خانهاخبار
پتنتی که اگر واقعی باشد ارزش خرید اپل واچ بعدی را بسیار زیاد می‌کند

پتنتی که اگر واقعی باشد ارزش خرید اپل واچ بعدی را بسیار زیاد می‌کند

پتنت جدید اپل ساعتی را نشان می‌دهد که ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی اپل واچ دارد. اگر قرار باشد این پتنت در محصول نهایی این شرکت پیاده‌سازی شود، شاهد ترکیب صفحه نمایش با بند دستگاه خواهیم بود.
۱۳۹۷/۹/۱۹

اپل واچ سری ۴، که در ماه سپتامبر عرضه‌ی عمومی شد، نخستین بازطراحی این دستگاه پوشیدنی به حساب می‌آید. اما با وجود این‌که افزایش ۳۰ درصدی اندازه‌ی نمایشگر OLED و کاهش ضخامت دستگاه پیشرفت خوبی بود، این تغییرات تحول عظیمی در طراحی دستگاه محسوب نمی‌شد، چون اپل واچ ۴ هم ظاهری مشابه نسخه‌های قبلی خود داشت.

اما بر اساس پتنت جدیدی که توسط شرکت اپل ثبت شده، طراحی ظاهری ساعت هوشمند موفق این شرکت بالاخره قرار است تغییر کند.

اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) در هفته‌ی جاری تعدادی از پتنت‌های تاییدشده‌ی اپل را منتشر کرد که یکی از آن‌ها شاید حاکی از طراحی جدیدی برای ساعت هوشمند این شرکت باشد.

این پتنت، که توسط وبسایت PatentlyApple کشف شده، اپل واچی را نشان می‌دهد که صفحه نمایش OLED آن به صورت خمیده با بند ساعت ترکیب می‌شود تا نمایشگر دستگاه بتواند حداکثر استفاده از فضا را در این گجت کوچک داشته باشد.

image

اگر طرحی که در این پتنت مشاهده می‌شود همان طرح نهایی نسخه‌ی بعدی اپل واچ باشد، نمایشگر OLED دستگاه خم شده و تا حد زیادی مثل Gear Fit 2 Pro سامسونگ با بند ساعت تلفیق می‌شوند. با این حال فعلا مشخص نیست که نوتیفیکیشن‌ها و رابط کاربری دستگاه در این طراحی جدید چگونه به نمایش در می‌آید.

با توجه به این که طراحی اپل واچ تاکنون همیشه به صورت مستطیلی بوده تا خواندن متن از روی آن آسان باشد، حالا اضافه شدن یک صفحه‌ی لمسی بر روی بند تصمیمی است که خیلی رنگ و بوی اپلی ندارد.

البته مثل همیشه نمی‌توان به این دست از اخبار با اطمینان کامل اعتماد کرد.

بسیاری از پتنت‌های اپل فن‌آوری‌هایی را ثبت می‌کند که هیچ‌وقت از بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت خارج نمی‌شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که طرح بالا نیز هرگز وارد محصول نهایی این شرکت نگردد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)