خانهاخبار
7 ویژگی پیکسل 2 که در آیفون 10 وجود ندارد

7 ویژگی پیکسل 2 که در آیفون 10 وجود ندارد

مدتی قبل دو رقیب دیرینه،‌گوگل و اپل از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کردند. هر دو گوشی از جدیدترین ویژگی‌های یک اسمارت‌فون بهره‌مندند، اما آیا نماینده اندروید نسبت به آیفون 10 برتری دارد و این برتری‌ها در چه زمینه‌ای است؟
۱۳۹۶/۸/۲۹

در این مطلب قصد داریم ۷ ویژگی گوگل پیکسل ۲ را مرور کنیم که در آیفون 10 دیده نمی‌شوند،‌ با ما همراه شوید:

قیمت پایین‌تر

image

هر دو مدل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال قیمت کمتری نسبت به آیفون 10 دارند. در حال حاضر پیکسل ۲ با قیمت پایه ۶۵۰ دلار و پیکسل ۲ ایکس ال با قیمت پایه ۸۵۰ دلار به فروش می‌رسند که به ترتیب ۳۵۰ دلار و ۱۵۰ دلار نسبت به آیفون 10 ارزان‌تر است.

نسل دوم پیکسل از شارژر مجهز به شارژ سریع بهره‌مند است

image

سرانجام اپل پشتیبانی از شارژ سریع را به آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون 10 آورد، ویژگی مفیدی که مدت‌هاست در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. با استفاده از فناوری شارژ سریع، می‌توان با چند دقیقه شارژ دستگاه برای ساعت‌ها از آن استفاده کرد که در مواقع اضطراری بسیار کاربردی خواهد بود.

اما با وجود پشتیبانی آیفون‌‌های جدید از شارژ سریع، این گوشی‌ها به همراه یک شارژر معمولی و استاندارد راهی بازار شده‌اند و اگر کاربران بخواهند از ویژگی شارژ سریع استفاده نمایند، باید به صورت جداگانه شارژر مخصوص را تهیه کنند.

با این حال،‌ گوگل هر دو پرچم‌دارش را به همراه شارژر مجهز به شارژ سریع عرضه کرده است و نیاز به هزینه بیشتر از سوی کاربران نیست.

 پیکسل ۲ ایکس ال صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد

پیکسل ایکس ال ۲ وزنی معادل ۱۷۵ گرم و آیفون 10 وزنی برابر ۱۷۴ گرم دارد که تقریبا مشابه است، اما پیکسل ۲ ایکس ال صفحه نمایش ۶ اینچی دارد که در آن خبری از بریدگی یا Notch نیست.

هزینه تعمیرنمایش‌گر پیکسل‌ها و شکستگی قاب پشتی کمتر است

image

آیفون 10 بیشترین هزینه تعمیر را در بین تمام آیفون‌ها داراست. هزینه تعمیر نمایش‌گر ۲۸۰ دلار است و سایر آسیب‌ها هم ۵۵۰ دلار هزینه دارد که شکستگی شیشه قاب پشتی را هم شامل می‌شود.

این در حالی است که هزینه تعمیر نمایش‌گر پیکسل ۲ حدود ۱۳۰ دلار است و اگر پنل شیشه‌ای کوچکی که در قاب پشتی قرار گرفته دچار شکستگی شود، هزینه تعویض آن ۱۷۰ دلار خواهد بود.

هزینه تعمیر پیکسل ۲ ایکس ال نیز به مراتب کمتر از آیفون 10 است؛‌ هزینه تعمیر نمایش‌گر ۲۲۰ دلار است و هزینه تعویض پنل شیشه کوچک قاب پشتی برابر ۱۶۰ دلار است. با وجود این که هزینه تعویض پنل شیشه‌ای قاب پشتی گوشی‌های پیکسل نسبتا زیاد است، اما باز هم از آیفون 10 ارزان‌تر است.

عملکرد سریع‌تر اندروید روی گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال

با استفاده از غیر فعال کردن انیمیشن‌ها در اندروید در هنگام باز کردن اپلیکیشن‌ها یا گشتن بین صفحات، می‌توان عملکرد سریع‌تر گوشی را شاهد بود.

image

در مقابل سیستم عامل iOS قابلیتی با نام Reduce Motion دارد، اما ظاهرا تنها برای انیمیشن‌های زوم در زمان باز و بسته کردن اپ‌ها و انیمیشن‌های محو شدن آن‌ها تاثیر دارد و هیچ تاثیری روی سرعت باز و بسته کردن اپ‌ها نداشت.

پیکسل ۲ با قیمتی کمتر دوربینی با عملکرد مشابه را ارایه می‌کند

دوربین پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال  یکی از برترین دوربین‌های موجود بر روی گوشی‌های هوشمند است که حتی نظر بسیاری از کاربران آیفون را نیز به خود جلب کرده است.

Pixel 2 XL

در حقیقت، هر سه گوشی آیفون 10 و پیکسل ۲/ ۲ ایکس ال عکس‌های بسیار با کیفیتی را ثبت می‌کنند که در بین تمامی گوشی‌های هوشمند بی‌رقیب است. اما باز هم پیکسل‌ها در این بخش برتری دارند؛ ارائه کیفیتی مشابه (اگر بهتر نباشد، کمتر هم نیست) ولی با قیمتی پایین‌تر.

با توجه به نمونه عکسی که از هر دو گوشی ثبت شده است، دریافتیم که تصاویر در آیفون 10 بیشتر به رنگ زرد متمایل است، به ویژه در قسمت خیابان و ساختمان. این تم در دوربین آیفون‌ها رایج است که هنگام ثبت تصاویر، با افزودن سایه زرد به آن‌ها، رنگ‌ها را کمی گرم‌تر ثبت می‌کند. بنابراین، آیفون در ثبت تصاویر کمی از صحت رنگ می‌کاهد که در این مورد می‌توان پیکسل را برتر دانست.

قابلیت شخصی‌ سازی بیشتر اندروید

image

یکی از مهم‌ترین عواملی که همیشه زبان‌زد طرف‌داران اندروید و منتقدان اپل بوده است، اختیار عمل بیشتر کاربران پلتفرم گوگل در شخصی سازی است؛ قابلیت‌هایی مانند اپ دراور،‌ انتقال اپ‌لیکیشن به صفحه هوم یا انتقال آن‌ها به هر بخش از صفحه و ... .

اما آیا بهتر نبود اپل هم برای آیفون 10 قابلیتی مشابه با اپ دراور را در نظر می‌گرفت تا صفحه نمایش OLED بی‌حاشیه و باکیفیت این گوشی بتواند تصویر زمینه را بهتر و کامل‌تر در صفحه هوم نمایش دهد؟

مورد دیگر نوار اعلانات است که یکی از مزیت‌های اندروید بوده است. هنگامی که نوار اعلانات را پایین می‌کشید با قابلیت‌های مهمی روبرو می‌شوید که مدیریت اعلانات و تنظیمات اصلی گوشی را هم شامل می‌شود. در حالت کلی دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها در اندروید راحت‌تر از iOS است.

البته در این مورد باید گفت که شخصی سازی یک امر سلیقه‌ای است و بسیاری از کاربران اپل اعلام می‌کنند که از آن‌چه iOS در اختیار آن‌ها می‌گذارد راضی‌اند. اما اگر به دنبال آزادی عمل بیشتر در شخصی سازی باشید و بخواهید نهایت بهره را از آن ببرید، قطعا پرچم‌داران اندرویدی انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهند بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۹/۹
طبق نظر شرکتهای تولید کننده،نظر سنجی های DXO MARK اعتبار کامل نداره و همچنین توی همون نظر سنجی هم آیفون امتیاز کمتر از پیکسل نگرفت و هر دو 97 شدن

امیر

۱۳۹۶/۹/۹
واقعا غیر علمیه که بیای بگی هفت دلیل برتری پیکسل و بعد توی تمام ویژگیها مشترک باشن اما چون پیکسل ارزونتره بهتره.تا همین الان مشکلات نرم افزاری جدیدی توی پیکسل ایجاد شده که استفاده از یک گوشی هوشمندو تبدیل به یه خاطره تلخ میکنه.در ضمن توی نظر سنجی رسمی که نام گوشی ها ذکر نشده بود و شرکت کننده ها با معیار وضوح رای میدادن،آیفون ها از بقیه بیشتر رای اوردن.تازه اگه مشکل کاهش وضوع دوربین پیکسل در نور آفتاب رو در نظر نگیریم،بازم آیفون توی دوربین برتره.همچنین شخصی سازی در اندروید باعث کاهش امنیت سیستم عامل شده.توی بخش هزینه شکستگی قاب،شما با یک کاور 30 تومنی مشکل رو حل میکنید و ضربه باعث شکستگی نمیشه

ali

۱۳۹۶/۹/۷
خب قیمت آیفون هم توی ایرانه که میشه 7 میلیون
الان به دلار بخوای حساب کنی میشه 4 میلیون

taha

۱۳۹۶/۹/۵
از نظر کیفیت عکس بهتریم هستش خودم طرفدار ایفون هستم البته

امیر

۱۳۹۶/۹/۵
قیمتش تو بازار جهانی کمتره تو ی مملکت ما اینطوریه