خانهاخبار
حذف ۷۰۰ هزار اپلیکیشن از گوگل‌پلی در سال ۲۰۱۷

حذف ۷۰۰ هزار اپلیکیشن از گوگل‌پلی در سال ۲۰۱۷

شاید برایتان جالب باشد بدانید همه اپلیکیشن‌هایی که در گوگل‌پلی می بینید سالم نیستند و بعضی از آنها طراحی شده اند تا شما را فریب و اطلاعات‌تان را به سرقت ببرند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اندرو آن – Andrew Ahn – مدیر محصول گوگل‌پلی در پستی در بلاگ گوگل، اعلام کرد گوگل در سال ۲۰۱۷، ۷۰۰ هزار اپلیکیشن را به دلیل رعایت نکردن سیاست‌هایش، قبل از اینکه کاربری اقدام به نصب آن کند، از گوگل‌پلی حذف کرده‌، که این آمار نسبت به آمار سال ۲۰۱۶، ۷۰ درصد افزایش داشته است. اندرو ارتقای مدل‌های شناختی را مهم‌ترین عامل شناسایی بیشتر اپلیکیشن‌های مخرب با محتوای مضر اعلام کرده است. وی از حذف ۱۰۰هزار برنامه‌نویس مجرم توسط گوگل و سخت‌گیری‌های بیشتر در ایجاد حساب کاربری در بخش برنامه‌نویسی گوگل پلی نیز خبر داده است.

image

دسته بزرگی از اپلیکیشن‌های حذف شده توسط گوگل، برنامه‌هایی هستند که با کپی‌برداری از برنامه‌های محبوب، سعی دارند کاربران را فریب داده و کدهای مخربی بر روی دستگاه‌ اجرا کنند. محتوای اکثر این برنامه‌ها موارد جنسی، خشونت و فعالیت‌های غیر قانونی بوده است. این اقدامات باعث شده تا میزان نصب اپلیکیشن‌های مضر ۵۰ درصد کاهش یابد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Vg

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
خوب اینا همین انرژی و هزینه ای که صرف شناسایی و حذف برنامه های مخرب از گوگل پلی رو چرا همون اول انجام نمیدن که با قوانین سخت گیرانه ، برنامه امکان انتشار در فروشگاه رو نداشته باشه، نه اینکه بعد مدتی که بسیاری کاربر متضرر می شوند..