خانهاخبار
اولین عکس از توییترِ اینستاگرام لو رفت!

اولین عکس از توییترِ اینستاگرام لو رفت!

شرکت اینستاگرام هم در حال ساخت یک شبکه اجتماعی متن محور جدید است که قرار است با توییتر رقابت کند. حالا اولین اسکرین شات از این اپلیکیشن جدید اینستاگرام لو رفته است.
۱۴۰۲/۲/۳۰

چند وقتی بود که شایعات مختلف از این می‌گفتند که اینستاگرام قصد دارد یک ویژگی جدید به این شبکه اجتماعی اضافه کند تا شبیه به توییتر شود. حالا به لطف تصویر لو رفته از این سرویس، می‌توانیم ببینیم توییتر ساخته شده توسط اینستاگرام چه شکلی است! 

این تصویر را Lia Hbaerman از ایمیل خبرنامه‌ای که دریافت کرده منتشر کرده که گویا به اشتباه این تصویر در آن گنجانده شده و لو رفته است. این اپلیکیشن جدید اینستاگرام قرار نیست اسم جداگانه‌ای داشته باشد و در عوض به آن «اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای مکالمات بر پایه متن» گفته خواهد شد. آنطور که Haberman گفته، این اپلیکیشن با اسم کد P92 یا بارسلونا در شرکت اینستاگرام شناخته می‌شود. کاربران قادر خواهند بود در این اپلیکیشن با همان نام کاربری و پسورد اینستاگرام‌شان لاگین کنند و همه چیز از فالوئرها گرفته تا فالویینگ‌ها و حتی تیک آبی، در این سرویس هم قابل مشاهده است. 

image

در این اپلیکیشن در صفحه اصلی، بخش feed را داریم که همان نقش تایم لاین توییتر را ایفا می‌کند. در صفحه فید می‌توان پست‌هایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر ایجاد و به آن لینک، عکس یا ویدیو نیز ضمیمه کرد.

ظاهر کلی اپلیکیشن به گونه‌ای است که انگار اینستاگرام و توییتر را با هم ترکیب کرده باشند. همچنین گویا متا فکر همه‌جا را کرده و طبق همین اسلاید لو رفته از ظاهر اپلیکیشن، قابلیت‌هایی برای کنترل اینکه چه کسی می‌تواند به پست شما ریپلای بزند یا شما را منشن کند نیز حاضر خواهد بود. همچنین هر اکانتی که در اینستاگرام بلاک کرده باشید نیز در این اپلیکیشن جدید بلاک باقی خواهد ماند. 

یکی از هیجان‌انگیزترین موارد در مورد این اپلیکیشن جدید این است که غیرمتمرکز یا دیسنترالایزد نیز خواهد بود. برای مثال اگر فردی در شبکه اجتماعی Mastadon حساب کاربری پابلیک داشته باشد، از طریق این شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام می‌شود با حساب کاربری او در Mastadon تعامل کرد. یا حتی اگر اکانت پرایویتی باشد می‌توان از این سمت برای فالو کردن ریکوئست ارسال کرد. 

اگر این اپلیکیشن به صورت عمومی منتشر شود، ممکن است محبوبیت این شبکه اجتماعی را از این چیزی که هست هم بیشتر کند. با وضعیتی که ایلان ماسک برای توییتر به وجود آورده، بیشتر توییتری‌ها به دنبال یک توییتر جدید هستند! شبکه‌های اجتماعی مثل Mastadon و بلو اسکای هم از همین فرصت استفاده کرده و توانسته‌اند کاربران زیادی را به سمت خودشان جذب کنند اما اگر اینستاگرام بتواند نمونه موفقی از توییتر ایجاد کند، شاید همه چیز در نهایت به نفع توییتر تمام شود. مخصوصا اینکه در چنین شرایطی کاربران دوستان‌شان را فالو دارند و نیازی به ثبت نام و مهاجرت کردن به شبکه اجتماعی جدیدی را ندارند. 

شرکت متا در مورد این تصاویر اظهار نظر نکرده اما قبلا از اشتیاق خود برای ساختن چنین شبکه اجتماعی که غیر مترکز و متن محور باشد، صحبت کرده بود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)