خانهاخبار
بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی حرفه‌ای

بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی حرفه‌ای

در این مطلب، نگاهی به بهترین گوشی‌های هوشمند امسال از نظر عملکرد دوربین خواهیم انداخت.
۱۴۰۲/۸/۲۸

گوشی‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت هستند و می‌توان گفت که در بخش‌هایی چون دوربین، عملکردی فراتر از حد انتظار بخش عمده کاربران را از خود به نمایش می‌گذارند. با وجودی که دیگر نوأوری‌های چندانی در بازار گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود؛ این امر درباره سیستم‌های دوربین‌ صدق نکرده و همواره شاهد استفاده بیشتر از پردازش نرم افزاری، هوش مصنوعی و البته قدرت سخت افزاری گوشی برای ثبت بهترین عکس‌های ممکن در گوشی‌های پرچمدار جدید هستیم.

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار برای عکاسی حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

image

بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی حرفه‌ای

 

آیفون ۱۵ پرو مکس

image

سری آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شدند و پس از سال گذشته که برای نخستین بار شاهد دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بودیم؛ اکنون یک دوربین تله‌‌فوتو پریکسوپی با زوم ۵ برابر نیز به آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه شده است. بر خلاف نسل پیشین، سری آیفون ۱۵ پرو در حین استفاده از دوربین اصلی عکس‌هایی ۲۴ مگاپیکسلی را به کاربر تحویل می‌دهند که نسبت به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی نسل گذشته، از سطح جزئیات بالاتری برخوردارند. این گوشی‌ها از سنسور سونی IMX803 برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند که از نظر سخت افزاری مشابه نسل پیشین است.

این گوشی دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8، لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت و فوکوس دوال پیکسل است که توسط یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.8 و زوم اپتیکال ۵ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب سری آیفون ۱۵ پرو، امکان تعیین فواصل کانونی متفاوت برای دوربین اصلی است که تجربه جدیدی را در عکاسی با گوشی‌های هوشمند رقم می‌زند و به ادعای اپل، سیستم دوربین سری آیفون ۱۵ پرو در واقع قدرت هفت لنز حرفه‌ای را درون جیب کاربران قرار می‌دهد. با وجودی که گفته‌های اپل در این مورد مقداری تبلیغاتی به نظر می‌رسند؛ باید گفت که عملکرد سیستم دوربین آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس واقعا مثال‌ زدنی است. کاربران سری آیفون ۱۵ پرو همچنین امکان تبدیل تمامی عکس‌ها به تصاویر پرتره را خواهند داشت و دیگر نیازی به انتخاب حالت پرتره در هنگام ثبت عکس‌ها وجود ندارد.

بر خلاف سال‌های گذشته که شاهد استفاده از سخت افزار کاملا مشابهی در سری آیفون ۱۳ و ۱۴ پرو بودیم؛ اوضاع برای آیفون‌های امسال متفاوت است و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با زوم ۵ برابری تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس قرار دارد. به همین دلیل اگر برای عکاسی به دنبال این گوشی‌های هستید؛ توصیه می‌کنیم تا مدل پرو مکس را تهیه کنید.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

پرچمداران شرکت سامسونگ همواره عملکردی باورنکردنی در بخش دوربین دارند و همانند انتظارات، مدل امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی اس ۲۴ اولترا سنسور جدید و ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 را برای دوربین اصلی خود به همراه دارد که با استفاده از قابلیت ترکیب ۱۶ به ۱ پیکسل‌ها، عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی را به کاربران تحویل می‌دهد. البته، گزینه‌هایی برای ثبت عکس‌هایی ۲۰۰ و ۵۰ مگاپیکسلی نیز در این گوشی وجود دارند که امکان استفاده از حداکثر پتانسیل این سنسور قدرتمند را فراهم می‌کنند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال است که توسط یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با گشودگی f/4.9 و زوم اپتیکال ۱۰ برابری، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود.

در مقایسه با نسل پیشین، عملکرد دوربین‌های اصلی و اولتراواید این گوشی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت می‌کنند. عکس‌های پرتره نیز حالا جزئیات بیشتری دارند و به خصوص در حین استفاده از زوم اپتیکال ۳ برابر، شاهد نتایج بهتری هستیم. سنسور جدید گلکسی اس ۲۳ اولترا، برای عکاسی در شب نیز بهتر از نسل گذشته یا همان گلکسی اس ۲۲ اولترا عمل می‌کند.

 

گوگل پیکسل ۸ پرو

image

گوشی‌های هوشمند شرکت گوگل یا همان سری پیکسل از نسل اول خود به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی حرفه‌ای شناخته شده‌اند و این امر تا به امروز نیز ادامه دارد. پیکسل ۸ پرو که در ماه اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شد؛ سنسور جدیدی را برای دوربین اصلی خود به همراه داشته که به شکل عجیبی، گوگل هرگز به مدل آن اشاره نکرده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان دنیای تکنولوژی، این سنسور از نوع سامسونگ آیزوسل GNV است.

گوگل پیکسل ۸ پرو دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال است که توسط یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.8 و زوم اپتیکال ۵ برابری و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگایپکسلی با زاویه دید ۱۲۶ درجه همراهی می‌شود.

با وجود سخت افزار قدرتمند این سیستم دوربین، نقطه قوت اصلی گوشی‌های پیکسل معمولا بهینه‌سازی‌های نرم افزاری است که تاثیری باورنکردنی روی کیفیت و شفافیت‌ عکس‌ها دارد. همانند اکثر گوشی‌های امروزی، این محصول نیز با استفاده از قابلیت ترکیب ۴ به ۱ پیکسل‌ها، تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد. در مدل پرو، امکان استفاده از حداکثر پتانسیل سنسور و ثبت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی نیز وجود دارد؛ اما این قابلیت در نسخه معمولی یا همان پیکسل ۸ دیده نمی‌شود.

عملکرد دوربین اصلی این گوشی بسیار عالی است و حتی دقیق‌ترین کاربران نیز توان یافتن نویز در تصاویر پیکسل ۸ پرو را ندارند. در مقایسه با نسل‌ گذشته، میزان روشنایی عکس‌ها نیز افزایش چشمگیری یافته است که نظر کاربرانی که به تصاویر اغراق شده علاقه دارند را به خود جلب می‌کند. بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته نیز موجب آن شده تا عملکرد پیکسل ۸ پرو در هنگام عکاسی در شب نیز مثال زدنی باشد.

 

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، اطلاعات بیشتری از بهترین گوشی‌های امسال بازار برای عکاسی به دست آورده باشید. شما کدام گزینه در این لیست را بهترین گوشی بازار برای عکاسی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران جی اس ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

....

۱۳۹۴/۶/۲
همیشه با سونی و نوکیا همه مشکل دارن نمیدونم چرا !!

محمد

۱۳۹۴/۶/۱
معلومه که سایت شما فق دنبال مسائل اقتصادی و تبلیغاته.
وگرنه مگه میشه حرف از دوربین بزنی و لومیاها توی ذهنت نیاد. مگه میشه این مقاله رو کسی نوشته باشه که با گوشی های لومیا آشنایی نداشته باشه؟
چند وقت پیش شروع کردید بهترین گوشیهای زیر 500 و بین 500 تا 700 و ... رو معرفی کردن. تابلو بود که بحث تبلیغاتیه. چون لومیاها و هوآوی ها توشون نبودند.
همون موقع طرفدارای لومیا اومدن بهتون گیردادن. چند روز بعد دیدی خیلی سه شده رفتی مقاله دادی که بهترین وینفونی های زیر 700 تومن.
الانم همون رتار رو کردی و بعید نیست فردا یه مقاله درباره دوربین های لومیا و لنز زایس و ... بذاری واسه دلجویی

محمد

۱۳۹۴/۶/۱
1020 لنز زایسش می ارزه به کل این گوشی ها.
حتی اگه ما پیکسل و تکنولوژی پورویو رو هم در نظر نگیریم

محمد

۱۳۹۴/۶/۱
خداییش چجوری میشه لومیا با دوربین 41 مگاپیکسلی و لنز زایس و تکنولوژی پورویو رو توی این لیست نبینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حمید رضا

۱۳۹۴/۶/۱
1020