خانهاخبار
MWC 2018: هوآوی رقیب مک‌بوک پرو را با نام MateBook X Pro معرفی کرد

MWC 2018: هوآوی رقیب مک‌بوک پرو را با نام MateBook X Pro معرفی کرد

در نمایشگاه MWC 2018، شرکت هوآوی از لپ‌تاپ گران‌قیمت جدید خود با نام MateBook X Pro رونمایی کرده است؛ این مدل، حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر 2K خود دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۷

شرکت هوآوی در نمایشگاه MWC 2018، از جدیدترین لپ‌تاپ خود با نام Matebook X Pro رونمایی کرد؛ این مدل، فوق‌العاده باریک است و به نمایشگری 13.9 اینچی مجهز شده است. طراحی، وجه‌تمایز لپ‌تاپ جدید هوآوی از رقبا از جمله مک‌بوک پرو اپل است؛ این لپ‌تاپ، حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر خود دارد و همین موضوع باعث تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، بیشتر از 91 باشد.

image

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ جدید هوآوی، نسبت تصویر 3 به 2 دارد و رزولوشن آن نیز 2K است؛ باید اشاره کرد پنل صفحه‌نمایش از نوع LTPS است. هوآوی، MateBook X Pro را در دو مدل با پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل ارائه داده است و در صورت تمایل، می‌توانید نسخه‌ای از آن‌ها را با کارت گرافیک اختصاصی GeForce MX150 انویدیا خریداری کنید.

image

در همین رابطه اعلام شده است:

هوآوی بسیار از فناوری‌های نوآورانه گوشی‌های هوشمندش را بر Huawei MateBook X Pro اعمال کرده است تا تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران فراهم نماید. این مدل به دکمه فوق‌العاده سریع Power 2.0 مجهز شده است که راه‌اندازی لپ‌تاپ را در مدت 7.8 ثانیه ممکن می‌سازد؛ در حالت Hibernate، مدت زمان لازم برای راه‌اندازی لپ‌تاپ به 6.6 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. یکی از قابلیت‌های نوآورانه لپ‌تاپ جدید هوآوی، جای‌گیری متفاوت وب‌کم لپ‌تاپ است که در زیر یک دکمه قرار می‌گیرد و با فشردن آن، دوربین نمایان خواهد شد. این ویژگی به هوآوی برای ارائه لپ‌تاپ جدیدش با نمایشگر FullView کمک کرده است.

لپ‌تاپ جدید هوآوی به چهار بلندگو مجهز با فناوری دالبی اتمز (Dolby Atmos) مجهز شده است و تجربه صوتی خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، هواوی ناچار شده است برای کم‌تر کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر، وب‌کم را از بالای نمایشگر حذف کند؛ به همین جهت، آن‌را به زیر یک دکمه منتقل کرده است و زمانی‌که به آن نیاز داشته باشید، دوربین نمایان خواهد شد.

image

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ جدید هوآوی در ادامه امده است:

  • نمایشگر FullView: اندازه 13.9 اینچی / رزولوشن: 3000 در 2000 پیکسل / نوع پنل: LTPS / نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه: 91 درصد / نسبت تصویر صفحه‌نمایش: 3 به 2 / زاویه دید نمایشگر: 178 درجه / طیف رنگ: پوشش 100 درصدی از طیق رنگ sRGB / کنتراست: 1500:1 / حداکثر  روشنایی: 450 نیت / پشتیبانی از لمس: دارد؛ پشتیبانی از 10 لمس هم‌زمان و به دلیل پوشش موجود روی پنل، جای اثرانگشت روی نمایشگر باقی نخواهد ماند.
  • پردازنده:  نسل هشتم پردازنده Core i اینتل؛ موجود در دو مدل مجهز به Core i5-8250U و Core i7-8850U
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce MX150 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی / Intel UHD Graphics 620
  • حافظه رم: 8 گیگابایت / 16 گیگابایت از نوع LPDDR3 با فرکانس 2133 مگاهرتز
  • هارد درایو: 256 گیگابایت / 512 گیگابایت از نوع NVMe PCIe SSD
  • وب‌کم: 1 مگاپیکسلی
  • بلندگو: چهار بلندگو و چهار میکروفون دیجیتالی
  • باتری: لیتیوم پلی‌مر 57.4 وات ساعت / شارژدهی باتری با پخش مداوم فیلم به 12 ساعت می‌رسد.
  • دکمه پاور لمسی با حسگر اثرانگشت / جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • دو پورت USB-C
  • ضخامت: 14.6 میلی‌متر / وزن: 1.33 کیلوگرم
  • رنگ‌: نقره‌ای / خاکستری
image

لپ‌تاپ جدید هوآوی در بهار با قیمت پایه 1499 یورو (معادل با 1850 دلار) به بازار عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

apple

۱۳۹۶/۱۲/۷
ي كپي مزخرف ديگه از هواوي?? اپل تو هر چيزي بد باشه تو لپتاپ بهترينه تنها نقطه ضعفش قيمت بالاشه كه اونم حق بش ميدم چون براش زحمت كشيده الان ي مدل ٢٠١٣ رو دارم حتي از مدل هاي ٢٠١٨ شركتاي ديگه هم بهتره...؛)