خانهاخبار
همه آنچه که تاکنون درباره پرچمداران Pixel 3 گوگل می‌دانیم

همه آنچه که تاکنون درباره پرچمداران Pixel 3 گوگل می‌دانیم

پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل قرار است 17 مهر رسما معرفی شوند. در این مطلب به جمع بندی همه شایعه‌های مهم درباره این گوشی‌ها می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که این دوگانه قرار است از چه نظر با نسل قبلی متفاوت باشند.
۱۳۹۷/۷/۹

گوگل قرار است تازه‌ترین پرچمداران پیکسل خود را 9 اکتبر (17 مهر) رسما معرفی کند. گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL تا به حال در خبرهای متعددی دیده شده‌اند و در این مطلب قصد داریم همه آنچه درباره هرکدام از این مدل‌ها می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

Pixel 3 ظاهرا ایده‌آل‌ترین پرچمدار مخصوص کاربران و علاقه مندان به اندروید ناب خواهد بود. انتظار می‌رود که این گوشی همچنین از دوربین باکیفیتی بهره ببرد؛ چراکه نسل قبلی آن هم به دوربین فوق العاده‌ای مجهز شده بود و به خاطر عملکرد این سیستم سطح بالا بارها موردتحسین قرار گرفت.

image

تقریبا همه گزارش‌های اخیر درباره Pixel 3 XL به قابلیت یادگیری ماشینی در سطح پیشرفته به همراه سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای اشاره کرده‌اند. حالا دیگر وقتش رسیده تا همه شایعه‌های مهم را درباره این مدل‌ها بررسی کنیم و ببینیم احتمال وقوع کدام یک بیشتر است.

تاریخ معرفی

گوگل چندی پیش با انتشار تیزر تبلیغاتی تأیید کرد که رویداد تازه این کمپانی 9 اکتبر (17 مهر) برگزار می‌شود. در این تیزر تنها عدد 3 دیده می‌شود که می‌تواند اشاره‌ای به نام پیکسل‌های تازه باشد اما اسامی Pixel 3 و Pixel 3 XL مشخصا در آن درج نشده است. از آنجا که گوگل این عدد را در ابعاد بزرگی روی وب‌سایت خود به نمایش درآورده است، دیگر شکی باقی نمی‌ماند که رویداد 9 اکتبر به رونمایی از این نسل تازه اختصاص دارد.

image

معرفی گوشی در اولین روزهای ماه اکتبر همچنین می‌تواند بدین معنی باشد که گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL تا آخر ماه عرضه خواهند شد؛ چراکه نسل دوم پیکسل‌ها سال گذشته از تاریخ 19 اکتبر در دسترس کاربران قرار گرفتند.

ممکن است پیکسل‌های نسل سوم تنها محصولاتی نباشند که در رویداد 9 اکتبر معرفی می‌شوند. پیش از این شایعه شده بود که گوگل همچنین یک ساعت هوشمند به نام Pixel Watch را هم با سیستم عامل Wear OS در دست توسعه دارد. گفته می‌شد که ساعت مذکور احتمالا در کنار سری Pixel 3 معرفی می‌شود اما مدت‌هاست که خبری در این باره منتشر نشده است و احتمال می‌رود که در آینده نزدیک هم شاهد معرفی‌اش نباشیم. به جز این گجت همچنین تصاویری منتسب به داک شارژ بی سیم گوگل منتشر شده است و پیش بینی می‌شود که 17 مهر شاهد رونمایی از آن هم باشیم.

image

پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل اخیرا از آژانس‌های رگولاتوری متعددی مانند NCC مجوز دریافت کرده‌اند و همین موضوع به خوبی بیانگر آمادگی آن‌ها برای معرفی رسمی است.

قیمت نهایی

در خلال سال گذشته شاهد افزایش تدریجی قیمت گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و حالا دیگر عرضه پرچمداران 1000 دلاری ما را شگفت زده نمی‌کند. برای مثال گوشی‌های Galaxy Note 9 و iPhone Xs Max کمپانی‌های سامسونگ و اپل را در نظر بگیرید که در خلال ماه‌های اخییر تا به حال به قیمت حداقل 1000 دلار روانه بازار شده‌اند و توانسته‌اند به فروش قابل قبولی هم دست یابند. گوگل سال گذشته گوشی Pixel 2 را به قیمت حداقل 649 دلار عرضه کرد و پیش بینی می‌شود که سطح پایین‌ترین نسخه از Pixel 3 هم به قیمت تقریبا مشابهی معرفی شود. از طرفی Pixel 3 XL ظاهرا پیشرفته‌تر طراحی شده است و منطقی به نظر می‌رسد که گران‌تر هم باشد. این گوشی حاشیه‌های باریک‌تری دارد و با توجه به ابعاد بزرگ‌تر و همچنین پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره سه بعدی احتمالا 1000 دلار قیمت خواهد داشت.

صفحه نمایش و طراحی ظاهری

گوگل چند روز پیش با انتشار تیزرهای ساده تبلیغاتی احتمال ورود Pixel 3 و Pixel 3 XL را در سه رنگ مورد تأیید قرار داد. در گزارش مرتبط با این تیزرها به معرفی پیکسل‌های نسل سوم در سه ترکیب رنگ مشکی، سفید و سبز اشاره شده بود اما چند روز پیش تیزر تبلیغاتی دیگری از Pixel 3 منتشر شد و این بار از احتمال ورود این پرچمداران در رنگ صورتی خبر داد. حالا گفته می‌شود که منظور از تیزر سبزرنگ درواقع طراحی دکمه پاور به این رنگ بوده است و گوگل قصد ندارد این گوشی‌ها را در نسخه کاملا سبزرنگ عرضه کند. آخرین تیزر تبلیغاتی به رنگ صورتی کم‌رنگ هم به احتمال عرضه Pixel 3 در نسخه‌ای صورتی یا رزگلد به نام Sand اشاره دارد.

image

در ادامه برای بررسی طراحی ظاهری گوشی Pixel 3 می‌توانید تصاویر زنده‌ای را که برخی کاربران از این گوشی منتشر کرده‌اند، مشاهده کنید. پنل پشتی در این نسل تازه هم مانند پرچمداران قبلی پیکسل با دو بافت متفاوت طراحی شده است. حاشیه‌های کناری صفحه در Pixel 3 بسیار باریک دیده می‌شوند اما حاشیه‌های بالا و پایین همچنان نواری و تقریبا ضخیم هستند. دکمه خانه از طراحی ظاهری این گوشی حذف شده اما بریدگی بلندگو در حاشیه پایین به چشم می‌خورد. Pixel 3 برخلاف سایر پرچمداران مدرن همچنان از دوربین اصلی تکی در پنل پشتی بهره می‌برد اما گوگل آن را به دوربین سلفی دوگانه مجهز کرده است. دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند و حسگر اثرانگشت هم در پنل پشتی قرار گرفته است.

همان‌طور که گفتیم، Pixel 3 از نظر ظاهری و طراحی حاشیه‌ها شبیه به نسل قبلی توسعه یافته است اما تصاویر رندری متعددی که منتسب به Pixel 3 XL فاش شده‌اند حاکی از آن هستند که حاشیه‌های این مدل ظاهرا بسیار باریک‌تر طراحی شده و بریدگی حاشیه هم در قسمت بالای پنل جلوی آن دیده می‌شود.

برخی منابع می‌گویند Pixel 3 صفحه نمایش 5.4 اینچی دارد و در ابعاد 145.6 × 68.2 × 7.9 میلی متر توسعه می‌یابد و نسخه XL هم به پنل 6.8 اینچی مجهز می‌شود و در ابعاد 158 × 76.6 × 7.9 میلی متر ساخته می‌شود. Pixel 3 با توجه به حاشیه‌های صفحه نمایش احتمالا از نسبت تصویر 18:9 پشتیبانی می‌کند اما این نسبت در Pixel 3 XL کمی بیشتر خواهد بود. گفته می‌شود که پنل نمایش در گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL از وضوح تصویر به ترتیب 1080 در 2160 و 1080 در 2960 پشتیبانی می‌کند.

گوگل سال گذشته پرچمداران Pixel 2 خود را با پنل نمایش OLED معرفی کرد و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که نسل سوم پیکسل‌های این سازنده همچنان از پنل نمایش باکیفیت OLED بهره ببرند.

image

علاوه بر تصاویر فاش شده و منتسب به این پرچمداران، در تصاویر پیش نمایش اندروید 9.0 پای هم به Pixel 3 و طراحی لبه تا لبه آن اشاره شده است. البته این تصاویر ابتدایی ممکن است اصلا متعلق به نمای احتمالی Pixel 3 نباشند.

نام نهایی

همه ما تقریبا در این باره مطمئن هستیم و می‌دانیم این دوگانه Pixel 3 و Pixel 3 XL نام دارند اما حقیق ماجرا این است که گوگل هنوز این موضوع را رسما تأیید نکرده است.

گوگل بارها با عدد 3 به این نسل تازه اشاره کرده است. علاوه بر تیزرهایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، این عدد همچنین در کدهای مربوط به AOSP هم دیده شده است.

همان‌طور که گفتیم، این اسامی هنوز موردتأیید سازنده قرار نگرفته‌اند اما اگر خاطرتان باشد، اواخر سال 2017 گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد گوگل سه گوشی تازه را با اسم رمز Crosshatch، Albacore و Blueline در دست توسعه دارد. شایان ذکر است که هر سه اسم رمز درواقع اسامی ماهی هستند و پیکسل‌های نسل قبلی هم پیش از این با اسامی تقریبا مشابهی توسعه یافته بودند.

دوربین

منابع آگاه مدعی شده‌اند که دوربین سلفی دوگانه در پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL حالا نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند و قادر هستند بوکه افکت / وضعیت پرتره را بهتر و باکیفیت‌تر ثبت کنند. همچنین گفته می‌شود که این دوربین از قابلیت Super Selfie بهره می‌برد و یکی از این لنزها احتمالا از نوع زاویه باز خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم، دوربین اصلی دوگانه تازه پیکسل تنها یک لنز دارد اما تعبیه دوربین تکی اصلی الزاما بدین معنی نیست که کیفیت پایین‌تری دارد. پیکسل‌های نسل دوم هم از دوربین اصلی تکی بهره می‌بردند اما موفق شدند امتیازهای جالب توجهی در بنچمارک DxOMark کسب کنند. گفته می‌شود دوربین اصلی در پیکسل‌های نسل سوم هم بسیار توانا خواهد بود و علاوه بر ثبت تصاویر فوق العاده در نور کم از قابلیت Visual Core بهره می‌برد.

Visual Core چیپستی است که به همراه Pixel 2 رسما معرفی شد و گوگل آن را برای بهبود پردازش HDR+ تعبیه کرده بود اما به نظر می‌رسد که قابلیت‌های این چیپست حالا در نسل سوم پرچمداران گوگل افزایش یافته‌ است هرچند هنوز به جزئیات توانایی‌های آن دسترسی پیدا نکرده‌ایم.

براساس شایعه‌ها هر دو Pixel 3 و Pixel 3 XL از دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی بهره می‌برند. گفته می‌شود دیافراگم در مدل اصلی 1.8 و در نسخه XL از 1.8 تا 2.2 متغیر است.

مشخصات فنی، نرم افزار و سیستم عامل

پیش بینی می‌شود دو مدل Pixel 3 و Pixel 3 XL از قابلیت‌های فنی مشابهی برخوردار باشند. انتظار می‌رود گوگل این مدل‌ها را نسبت به نسل قبلی از هر نظر بهبود ببخشد و آن‌ها را با توانایی پردازش سریع‌تر معرفی کند. گزارش شده است هر دو مدل از پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون 845 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 630 GPU قدرت می‌گیرند و حداقل 4 گیگابایت رم دارند.

برخی منابع دیگر در تأیید بخشی از این مشخصات مدعی شده‌اند که Pixel 3 XL از 6 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت بدون درگاه کارت حافظه جانبی microSD معرفی می‌شود.

علاوه بر این موارد گفته می‌شود ظرفیت باتری Pixel 3 معادل 2915 میلی آمپر ساعت خواهد بود و Pixel 3 XL هم به باتری 3430 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود.

image

سیستم عامل پیش فرض هر دو پیکسل تازه بدون شک اندروید 9.0 پای خواهد بود. چند روز پیش برخی ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی رسمی پرچمداران Pixel 3 فاش شدند و با مشاهده آن‌ها توانستیم با بسیاری از قابلیت‌های این نسل تازه آشنا شویم. ظاهرا لبه‌های هر دو مدل Pixel 3 و Pixel 3 XL با قابلیت فشردن طراحی شده و گوگل هم قصد دارد این عملگرهای فیزیکی را با نام Active Edge معرفی کند. در این ویدیو همچنین توانستیم برخی ژست‌های حرکتی را هم تشخیص دهیم. به نظر می‌رسد کاربران Pixel 3 قادر خواهند بود با دو بار فشردن دکمه پاور اپلیکیشن دوربین را اجرا کنند یا با دو بار ضربه زدن بر صفحه قفل باعث روشن شدن گوشی شوند.

از Pixel 3 و Pixel 3 XL چه انتظاری داریم؟

اپل پس از معرفی نسل اول گوشی‌های پیسکل خود اپل را به خاطر حذف جک هدفون از گوشی‌های تازه‌اش مورد انتقاد قرار داد اما در کمال تعجب تنها یک سال بعد شاهد رونمایی از Pixel 2 و Pixel 2 XL بدون جک هدفون 3.5 میلی متری بودیم. گفته می‌شود که گوگل همین روند را در توسعه Pixel 3 و Pixel 3 XL هم در پیش گرفته است و قصد دارد آن‌ها را بدون جک 3.5 میلی متری معرفی کند. در هر صورت همچنان امیدواریم شایعه‌ها صحت نداشته باشند؛ چراکه حذف این قابلیت هنوز هم از نظر بسیاری از کاربران آزاردهنده قلمداد می‌شود.

گوشی‌های پیکسل گوگل همگی از باتری‌های تقریبا بادوامی برخوردار هستند و از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند، اما هیچ‌کدام با قابلیت شارژ بی سیم عرضه نشده‌اند. اپل چندی پیش آیفون‌های سه گانه 2018 خود را با قابلیت شارژ بی سیم معرفی کرد و به نظر می‌رسد وقتش رسیده است تا گوگل هم دست به کار شود.

Pixel 2 سال گذشته با وضوح تصویر 1080 معرفی شد اما پیش بینی می‌شود گوگل نسل تازه گوشی‌های خود را با کیفیت صفحه نمایش کواد اچ دی معرفی کند. پیکسل‌های سال گذشته همچنین مجوز ضدآب IP67 دریافت کرده بودند اما حالا اغلب پرچمداران سطح بالا مجوز IP68 می‌گیرند و انتظار می‌رود که Pixel 3 هم اینگونه توسعه یابد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)