خانهاخبار
خداحافظ جک هدفون! اپل در خفا آیپد نسل نهم را حذف کرد

خداحافظ جک هدفون! اپل در خفا آیپد نسل نهم را حذف کرد

 اپل به طور ناگهانی آیپد نسل نهم را از رده خارج کرد و آیپد نسل دهم را به تنها مدل پایه تبدیل کرد. این مقاله به بررسی جزئیات این تغییر و تأثیر آن بر کاربران می‌پردازد.
 

۱۴۰۳/۲/۱۹

حذف آیپد نسل نهم و افزایش قیمت آیپد نسل دهم

حذف آیپد نسل نهم و افزایش قیمت آیپد نسل دهم

در جریان رویداد «Let Loose»، آیفون ضمن معرفی آیپد ایر و آیپد پروی جدید، به طور ناگهانی آیپد نسل نهم را از رده خارج کرد. این تصمیم باعث شد که آیپد نسل دهم، که از جک هدفون پشتیبانی می‌کرد، تنها مدل پایه در خط تولید رسمی اپل باشد و قیمت آن ۱۰۰ دلار کاهش یابد.

آیپد نسل دهم که در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه شد، با قیمت پایه ۴۴۹ دلار به بازار آمد، که تقریباً ۱۲۰ دلار گران‌تر از مدل‌های پایه سال‌های گذشته بود. این افزایش قیمت را اپل با ارائه ویژگی‌های شبیه به آیپد ایر جدید مانند نمایشگر ۱۰.۹ اینچی و پشتیبانی از USB-C توجیه کرد.

گرچه آپل این افزایش قیمت را با ویژگی‌های جدید توجیه کرد، اما بسیاری از کاربران این اقدام را منطقی نمی‌دانستند. نسل قبلی آیپد ایر اغلب با قیمتی تقریباً مشابه در دسترس بود و از ویژگی‌های بهتری نسبت به آیپد نسل دهم برخوردار بود، از جمله پردازنده‌ای سریع‌تر، نمایشگر بهتر و سازگاری با لوازم جانبی گسترده‌تر.

عرضه‌ی آیپد نسل دهم با قیمت منطقی‌تر

عرضه‌ی آیپد نسل دهم با قیمت منطقی‌تر

تا‌به‌کنون، آیپد نسل نهم به عنوان گزینه‌ای با قیمت مناسب برای کسانی که بر بودجه محدودی بودند، معرفی می‌شد. این دستگاه، از Apple Pencil نسل دوم پشتیبانی نمی‌کرد و طراحی قدیمی‌تری داشت، اما با وجود این، یک دستگاه سرگرمی با سرعت بالا بود که معمولا با قیمت کمتری از نسل دهم آیپد به فروش می‌رسید.

این دستگاه، همچنین آخرین آیپدی بود که از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کرد که برای طرفداران سابق هدفون‌های سیمی، ویژگی مطلوبی بود.

اما با ورود آیپد نسل دهم با قیمت ۳۴۹ دلار، ارزش این دستگاه از نظر قیمتی منطقی‌تر شده است که توصیه به خرید آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)