۰۰ × ۴۸۰ استفاده می‌کند و قابلیت بیدار کردن کاربر با استفاده از تاباندن نور را دارد؛ درست مانند آنچه پیش از این در لامپ‌های هوشمند فیلیپس مشاهده کردیم. اما کارکرد این ساعت رومیزی هوشمند به همین مورد محدود نیست؛ شما می‌توانید از این دستگاه برای تنطیم عادات خواب، کنترل لوازم خانگی هوشمند با استفاده از گوگل اسیستنت و فرمان صوتی، پخش موسیقی و شارژ گوشی یا تبلت با استفاده از پورت USB قرار گرفته در جلوی نمایگشر استفاده کنید.

اسپیکر قرار گرفته در این محصول توان خرجی ۶ وات را دارد و از دو رادیاتور استفاده می‌کند تا بتواند صدا را در تمام محیط اتاق خواب کاربر پخش کند. به علاوه، لنوو در این دستگاه از فناوری کاهش نویز پس زمینه دالبی بهره گرفته است.

این ساعت رومیزی هوشمند از وای‌فای دو بانده و بلوتوث برای ارتباط استفاده می‌کند، بنابراین می‌توان شبکه‌ای از این دستگاه در چند اتاق ایجاد کرد. همچنین، می‌توان با اتصال این دستگاه به کروم‌کست، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را روی تلویزیون اتاق استریم کنید. لنوو یک دکمه Mute نیز برای این ساعت در نظر گرفته است که در زمان خواب مزاحم کاربر نشود. این محصول بر خلاف برخی نمایشگرهای هوشمند به دوربین مجهز نیست.

ساعت رومیزی هوشمند لنوو در ماه مارس یا آوریل با قیمت ۷۹.۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

image

 

اما دو دستگاه دیگر تبلت‌هایی متفاوت با باقی تبلت‌هایی که تا به حال دیده‌ایم هستند. کمپانی چینی تا به حال تبلت‌های اندرویدی و حتی ویندوزی زیادی تولید کرده است و با این دستگاه‌ها بیگانه نیست، اما دو محصول جدیدش رده‌ متفاوتی از تبلت‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

Smart Tab M10 و P10 دو تبلت جدید لنوو، به دستیار صوتی الکسا و داک هوشمند مجهزند. زمانی که تبلت درون داک قرار می‌گیرد، به طور خودکار به حالت Show Mode منتقل می‌شود که تجربه‌ استفاده‌ تمام صفحه از محیط رابط کاربری الکسا را ارایه می‌کند.

از مشخصات مشترک دو دستگاه می‌توان به نمایشگر ۱۰ اینچی FHD با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۹۲۹، چیپست میان‌رده‌ی اسنپ دراگون ۴۵۰ و سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو اشاره کرد. سایر مشخصات این دو تبلت کاملا با یکدیگر متفاوت است.

Smart Tab M10 به دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی مجهز است. این تبلت در دو نسخه با رم ۲ یا ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود و تامین انرژی آن بر عهده یک باتری با ظرفیت۴۸۵۰ میلی آمپرساعت است. دو بلندگوی Dolby Atmos نیز در قسمت جلو قرار گرفته‌اند.

Smart Tab P10 اما از سخت افزار قدرتمندتری بهره مند است؛ دوربین اصلی این مدل ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسل است. P10 تنها در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه‌ داخلی ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود. اسپیکرهای Dolby Atmos  آن نسبت به M10 بزرگتر و باتری آن ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

داک هوشمند این دو تبلت نیز ویژگی‌های خاص خودش را دارد. دو بلندگو با توان ۳ وات در این داک قرار داده شده و با کمک سه میکروفون دور برد خود می‌تواند فرمان‌های صوتی را از جهات مختلف دریافت کند. همچنین با استفاده از کانکتورهای مخصوص می‌تواند تبلت‌ها را شارژ کند.

قیمت اعلام شده برای مدل M10 از ۱۹۹.۹۹ دلار برای نسخه‌ پایه آغاز می‌شود و P10 نیز معادل ۲۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد و در ماه جاری میلادی راهی بازار می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)