خانهاخبار
اندروید لالیپاپ روی 18.1 درصد از دیوایس‌های اندرویدی نصب شده است

اندروید لالیپاپ روی 18.1 درصد از دیوایس‌های اندرویدی نصب شده است

آماروارقامی که به‌تازگی از سهم نسخه‌های اندروید منتشر شده نشان می‌دهد که اندروید لالیپاپ، با 5.7 درصد رشد نسبت به ماه گذشته، در جایگاه سوم در میان نسخه‌های مختلف اندروید قرار گرفته است.
۱۳۹۴/۵/۱۳

باز هم اول ماه میلادی رسید و آمارهایی از توزیع‌های مختلف سیستم‌عامل‌های موبایل منتشر شد. طبق روال، همیشه آخرین آماروارقام مربوط به توزیع اندروید، محبوب‌ترین پلتفرم موبایل، نیز منتشر شده است. در میان نسخه‌های مختلف اندروید، بیلد لالیپاپ این سیستم‌عامل 18.1 درصد از کاربران آن را به خود اختصاص داده است که 15.5 درصد این تعداد از اندروید 5 و 2.6 درصد نیز از اندروید 5.1 استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که سهم اندروید لالیپاپ نسبت به ماه پیش 5.7 درصد افزایش یافته است. اندروید 4.4 کیت کت هم رشد بسیار کمی یافته و تنها 1 درصد به میزان کاربرانش اضافه شده و اکنون 39.3 درصد از کاربران اندروید را به خود اختصاص داده است.

 

image

 

پس از اندروید 4.4 اندروید 4.1 و اندروید 4.3 جلی بین با 33.6 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند. نسخه‌های اندروید 2.3.3 تا اندروید 2.3.7 نیز هنوز روی 4.6 درصد از گوشی‌ها و تبلت‌ها اجرا می‌شود. اندروید Ice Cream Sandwich (اندروید 4.0.3 و اندروید 4.0.4) روی 4.1 درصد و اندروید 2.2 نیز روی 3 درصد گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

این آماروارقام از کاربرانی به دست آمده که از فروشگاه گوگل پلی در 7 روز گذشته بازدید کرده‌اند. برخی از این بیلدها (مثل اندروید 2.2) که هنوز هم درصدی از کاربران را به خود اختصاص داده‌اند به بیش از 5 سال پیش مربوطند.

 

image

 

در ماه‌های آینده، با افزایش تعداد گوشی‌هایی که به اندروید 5 به‌روز می‌شوند، سهم لالیپاپ باز هم افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، گوشی‌های بیشتری نیز با اندروید 5.1 روانه بازار می‌شوند.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arei

۱۳۹۴/۵/۱۳
سلام مریم ایا رو گوشی های سریGalaxy E -E5-E7 با تبE ایا به اندروید لالیپاپ به روز میشود با تشکر راهنماهیم کنید؟