خانهاخبار
ال‌جی به خاطر مشکل «بوت لوپ» دادگاهی می‌شود

ال‌جی به خاطر مشکل «بوت لوپ» دادگاهی می‌شود

کلمه‌ی «بوت لوپ» برای صاحبان گوشی G4 چندان غریب نیست. بسیاری از کاربران این گوشی به این مشکل دچار شدند و گوشی خود را برای تعمیر به نمایندگی خدمات پس از فروش ال‌جی سپردند. حال جمعی از کاربران تصمیم گرفته‌اند به خاطر این مشکل ال‌جی را دادگاهی کنند.
۱۳۹۶/۱/۲۴

بعید است پیگیر اخبار تکنولوژی باشید و در مورد مشکل بوت لوپ گوشی‌های ال‌جی نشنیده باشید. سال گذشته در جی‌اس‌ام مطلبی منتشر کردیم که به بررسی مشکل اساسی برخی از پرچم‌داران ال‌جی به نام بوت‌لوپ اشاره داشت، که می‌توانید آن را از اینجا مطالعه کنید. حال این مشکل آنقدر آزار دهنده شده است که برخی از کاربران شکایتی از ال‌جی تنظیم کرده و آن را تقدیم دادگاه کرده‌اند.

image

بوت لوپ (Bootloop) شاید کابوس‌وارترین واژه برای دارندگان گوشی‌های ال‌جی باشد. مشکلی که طی آن گوشی خود به خود خاموش و روشن شده و این تکرار آنقدر به صورت پیاپی رخ می‌دهد که گوشی از مرحله‌ی نمایش لوگوی شرکت فراتر نمی‌رود. اولین بار گزارشات این مشکل در پرچم‌دار نه چندان قدیمی G4 منتشر شد. این مشکل آنقدر فراگیر بود که ال‌جی را وادار به واکنش کرد. این شرکت از کاربرانش عذرخواهی کرد و قول داد دستگاه‌های معیوب را تعمیر کند. در آن زمان مشکل اصلی «اتصال نامناسب بین قطعات» عنوان شد. با این حال بسیاری از گوشی‌های تعمیر شده نیز باز هم از این مشکل رنج می‌بردند. شرایط وقتی بدتر شد که V10 که به عنوان آغازگر سری جدیدی معرفی شد که قرار بود با سری نوت سامسونگ رقابت کند نیز به سرنوشت G4 دچار شد. کاربران زیادی از ری‌استارت‌های تصادفی یا به طور کامل از دسترس خارج شدن گوشی خود شکایت داشتند.

چندی است که تعدادی از کاربران یک دادخواست سنخی (Class Action Suit) از ال‌جی تنظیم کرده‌اند. این نوع دادخواست یک شکایت قانونی است که گروهی از افراد که در یک موقعیت یکسان هستند (مانند مصرف‌کنندگان) از یک گروه دیگر (معمولا صاحبان کسب و کارهای بزرگ) انجام می‌دهند. در این دادخواست آمده است که کاربران به خاطر مشکل بوت‌لوپ، گوشی‌هایشان «غیر قابل استفاده و نامناسب برای هر کاری» شده است و ال‌جی چند قانون گارانتی را نقض کرده است. این دادخواست در ابتدا برای گوشی‌های G4 و V10 تنظیم شده بود، اما اکنون کاربران گوشی‌های قربانی G5، V20 و Nexus 5X نیز قصد دارند به جمع شکایت‌کنندگان ملحق شوند.

image

گرچه در مورد G5 و V20 گزارش‌های بسیار کمی در زمینه بوت لوپ منتشر شده و ال‌جی نیز چنین مشکلی را رسما برای این دو گوشی تایید نکرده است، ولی Nexus 5X نیز به مشکل بوت لوپ دچار شد، اما زمانی که این مشکل بروز پیدا کرد تولید نکسوس متوقف شده بود و ال‌جی مجبور شد معادل قیمت خرید گوشی به کاربران قربانی خسارت پرداخت کند.

آیا شما با چنین مشکلی در پرچم‌داران ال‌جی رو به رو شده‌اید؟ تجاربتان را با سایر کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (64 نظر)

مریم

۱۳۹۷/۴/۷
سلام. ببخشید کدوم نمایندگی؟ و اینکه چند روز طول کشید؟ و این طرح تعویض فقط شامل V10 میشه؟
آخه امروز گوشی G5 من این اتفاق براش افتاد و من نمیدونم الان باید باهاش چیکار کنم و شدیدا به گوشیم نیاز دارم ! :(

E3an

۱۳۹۷/۳/۳
واسه من همینطوری شد(ال جی v10) اما نمایندگی ب جای گوشیم ی ال جی g6 داد بهم ک بینهایت هم راضی ام ازش

مصطفی

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
با سلام وخسته نباشید خدمت دوستان من ال جی جی۴دارم که خیلی وقت توزمستون هوای سر خودکار خاموش میشد دیروز ریست فکتوری کردم کلا رچشن میشد خاموش میشد بردم دادم نمایندگی قرار برد عوۻ کنن چون گارانتی داره الان برد جدید بذارن بهتر میشه یا ن به گفتت نمایندگی برد جدید اصلاح شده است به نظرتون گوشی نگه دارم یا بفروشم ممنون خبر بدین

لاله

۱۳۹۶/۱۲/۷
من تا بحال گوشی ال جی نداشتم و جدیدا میخواستم ال جی v 20 بخرم. به پیشنهاد یکی از دوستان که خیلی از ال جی v20 راضی بوده.
و تا قبل از این مطلب اصلا مشکل بوت لوپ شدن گوشی های ال جی رو نشنیده بودم.
حالا اگه ال جی خوبه یا سامسونگ برای ما چه فرقی میکنه هزار تا برند گوشی هست. فقط میخواستم بگم چرا همه جو گیر میشن و از این برند و اون برند حمایت میکنن؟ دو تا شرکت کره ای در حال رقابت اند، دیگه چرا دوستان هموطن سنگ اونارو به سینه میزنن؟

حامد

۱۳۹۶/۱۲/۴
دوستان خیلی حس بدیه من نه بکاپ دارم از اطلاعاتم نه چیزی واقعا اشکم درومده تمام خاطراتم قراره پاک شه. خاک بر سره شرکت ال جی با این گوشیاش. مدل گوشیه من v10 هست 1سال بیشتر کار نکرد