خانهاخبار
خیزش مجدد شرکت وایو برای حضور در بازار موبایل

خیزش مجدد شرکت وایو برای حضور در بازار موبایل

شرکت ژاپنی VAIO که پیش از این با سیستم عامل ویندوز فون برای حضور در بازار موبایل شکست خورده بود حالا قرار است با اندروید به بازار برگردد.
۱۳۹۶/۱/۴

سه سال پیش و با اوج گرفتن بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بازار لپ‌تاپ‌ها شاهد افت محسوسی شد و در پی این ریزش مشتری، شرکت سونی برای کاهش هزینه‌های خود تصمیم گرفت تا بخش وایو را به فروش برساند. شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی که تصور می‌کرد برند محبوب VAIO می‌تواند در بازار تلفن‌های همراه نیز مانند بازار لپ‌تاپ‌ها خوش بدرخشد تصمیم گرفت وارد این حوزه شود.

اوضاع البته آنطور که وایو فکر می‌کرد پیش نرفت. سال گذشته این شرکت اولین تلفن همراه هوشمند خود را با نام VAIO Phone Biz روانه بازار کرد. هر چند این گوشی طراحی زیبایی داشت اما دو اشتباه بزرگ باعث تجربه یک شکست تلخ برای این برند خوش‌نام باشد. وایو با احتیاط یک میان‌رده عرضه کرد که ویژگی سخت‌افزاری خاصی نداشت تا هزینه را پایین نگه دارد و در کنار این سخت‌افزار از سیستم عامل ویندوز فونی استفاده کرد که در حال احتضار قرار دارد.

image

هر چند فروش VAIO Phone Biz در کشور خود، یعنی ژاپن، بسیار ناامید کننده بود، به نظر می‌رسد که وایو قصد دارد تا امسال دوباره شانس خود را برای حضور در این بازار پرمخاطب در معرض آزمایش قرار دهد.

بزرگترین تغییری که وایو قصد دارد در دستگاه آینده خود اعمال کند تغییر سیستم عامل آن است. گوشی جدید این شرکت را با سیستم عامل اندروید خواهیم دید. در کنار این تغییر وایو قصد ندارد هزینه خاصی برای طراحی مجدد گوشی یا تحقیق و توسعه و پیشرفت آن خرج کند.

محصول جدید وایو با نام VAIO Phone A معرفی می‌شود و از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی 720p برخوردار است. وظیفه پردازش را تراشه اسنپدراگون 617 برعهده دارد و میزان حافظه رم آن 3 گیگابایت خواهد بود. این مشخصات دقیقا چیزی است که پیش از این در VAIO Phone Biz دیده بودیم. شاید تنها تغییر در سخت‌افزار این گوشی را پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌های مخابراتی مختلف 3G بتوان عنوان کرد.

image

در کنار مشخصات میان‌رده و نه چندان قوی، نکته تاسف برانگیزی در مورد سیستم عامل این محصول هم وجود دارد. وایو فون ای از سیستم عامل اندروید ۶ مارشمالو به شکل پیش فرض استفاده می‌کند. این در حالی است که چند روز پیش نسخه اول مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۸ نیز منتشر شده است.

وایو قصد دارد این گوشی را از ماه آوریل با قیمت ۲۲۵ دلار در ژاپن عرضه کند و برنامه خاصی برای فروش خارج از این کشور ندارد. اما به نظر شما با این مشخصات می‌توان امیدی به موفقیت این گوشی داشت؟ مخصوصا که نه‌تنها شرکت‌های چینی، بلکه شرکت معتبری مانند نوکیا هم با این قیمت گوشی‌های بسیار بهتری عرضه می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

خلیج فارس Persian Gulf

۱۳۹۶/۱/۵
این برند همیشه اجناسش طوریه که بالاردش در حد میانره هست
ولی قیمتش چند برابر بالارده!

مهمان

۱۳۹۶/۱/۵
با این مشخصات ناامید کننده که هیچ حرف خاصی برای زدن نداره ، بعید میدونم که موفقیتی نصیبش بشه . تعجب میکنم از بخش بازاریابی این شرکت که فکر میکنه این مشخصات میتونه سودی رو به این شرکت برسونه.

کوروش

۱۳۹۶/۱/۵
شکستی مفتضحانه دوباره مثل خود سونی تو گوشیا با طراحی پاره آجری

Masuod

۱۳۹۶/۱/۵
اولا سلام
دومن چرت مگو مومن
سونی کلا سری وایو رو حذف کرد
اگه اینجوری حق نداری اصلا طرف کنسولشم بری
هرچیزی رو نگو
فقط لب تابش پوکیده بود که اونم حذف شد

داریوش

۱۳۹۶/۱/۴
دوست عزیز به نظر میاد دستگاه شما رو بهتون انداخته بودن و اساسا مشکل داشته.
سری F یکی از بهترین و حرفه ای ترین سری های لپ تاپ های سونی وایو بود که بنده خودم الان دارم باهاش براتون تایپ می کنم. منظورتون از زیردستی لاستیکی رو متوجه نشدم، بعد از 3 سال استفاده هیچ مشکلی برای صفحه نمایش به وجود نیومده، باتری از روز اول نزدیک به 4 ساعت سیستم رو سرپا نگه می داشت که بعد از 3 سال این مقدار به 2 ساعت رسیده. فن قوی ای داره ولی به نسبت قدرتش صدای زیادی تولید نمی کنه و در کل من ازش راضی ام و هیچ مشکلی تا حالا باهاش نداشتم. این رو هم بگم که طرفدار برند نیستم و فقط دارم بدون تعصب نظر می دم. قبل از این هم یه Dell Vostro 1400 داشتم که اونم لپ تاپ خوبی بود انصافا.