خانهاخبار
مک بوک ایر بعدی یک غول پردازشی در بدنه‌ای کوچک خواهد بود!

مک بوک ایر بعدی یک غول پردازشی در بدنه‌ای کوچک خواهد بود!

لپتاپ جدید اپل به لطف تراشه M3 از قدرت پردازشی بسیار بالایی بهره خواهد برد.
۱۴۰۲/۴/۲۶

اپل در ماه ژوئن و در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی (WWDC) سال ۲۰۲۳ از مک بوک ایر ۱۵ اینچی رونمایی کرد که با مشخصات فنی قابل توجهی مانند تراشه قدرتمند M2 همراه شده است. حالا اما به نظر می‌رسد امسال باید منتظر نسخه قوی‌تری از سری مک بوک ایر باشیم که احتمالا اواخر سال جاری معرفی می‌شود.

image

خبرنگار برجسته بلومبرگ و تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مارک گرمن، در گزارش جدید خود ادعا کرده است که اپل در ماه اکتبر سال جاری میلادی یک رویداد جدید برگزار خواهد کرد که بر رونمایی از محصولات سری مک متمرکز است. در این راستا، این افشاگر اعلام کرده است که در طی این رویداد موردانتظار شاهد رونمایی از اولین مک‌های مجهز به تراشه پرچمدار M3 خواهیم بود که شامل محصولاتی مانند مک بوک ایر ۱۳ اینچی، یک آیمک جدید و نسخه ۱۳ اینچی مک بوک پرو می‌شوند.

آقای گرمن در گزارش قبلی خود اذعان کرده بود که تراشه M3 برپایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد که مصرف بهینه انرژی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. به علاوه، این خبرنگار ادعا کرده است که یک نسخه از تراشه M3 در مک بوک پرو آزمایش شده است که از ۱۲ هسته (شش هسته بزرگ و شش هسته کوچک)، پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای و حافظه رم ۳۶ گیگابایتی بهره می‌برد.

image

ظاهرا این نسخه از تراشه M3 مربوط به مدل پرو می‌شود و مک بوک ایر جدید از نسخه استاندارد تراشه M3 با تعداد هسته‌های کمتر برای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی برخوردار خواهد شد.

مک بوک ایر ۱۳ اینچی اپل که به تراشه M2 مجهز است ویژگی‌های برجسته‌ای مانند عمر باتری بالا، عملکرد فنی قابل توجه، طراحی زیبا و نمایشگر روشن را دارا می‌باشد ولی از نکات منفی آن نیز می‌توان نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، سرعت پایین SSD به کار رفته و تعداد محدود درگاه‌ها را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل در اواخر سال جاری میلادی برنامه کاری پرمشغله‌ای را پست سر خواهد گذاشت چرا که یک ماه قبل از برگزاری رویداد معرفی مک بوک ایر ۱۳ اینچی، شاهد معرفی سری آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)