خانهاخبار
۹ راه که گجت‌های پوشیدنی از طریق آنها می‌توانند آینده سلامت و تندرستی را متحول کنند

۹ راه که گجت‌های پوشیدنی از طریق آنها می‌توانند آینده سلامت و تندرستی را متحول کنند

برای آن که بفهمیم ممکن است در آینده شرکت‌های فعال در عرصه گجت‌های پوشیدنی چه نوع سخت‌افزار و خدماتی عرضه کنند، وب‌سایت TheNextWeb با یک سوال سراغ ۹ تن از کارآفرینان YEC رفته است.
۱۳۹۴/۵/۲۹

با ظهور گوشی‌های هوشمند، پتانسیل بالایی برای انواع نوآوری‌ها در عرصه سلامت و تندرستی ایجاد شده است. هر چه کاربران بیشتر به استفاده از گجت‌های پوشیدنی روی می‌آورند، جمع‌آوری داده‌ها قدرتمندتر از پیش انجام می‌گیرد. برای آن که بفهمیم ممکن است در آینده شرکت‌های فعال در عرصه گجت‌های پوشیدنی چه نوع سخت‌افزار و خدماتی عرضه کنند، وب‌سایت TheNextWeb سراغ ۹ تن از کارآفرینان YEC رفته است. YEC شرکتی آمریکایی است که از طریق فراهم‌کردن دسترسی به ابزارها و منابع مختلف، از کسب و کارهای تجاری شکل گرفته جدید، حمایت لازم را برای توسعه و رشد بیشتر را به عمل می‌آورد. TheNextWeb از این ۹ کارآفرین پرسیده است:

با توجه به این که اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اساسی در زندگی روزمره افراد هستند، پیش‌بینی شما از اقدامات آینده شرکت‌های فعال در زمینه سلامتی و تندرستی برای بهبود یا توسعه خدماتشان چیست؟

 

برگزیده پاسخ‌های این سوال را در ادامه می‌خوانیم.

۱- پروفایل‌های جامع

با گسترش روزافزون گجت‌های پوشیدنی و طرح مفهوم اینترنت اشیا، شرکت‌ها باید بر مفهوم اتصال داده‌ها تمرکز کنند و از این طریق پروفایلی جامع برای هر شخص شکل دهند. این اطلاعات ممکن است بسیار گسترده باشد؛ از وزن، ساعات خواب و میزان کالری مصرفی هر شخص گرفته تا محتویات داخل یخچال او. متصل کردن این اطلاعات به یکدیگر و تولید نتایج مفید وظیفه جدیدی است که شرکت‌های فناوری باید بر دوش خود احساس کنند. برای مثال، در نظر بگیرید که بتوانید به گجت پوشیدنی هوشمند خود بگویید که در رژیم غذایی هستید و قصد دارید بیش از ۱۰۰۰ کالری انرژی دریافت نکنید. یخچال متصل به اینترنت از این موضوع مطلع می‌شود و با برانداز کردن محتویات خود، دستور پخت غذاهایی را در اختیارتان می‌گذارد که با مصرفشان هدف تعیین‌شده برای میزان کالری دریافتی نیز برآورده شود.

Marcela DeVivo از National Debt Relief

 

۲- هشدارهای پزشکی

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند از میزان ضربان قلب و حرکات بدن می‌توانند تشخیص دهند که شخص با چه شدتی در حال ورزش کردن است. اما در آینده بیش از اینها می‌توان انتظار داشت. برای مثال، هشدارهای پزشکی می‌توانند به افراد اطلاع دهند که سطح قند خونشان پایین آمده یا این که به‌دلیل ضربان قلب نامنظم و غیرعادی باید در اولین فرصت برای معاینه به پزشک مراجعه کنند. به‌عبارت دیگر، ساعت هوشمند در سال‌های آینده بسیار هوشمندتر از این می‌شود که اکنون هست، طوری که شاید حتی به‌طور مستقل برایمان  برنامه مراجعه به بیمارستان تنظیم کند یا تماس‌های تلفنی ضروری برقرار کند.

Nicole Munoz از Start Ranking Now

 

image

 

۳- ادغام یکپارچه با زندگی

ساعت‌های هوشمند با هدف عجین شدن با زندگی افراد طراحی و ساخته می‌شوند، نه مختل‌کردن آن. این گجت‌ها چیز جدیدی نیستند؛ با همان ساعت‌های قدیمی طرفیم که فقط قدرتمندتر شده‌اند و کارکردهای جدیدتر پیدا کرده‌اند. شرکت‌های دارویی و تندرستی باید از این حقیقت آگاه باشند که کاربران چندان علاقه‌مند نیستند که بدانند در حال تغییر سبک زندگی‌شان هستند؛ آنها می‌خواهند که به اطلاعات مدون و دقیق بیشتری دست پیدا کنند و قادر باشند اطلاعات خروجی را سفارشی‌ کنند. لازم نیست همه‌چیز را دوباره از نو بسازیم؛ بلکه باید نگاه کنیم و ببینیم کاربران در حال حاضر با چه چیزهایی تعامل می‌کنند و چگونه می‌توان راه این تعامل را از آنچه هست هموارتر ساخت.

Mac Morgan از Tonic Design Co

 

۴- تحت‌نظرگیری هدفمند

چه باور کنید و چه نکنید، به نظر من روشی که کمپانی‌های سلامتی و تندرستی از طریق آن می‌توانند دوام بیاورند ارائه مربی‌ای شخصی است که کاربران را در رسیدن به هدف‌های مشخص یاری کند. تکنولوژی می‌تواند تمرینات افراد، غذای مصرفی و میزان خواب آنها را زیر نظر بگیرد. اما موضوع این است که کاربران معمولا نمی‌دانند با این اطلاعات چه کنند و برای حصول نتایج بهتر چه تغییراتی به وجود بیاورند. این موضوع قطعه گم‌شده فعلی است.

Alexandra Levit از Inspiration at Work

 

۵- همکاری با شرکت‌های عرصه تندرستی

به نظر من اگر شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند با کمپانی‌های فعال در عرصه تندرستی همکاری کنند، حاصل کار عالی می‌شود. با این همکاری می‌توان اپلیکیشن‌هایی تولید کرد که کاربران به‌کمک آنها می‌توانند تمرینات خود را زیر نظر بگیرند، برای شرکت در کلاس‌های ورزشی مختلف نام‌نویسی کنند و اعلان‌های مختلفی در مورد عضویتشان دریافت نمایند. چنین اپلیکیشن‌هایی ممکن است انگیزه فعالیت بیشتری در کاربران ایجاد کنند و این حس را به ایشان منتقل کنند که اکوسیستمی اختصاصی در اختیار دارند.

Shalyn Dever از Chatter Buzz Media

 

image

 

۶- ارتباط با عرصه پزشکی

قدم بعدی، پس از دقیق‌تر شدن اطلاعات به‌دست‌آمده از کاربران، قرار گرفتن آنها در اختیار مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی است. در حال حاضر نیز اطلاعات بسیاری تهیه می‌شوند که البته تمام آنها دقت قابل قبولی ندارند. اما به‌موازات این که تکنولوژی پیشرفت می‌کند و شرکت‌ها روش‌های تجزیه‌وتحلیل را دقیق‌تر می‌کنند، همین اطلاعات یکی از پرقدرت‌ترین ابزارها برای پیشرفت علم پزشکی می‌شوند.

Alec Bowers از Abraxas Biosystems

 

۷- اطلاع از عادات

به نظر من جالب‌ترین پتانسیلی که فناوری‌های عرصه تندرستی و سلامتی در اختیار دارند کمک به انسان‌ها برای آگاهی از عادت‌هایی است که از وجودشان مطلع نیستند. مطالعات نشان می‌دهد آگاهی افراد از پارامترهایی نظیر وزن، طرز ایستادن، سطح استرس بدن و مواردی از این دست به آنها در کنترل این پارامترها کمک می‌کند. زیر نظر گرفتن و آنالیز تمام این اطلاعات در آن واحد توسط مغز ممکن نیست و حتی اگر بخواهید چنین تلاشی بکنید، مسلما دیر یا زود کلافه می‌شوید. بنابراین سپردن این وظایف به تکنولوژی‌های موجود منطقی‌ترین کار است. تنها چیزی که نیاز است کاربر به آن توجه کند صدا یا ویبره نوتیفیکیشن است که اطلاعاتی ضروری گوشزد می‌کند.

Mattan Griffel از One Month

 

۸- محافظت بیشتر از حریم خصوصی

کاربران هر چه به آنالیز کردن اطلاعات حیاتی بیشتری در مورد بدنشان روی بیاورند، نگرانی‌شان در خصوص حریم خصوصی اطلاعاتشان نیز بیشتر می‌شود. آنها دنبال این‌اند که کنترل بیشتری بر اطلاعات داشته باشند و بتوانند مشخص کنند که چه اپلیکیشن‌هایی به ایشان دسترسی داشته باشند و چه اپلیکیشن‌هایی نداشته باشند. با این که بسیاری از کاربران با اشتراک‌گذاری اطلاعات حیاتی بدن خود مشکلی ندارند، مسلما ترجیح می‌دهند این کار تحت نظر و با رضایت خودشان انجام بگیرد. هر چه تحت نظر گرفتن اطلاعات عرصه سلامتی و تندرستی رایج‌تر می‌شود، این سوال گریزناپذیر حقوقی نیز بیشتر اهمیت می‌یابد: شرکت‌ها و افراد مختلف به چه اطلاعاتی می‌توانند دسترسی پیدا کنند و این دسترسی تحت چه سازوکاری ایجاد می‌شود؟ در چنین شرایطی شرکت‌هایی که امنیت و کنترل بیشتری به کاربران اعطا می‌کنند برگ برنده را در برابر شرکت‌هایی در دست خواهند داشت که دسترسی‌های بی‌حساب‌وکتاب به اطلاعات در آنها طبیعی است.

Dave Nevogt از hubstaff.com

 

image

 

 

۹- مربی ورزش همراه و همیشگی

همه افراد فرصت یا حتی علاقه‌ای به صرف پول برای مربی شخصی به‌منظور رسیدن به اهداف ورزشی و تغییر سبک زندگی خود ندارند. حتی اگر چنین مربی‌ای داشته باشید، تنها وقتی در باشگاهید زیر نظر او قرار دارید. اما وقتی ساعت هوشمند داشته باشید، مربی شخصی شما همانی خواهد بود که در تمام ساعات روی مچتان بسته‌اید. با گسترش تعداد اپلیکیشن‌های عرضه‌شده در عرصه ورزش و سلامت برای ساعت‌های هوشمند داشتن مربی شخصی و رسیدن به اهداف سلامتی موردنظر بسیار آسان‌تر می‌شود.

Sathvik Tantry از FormSwift

 

منبع: TheNextWeb

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)