خانهاخبار
تنسور G3 نیز در برابر رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن نخواهد داشت!

تنسور G3 نیز در برابر رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن نخواهد داشت!

به تازگی تراشه پرچمدار گوگل در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده که خبر از عملکرد فنی نه چندان قدرتمند آن می‌دهد.
۱۴۰۲/۷/۱۱

همانطور که می‌دانیم، گوگل فردا (۱۲ مهر) از گوشی‌های پرچمدار خود یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو رونمایی خواهد کرد. این دو گوشی که جدیدترین محصولات پرمیوم گوگل محسوب می‌شوند با نسل سوم تراشه اختصاصی گوگل یعنی تنسور G3 همراه خواهند شد. تراشه تنسور در سال ۲۰۲۱ و همراه با سری پیکسل ۶ معرفی شد.

image

دو نسل قبلی تراشه تنسور در برابر رقبای شناخته‌شده خود یعنی تراشه‌های اپل و کوالکام عملکرد ضعیف‌تری داشته است. بررسی‌های فنیانجام شده نیز صحت این موضوع را تایید کرده‌اند. حالا اما به نظر می‌رسد این روند با تراشه تنسور G3 نیز ادامه پیدا خواهد کرد چرا که به تازگی تراشه پرچمدار گوگل در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده که خبر از عملکرد نه چندان قدرتمند آن می‌دهد.

طبق این گزارش، دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو امروز در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ قرار گرفتند و نتایج آزمون‌های پردازشی آن‌ها مشخص شد. در این راستا، نسخه استاندارد سری پیکسل ۸ در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶٫۲ به ترتیب امتیازهای ۱۵۶۳ و ۴۱۵۹ را کسب کرده است. از سوی دیگر، مدل پرو سری در آزمون‌های مشابه امتیازهای ۱۷۶۰ و ۴۴۴۲ را به خود اختصاص داده است.

نتایج کسب‌شده بار دیگر نشان می‌دهند که تنسور G3 نمی‌تواند به رقابت با تراشه‌های قدرتمندی مانند اسنپدراگون ۸ نسل دو یا A17 پرو بپردازد. برای مقایسه، سخت‌افزار پرچمدار کوالکام در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای موفق به کسب امتیازهای ۱۹۷۶ و ۵۱۴۹ شده است. در این راستا، به نظر می‌رسد عملکرد تراشه تنسور G3 در حد و اندازه تراشه نسل قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک باشد.

در نهایت باید اشاره کرد که برخلاف عملکرد ضعیف در برابر رقبا، تنسور G3 به نسبت‌های نسخه‌های نسل قبلی خود پیشرفت‌های محسوسی خواهد داشت. برای مثال، پردازنده مرکزی تراشه جدید گوگل در حدود ۲۰ درصد قوی‌تر از تنسور G2 است که برای طرفداران گوگل خبری بسیار خوب محسوب می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)