خانهاخبار
فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ با نسخه جدید بیکسبی عرضه خواهد شد

فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ با نسخه جدید بیکسبی عرضه خواهد شد

سامسونگ با توجه به روند توسعه 2.0 Bixby، ابراز امیدواری کرده است که نسل جدید دستیار صوتی دیجیتالی‌اش به همراه فبلت گلکسی نوت 9 ارائه شود.
۱۳۹۶/۱۲/۹

دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ، اعلام کرد که فبلت گلکسی نوت 9 با نسخه جدید بیکسبی یعنی Bixby 2.0 عرضه خواهد شد. شرکت کُره‌ای پیرامون نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی، چهار ماه پیش در در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سان فرانسیسکو صحبت کرد. در زمان رونمایی از Bixby 2.0 اعلام شد که بیسکبی مجدداً خلق شده است و نسخه جدید آن، دستیارهای صوتی دیجیتالی ساده را به ابزاری هوشمند تبدیل خواهد کرد.

دی‌جی کوه در نمایشگاه MWC 2018 اعلام کرد که نسخه آزمایشی Bixby 2.0 توسط بیش از 800 شریک سامسونگ در حال آزمایش است. با توجه به روند فعلی توسعه نسخه جدید بیکسبی، رئیس بخش موبایل سامسونگ مدعی است که Bixby 2.0 به همراه فبلت گلکسی نوت 9 نمایش داده خواهد شد. بیکسبی 2.0، دامنه ویژگی‌های دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را افزایش خواهد داد؛ به گفته‌ی آقای کوه، سامسونگ در نسخه اول بر عرضه‌ی سریع دستیار صوتی دیجیتال خود متمرکز شده بود و همین موضوع، گسترش قابلیت‌های بیکسبی را با مشکل مواجه می‌کرد.


image

سرپرست بخش نرم‌افزار و هوش مصنوعی در سامسونگ، مدعی شده است که شرکت متبوع‌اش در حال توسعه فناوری است که تشخیص کاربران مختلف را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ با این فناوری، بیکسبی می‌تواند صدای کاربران مختلف را تشخیص دهد و دستورات را مطابق با میل و سلیقه آن‌ها به انجام برساند. بدین شکل، بیکسبی به یک دستگاه یا کاربر خاص محدود نخواهد بود.  آخرین گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارد که در نسخه جدید بیکسبی برای ارتباط با این دستیار صوتی، نیازی به تکرار جمله Hi Bixby نیست و می‌توانید با دستیار دیجیتالی سامسونگ به راحتی گفت‌وگو کنید.

قابلیت‌های جدید بیکسبی، همچنین کمک خواهد کرد تا بلندگوی هوشمند سامسونگ کاربردی‌تر شود؛ گمان می‌رود بلندگوی هوشمند این شرکت در نیمه دوم سال 2018 به بازار عرضه شود و این موضوع توسط شرکت سازنده به صورت رسمی تأیید شده است. حتی ادعا می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، دستیار صوتی بیکسبی به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ راه پیدا خواهد کرد تا تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

در جریان نمایشگاه MWC 2018، جزئیات بیشتری از فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ اعلام نشد. هرچند، گمانه‌زنی‌های متفاوتی پیرامون این فبلت رده‌بالا مطرح می‌شود. مدتی پیش، گوشی‌های هوشمند معرفی نشده سامسونگ در فرم‌ور رسمی یکی از محصولات این شرکت، لیست شده بود؛ در این فهرست، گلکسی نوت 9 با اسم‌رمز Crown جلب‌توجه می‌کند. البته، جانشین فبلت Galaxy Note 8 تا پیش از نیمه دوم امسال وارد بازار نخواهد شد.

با اینکه گمان می‌رفت فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ از سری گلکسی نوت به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده باشد؛ به‌نظر می‌رسد که این موضوع صحت نخواهد داشت. ظاهراً سامسونگ در توسعه گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر با مشکل مواجه شده است و گلکسی نوت 9 مانند نسل قبل، از سنسور اثرانگشت در پنل پشتی استفاده خواهد کرد. شایعات موجود مبنی بر ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش از زمان توسعه پرچم‌داران Galaxy S8 سامسونگ مطرح شده بود؛ با این‌حال، کهکشانی‌های 2017 این شرکت فاقد حسگر اثرانگشت در پنل پشتی هستند و حتی Galaxy S9 که اخیراً معرفی شده است، از سنسور اثرانگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)