خانهاخبار
اپراتورهای کم‌فروش اینترنت مشخص شدند؛ رایتل و مبین‌نت در صدر

اپراتورهای کم‌فروش اینترنت مشخص شدند؛ رایتل و مبین‌نت در صدر

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال ۹۵ را اعلام کرد.
۱۳۹۶/۶/۵
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳.۹ درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸.۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایت‌های ثبت شده مربوط به کم‌فروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاع‌رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.

سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.

درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت همراه در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده

ردیف

اپراتور

تعداد کل

شکایات

مربوط به کم فروشی اینترنت

درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات

۱

رایتل

۷۰۰

۳۳

۴/۷

۲

شرکت ارتباطات سیار

۵۹۳۳

۲۳۶

۳/۹

۳

ایرانسل

۴۶۵۴

۱۷۳

۳/۷

جمع کل

۱۱۲۸۷

۴۴۲

۳/۹

درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده

ردیف

اپراتور

تعداد کل

شکایات

مربوط به کم فروشی اینترنت

درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات

۱

مبین نت

۱۸۲

۴۱

۲۲/۵

۲

آریا رسانه تدبیر (شاتل)

۱۰۹۰

۱۸۰

۱۶/۵

۳

انتقال داده‌های رهام داتک

۱۹۹

۳۰

۱۵

۴

شرکت انتقال داده‌های ندا گستر صبا

۶۱۶

۸۲

۱۳/۳

۵

حلما گستر خاورمیانه

۱۸۱

۲۲

۱۲/۱

۶

داده گستر عصر نوین

۷۳۰

۸۹

۱۲/۱

۷

شرکت مخابرات ایران

۹۷۸۴

۸۶۵

۸/۸

۸

شرکت پارسان لین

۱۳۸۳

۱۰۵

۷/۵

۹

آسیاتک

۴۱۸۳

۳۰۲

۷/۲

۱۰

پیشگامان توسعه ارتباطات

۵۷۴

۳۸

۶/۶

۱۱

داده‌پردازی فن‌آوا

۱۵۸۲

۴۳

۲/۷

جمع کل

۲۰۵۰۴

۱۷۹۷

۸/۷

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

marsad

۱۳۹۶/۶/۶
من اینترنت تک نت دارم
فک کنم فقط برای استانهای همدان، کرمانشاه و کردستان باشه
قطعی نداره و سرعت دانلودش تا 700 کیلوبایت هم میره
فقط کمی گرونه

علی

۱۳۹۶/۶/۵
درصدها رو ببین عزیز. درصد شکایات کم فروشی نسبت به کل شکایات تو رایتل و مبین نت از بقیه بالاتره

mershad

۱۳۹۶/۶/۵
سلام حرف شما درست ولی ما هم مبین نت داریم 3ساله الان ازش استفاده میکنیم توی محدوده ای که هستیم بعضی وقتا (خیلی کم)شبکه قطع میشه در کل خوبه با استفاده و دانلود زیاد اتصال 4گوشی و 2 کامپیوتر بهش انچنان ظعیف نمیشه حجمی هم که میخریم 25گیگ 1 ماه رو به راحتی میزنه
ینی اینکه اول شما بیا محاسبه تقریبی بکن ببین با چه سرعتی و مدت زمانی چه نوع حجمی بیشتر به استفادت میاد همونو بگیر

MMGG

۱۳۹۶/۶/۵
من خودم مبینت دارم ناراضی هستم فایده نداره حیف سیصدهزارتومان پول مودم غیره رو دادم وبعدش ایرانسل هم استفاده میکنم اونم هم بسته هاش گرونه فقط ازمردم میچاپن....

مجید فا

۱۳۹۶/۶/۵
رایتل با 33 مورد درباره شکایت کم فروشی دیتا و مبین نت با 41 مورد چه جوری در صدر کم فروشی قرار دارند .همراه اول 236 شکایت و مخابرات 865 شکایت رو ندیدید.اصلا جدول رو نگاه کردید ?