خانهاخبار
لالی‌پاپ همچنان محبوب‌ترین، نوقا همچنان در حال رشد

لالی‌پاپ همچنان محبوب‌ترین، نوقا همچنان در حال رشد

گوگل اخیرا اطلاعات مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه آوریل 2017 را منتشر کرده است که این اطلاعات نشان از رشد بسیار آرام اندروید نوقا دارد.
۱۳۹۶/۱/۱۸
image

با وجودی که گوگل سال پیش هفتمین نسخه سیستم‌عامل موبایلی‌اش را منتشر کرد، به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته مشکل سرعت عرضه نسخه‌های جدید اندروید را برطرف کند. شش ماه از انتشار رسمی اندروید نوقا می‌گذرد و حتی چندی پیش نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O نیز منتشر شد، اما درصد کمی از دستگاه‌های اندرویدی به اندروید 7 ارتقا یافته‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که در بازه هفت روزه منتهی به سوم آوریل جمع‌آوری شده است، اندروید نوقا اکنون 4.9 درصد از سهم بازار اندروید را در اختیار دارد. کمترین سهم بازار نیز به اندروید نان زنجبیلی (نسخه‌های 2.3.3 تا 2.3.7) و اندروید بستنی نونی (نسخه‌های 4.0.3 تا 4.0.4) با 0.9 درصد اختصاص دارد.

حتی اندروید جیلی‌بین، که بیش از 5 سال از انتشارش می‌گذرد، در حال حاضر سهم بیشتری از بازار نسبت به اندروید نوقا در اختیار دارد. جیلی‌بین اکنون روی 10.1 درصد گوشی‌های اندرویدی نصب است. اندروید کیت‌کت (نسخه 4.4) با سهم 20 درصدی‌اش در رتبه سوم محبوب‌ترین نسخه‌های اندروید قرار دارد. به نظر می‌رسد که اندروید مارشمالو راهش را به تعداد دستگاه‌های زیادی باز کرده و اکنون با سهم 31.2 درصدی‌اش در رتبه دوم محبوب‌ترین نسخه‌های اندروید قرار دارد.

image

پادشاه فعلی نسخه‌های اندروید لالی‌پاپ است. این نسخه اندروید روی 32 درصد از دستگاه‌های فعال نصب است و در حال حاضر محبوب‌ترین نسخه اندروید محسوب می‌شود، اما احتمالا ماه آینده جایگاهش را به مارشمالو واگذار می‌کند. شایان ذکر است که گرچه سهم اندروید نوقا طی ماه‌های گذشته افزایش یافته، این رشد کمتر از حد انتظار بوده است. برای مثال درصد رشد اندروید نوقا نسبت به ماه گذشته تنها 2.1 درصد بوده است.

به هر حال به نظر می‌رسد چرخه به‌روزرسانی اندروید معیوب است که نسخه دو سال پیش همچنان محبوب‌ترین نسخه است. البته این به ماهیت متن‌باز بودن اندروید می‌گردد و اینکه شرکت‌ها می‌توانند تغییرات خود را در آن اعمال کنند. با این حال امید می‌رود با انتشار نسخه‌های بعدی اندروید مشکلات به‌روزرسانی آن نیز تا حدودی مرتفع شود.

دستگاه اندرویدی شما به کدام نسخه‌ مجهز است؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۲/۱۷
اندروید5.0.2

ایمان

۱۳۹۶/۱/۱۹
اندروید گوشی من۷.۱.۱ گوشیم هم نکسوس ۵x

مجید

۱۳۹۶/۱/۱۹
7.0

عاطفه

۱۳۹۶/۱/۱۹
4.0.3

مسلم

۱۳۹۶/۱/۱۸
اندروید گوشی من 6 هست.