خانهاخبار
تایید دوربین دوگانه OnePlus 5 در تیزر جدید؛ طراحی، به سبک آیفون‌های اپل!

تایید دوربین دوگانه OnePlus 5 در تیزر جدید؛ طراحی، به سبک آیفون‌های اپل!

OnePlus 5 به عنوان یکی از گوشی‌های پرچم‎داران مقرون‌به‌صرفه که در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد، همواره سوژه بحث شایعه‌پردازان بوده است و بسیاری احتمال می‌دهند که این گوشی به دوربین دوگانه مجهز می‌شود. یک تصویر رسمی جدید، ضمن تأیید قابلیت مذکور، نشان می‎دهد که طراحی پرچم‎دار جدید OnePlus به آیفون‌های 2016 شرکت اپل شباهت زیادی دارد.
۱۳۹۶/۳/۱۵

تصویر جدید که در شبکه Weibo فاش شده است، بدنه پشتی گوشی وان‌پلاس 5 را نشان می‌دهد و همان‎طور که مشاهده می‌شود، دوربین دوگانه با چینش افقی در بدنه پشتی جای گرفته است. این موضوع، برخلاف گمانه‎زنی‌های گذشته مبنی بر عرضه OnePlus 5 با دوربین دوگانه با چینش عمودی است؛ هم‌چنین، پیش‌تر گمان می‌رفت که حسگر اثرانگشت در وسط بدنه پشتی قرار دارد.

وان‌پلاس 5 به یک دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی مجهز شده است و یک شاتر 16 مگاپیکسلی مشابه در حاشیه بالای نمایشگر برای ثبت تصاویر سلفی قرار دارد. گمان می‌رود که یکی از سنسورهای به کار گرفته شده در ماژول دوربین اصلی، مونوکروم باشد. به عبارت بهتر، این سنسور می‌تواند تصاویر سیاه و سفید به ثبت برساند و برای تشخیص جزئیات تصویر در کنار سنسور RGB قرار دارد.

image

گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس به‌نظر می‌رسد که یک مدعی در زمینه عکس‌برداری باشد و همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، دوربین اصلی این گوشی با همکاری DxO توسعه یافته است. به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که وان‌پلاس 5 در زمینه عکس‌برداری از رقبای خود یعنی گلکسی S8، عملکرد بهتری داشته باشد یا حداقل، عملکرد آن مشابه با گوشی‌های پرچم‏دار دیگر باشد.

وان‎پلاس 5 به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی مجهز شده است و اگر گمانه‌زنی‌ها صحت داشته باشد، شرکت وان‌پلاس، پرچم‌دار جدیدش را برای اولین‌بار در میان گوشی‎های هوشمند خود به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن Quad HD مجهز نموده است. علاوه‌براین، پیش‌تر رئیس وان‌پلاس تایید کرد که OnePlus 5 به چیپ‎ست پرچم‎دار جدید کوالکام با هشت هسته پردازشی یعنی اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز خواهد بود.

هم‌چنین، می‌دانیم که این مدل از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و شرکت سازنده، مدعی است که این گوشی نازک‌ترین پرچم‌دار خواهد بود؛ هرچند، به‌طور دقیق مشخص نشده که OnePlus 5 در میان گوشی‌های این سازنده، نازک‌ترین مدل است یا ضخامت آن از تمامی گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی کم‌تر خواهد بود. 

 وان‌پلاس 5 در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد و مدل جهانی با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه، کم‌تر از 100 دلار از گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 قیمت دارد. مدل دیگر این گوشی که برای عرضه در بازارهای آسیایی درنظر گرفته شده، از هشت گیگابایت رم استفاده می‌کند؛ هرچند، قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است.

باید توجه داشته باشید که این تیزر به صورت رسمی تایید نشده است و امکان دارد که وان‌پلاس 5 مطابق با شایعات گذشته به یک دوربین اصلی یا یک دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز شده باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۵
"وان پلاس و شیایومی" پرچمدار های فوق العاده ای اند از قرار معلوم
بدنه سرامیک~دوربین فوق العاده~طراحی شکیل~باتری قدرتمند و ...
ولی اینکه چرا عمومیت پیدا نمیکنند؟! پاسخ با کرام الکاتبینه
ویترین های ایرانی البته که همش شده آیفون و گلکسی.. تقصیری هم نداریم "آیفون و گلکسی" را به ما دیکته کردن