خانهاخبار
​ثبات قیمت: بهانه‌ای برای خرید

​ثبات قیمت: بهانه‌ای برای خرید

معرفی پرچمداران جدید، کاهش قیمت و واقعی شدن آن دلایل خوبی برای خرید گوشی موبایل است.
۱۳۹۴/۴/۲۲

تقریبا چند هفته‌ای است که قیمت‌ها دربازار تلفن همراه، به‌جز چند مورد خاص، تغییر محسوسی نکرده و بازار موبایل به ثباتی نسبی رسیده است که این امر به‌خودی‌خود باعث ایجاد آرامش در این بازار می‌شود. البته همیشه تعدادی افراد معتقدند با گذر زمان قیمت‌ها رو به پایین می‌رود. این نظریه درست است، اما به دو دلیل نمی‌توان روی آن حساب کرد: اول اینکه اگر یک مدل کالا عرضه‌ای کمتر از تقاضا داشته باشد، قیمت افزایشی پیدا می‌کند و دیگر اینکه ممکن است شما یک مدل گوشی را با امکاناتی خاص انتخاب کنید و منتظر بمانید تا قیمتش افت کند، در این مدت مدل دیگری با قیمت گوشی موردنظر شما اما با امکانات جدیدتر و به‌روزتر معرفی می‌شود؛ آیا دوباره منتظر می‌مانید یا حسرت استفاده نکردن از امکاناتی را می‌خورید که تا چند وقت پیش جزو بهترین‌ها به حساب می‌آمد؟

به یاد داشته باشید افت قیمت و کاهش قیمت دو مقوله جدا از یکدیگرند؛ یعنی پس از ورود هر محصول به بازار کمی زمان لازم است تا این محصول جدید، نسبت به حجم تولید و میزان تقاضا، قیمتش را پیدا کند، اما این زمان طولانی نیست و افت قیمت معمولا در کمتر از دو ماه خودش را نشان می‌دهد؛ افتی که نسبت به لحظه ورود تقریبا زیاد است. اما کاهش قیمت مربوط است به گذر زمان و جایگزینی تکنولوژی جدیدتر که مشخصا بیش از 5 یا 6 ماه و گاه بیش از یک سال طول می‌کشد.

 

image

 


این روزها تقریبا یکی از بهترین مواقع برای خرید تلفن همراه است، چرا که در درجه اول امکان مقایسه چند گوشی را در یک محدوده قیمت دارید و به‌علاوه می‌دانید اگر خریدی انجام می‌دهید، این خرید ارزش واقعی دارد و بهایی که بابت کالا می‌پردازید بهای کاذب نیست. اکثر تلفن‌های همراه تا حدودی افت قیمت خود را پشت سر گذاشته‌اند و تقریبا به قیمت مناسبی رسیده‌اند، چرا که اکثر برندها پرچمداران جدیدشان را معرفی کرده‌اند و این معرفی به‌هرحال بر قیمت گوشی‌های قبلی آنها تاثیرگذار است. می‌توان گفت فعلا همه منتظرند ببینند بازخورد تولیداتشان چطور است؛ حتی برخی شرکت‌ها بابت خریدتان از آنها به شما هدایای ارزنده‌ای می‌دهند تا بیش‌ازپیش از خریدتان لذت ببرید.

اگر شما هم به شبکه‌های اجتماعی ما بپیوندید، می‌توانیم از نظرها و تجربه‌های خریدتان بهره‌مند شویم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

هومن

۱۳۹۴/۴/۲۳
فراموش نکن که وقتی یک گوشی جدید میاد تو بازار به دلیل توقف تولید ورژن قبلیش ،و کم شدن اون مدل قیمتا بازم میره بالاتر

بابک

۱۳۹۴/۴/۲۲
به نظر من دو ماه بعد توافق هسته ایی بهترین زمان خریده تا اون موقع نوت جدید ایفون جدید زد وان جدیدم میاد