خانهاخبار
هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تولید فایل‌های ویدئویی هفته آینده معرفی می‌شود

هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تولید فایل‌های ویدئویی هفته آینده معرفی می‌شود

مایکروسافت امروز اعلام کرد که مدل جدید هوش مصنوعی شرکت OpenAI با قابلیت‌های چند رسانه‌ای همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT سال گذشته میلادی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف عرضه شد. این چت‌بات پیشرفته مورد استقبال بسیار گسترده کاربران قرار گرفت و راه را برای توسعه دیگر مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) نیز هموارتر کرد. حالا اما قرار است مدل پیشرفته‌تری از فناوری هوش مصنوعی شرکت OpenAI عرضه شود چرا که مایکروسافت امروز اعلام کرد مدل هوش مصنوعی GPT-4 هفته آینده معرفی می‌شود و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

image

این خبر توسط مدیر بخش فناوری شعبه آلمان برند مایکروسافت به نام آندریاس براون در طی رویدادی به نام AI in Focus-Digital Kickoff تایید شد. طبق گفته‌های این مقام مسئول مایکروسافت، نسخه جدید هوش مصنوعی GPT هفته آینده رونمایی خواهد شد و به کاربران امکان تولید محتواهای مختلف برپایه هوش مصنوعی را فراهم خواهد آورد. در این رابطه آقای براون اذعان داشت:

ما هفته آینده از هوش مصنوعی GPT-4 پرده‌برداری خواهیم کرد که در آن مدل‌های چند رسانه‌ای با قابلیت‌های کاملا متفاوتی مانند تولید ویدئو ارائه خواهد شد.

مدل حال حاضر ChatGPT از هوش مصنوعی GPT-3.5 بهره می‌برد که تنها به ارائه جواب‌های متنی محدود است. با عرضه GPT-4‌ این محدودیت به طور کامل برطرف می‌شود و تولید محتواهای تصویری و ویدئویی امکان‌پذیر خواهد شد. با توجه به این موضوع، این هوش مصنوعی از قدرت بسیار بیشتری در مقایسه با GPT3.5 برخوردار خواهد بود و قابلیت‌های تازه‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

 

image

در نهایت باید اشاره کرد که مایکروسافت و OpenAI برای بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی همکاری گسترده‌ای را  با یکدیگر آغاز کرده‌اند. در این راستا، آقای براون ادعا کرده است که GPT-4 سندی برای همکاری موفقیت‌آمیر و نزدیک این دو شرکت خواهد بود. در حال حاضر، مایکروسافت نسخه‌ جدیدی از بینگ و مرورگر اج را عرضه کرده است که به ChatGPT مجهز است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)