خانهاخبار
در پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳ چه رخ داد؟

در پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳ چه رخ داد؟

در شب گذشته، شاهد برگزاری رویداد جذاب پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳ بودیم و اکنون قصد داشته تا نگاهی به مهم‌ترین عناوین و دستگاه‌های معرفی شده طی این رویداد بیاندازیم.
۱۴۰۲/۳/۴

شرکت سونی در شب گذشته با برگزاری رویداد جذاب پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳، توجه همگان را به خود برانگیخت. در این رویداد که بیش از یک ساعت به طول انجامید؛ شاهد معرفی بازی‌های جدید، نمایش تریلر از گیمپلی عناوین انحصاری و همچنین رونمایی از کنسول جدید قابل حمل سونی بودیم. در این مطلب، قصد داشته تا نگاهی به مهم‌ترین عناوین و دستگاه‌های معرفی شده در این رویداد انداخته و با آنها آشنا شویم.

 

پروژه Q، کنسول قابل حمل جدید سونی

image

 

سونی پس از چندین سال، بار دیگر یک کنسول قابل حمل با نام داخلی پروژه Q را روانه بازار خواهد کرد. این دستگاه که نمایشگری ۸ اینچی دارد؛ تنها برای ریموت پلی بازی‌ها از طریق پلی استیشن ۵ طراحی شده و به طور مستقل بازی‌ها را اجرا نخواهد کرد. پروژه Q تمامی قابلیت‌های بازخورد لرزشی کنترلر دوالس سنس را نیز به همراه خواهد داشت.

این شرکت همچنین از ایرفون‌های پلی استیشن نیز رونمایی کرد؛ در این ایرفون‌ها، شاهد همان زبان طراحی خاص کنسول پلی استیشن ۵ هستیم و امکان اتصال بلوتوثی آنها به گوشی‌های هوشمند و پی سی نیز وجود دارد.

 

نمایش تریلر گیمپلی Spider-Man 2

image

 

نخستین تریلر از گیمپلی بازی Marvel’s Spider-Man 2، سرانجام طی این رویداد نمایش داده شد. در این تریلر ۱۲ دقیقه از گیمپلی این عنوان، شاهد قدرت‌های جدید پیتر با لباس سیاه سیمبیوت هستیم. استودیوی اینسامنیک همچنین به طور رسمی تایید کرد که این بازی در پاییز ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

 

نسخه ریمیک شده Metal Gear Solid 3: Snake Eater در حال ساخت است

image

 

در سال جاری میلادی، شاهد عرضه ریمیک‌های با کیفیتی چون Resident Evil 4 و Dead Space بودیم و به نظر رسیده که سال ریمیک‌ها همچنان ادامه دارد. شرکت کونامی در حال ساخت ریمیک بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater بوده که یکی از محبوب‌ترین عناوین در این سری محسوب می‌شود.

متاسفانه، هنوز اطلاعاتی چندانی درباره این عنوان در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و پی سی منتشر خواهد شد.

 

بانجی به سری ماراتون باز می‌گردد

image

 

استودیوی بانجی که مدتی پیش توسط پلی استیشن خریداری شد؛ با عناوینی چون سه گانه اول Halo و بازی‌های لوتر-شوتر Destiny و Destiny 2 شناخته شده است؛ قصد بازگشت به یکی از سری‌های قدیمی خود با نام Marathon را دارد. نسخه اول این بازی که یک شوتر اول شخص بود؛ در سال ۱۹۹۴ برای اپل مکینتاش منتشر شد.

نسخه جدید سری ماراتون در انحصار پلی استیشن نبوده و برای ایکس باکس و پی سی نیز منتشر خواهد شد. این بازی قابلیت کراس پلی را داشته و از کراس-سیو نیز پشتیبانی می‌کند.

 

تاریخ عرضه نسخه بعدی سری Assassin’s Creed‌ مشخص شد

image

 

بازی Assassin’s Creed Mirage که مدتی پیش معرفی شد؛ قرار است تا مقداری تمرکز روی مکانیک‌های نقش آفرینی را کمتر کرده و این سری را به دوران ساده اکشن و پارکور محور گذشته باز گرداند. تریلر گیمپلی این عنوان که طی رویداد شوکیس نمایش داده شد؛ انتشار آن در روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) را تایید کرد. یوبیسافت همچنین در حال توسعه نسخه بعدی این سری بوده که در دوره فئودالی ژاپن جریان خواهد داشت.

 

تمرکز بیشتر روی بازی‌های واقعیت مجازی

image

 

در بخش زیادی از این رویداد، شاهد معرفی بازی‌های مخصوص هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ بودیم. حالت وی آر به بازی تحسین شده Resident Evil 4 نیز اضافه شده که احتمالا، تجربه بی‌نظیری را رقم خواهد زد. بازی‌های دیگری چون Crossfire: Sierra Squad، Synapse و Beat Saber نیز برای این هدست واقعیت مجازی معرفی شدند.

 

image

 

نظر شما درباره محتوای نمایش داده شده طی رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳ چیست؟ آیا انتظار بیشتری از پلی استیشن داشته یا عقیده دارید که سال ۲۰۲۳، سال خوبی برای طرفداران پلی استیشن خواهد بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)