خانهاخبار
اندروید ۱۴ برنامه‌هایی که دستگاه یا اپراتور در پس‌زمینه نصب کرده‌اند را نشان می‌دهد

اندروید ۱۴ برنامه‌هایی که دستگاه یا اپراتور در پس‌زمینه نصب کرده‌اند را نشان می‌دهد

در راستای عرضه اولین دموی اندروید ۱۴، برخی ویژگی‌های جدید این سیستم عامل منتشر شده است.
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ به تازگی منتشر شد و تعدادی از قابلیت‌های جدیدی را با خود به همراه داشت. با این حال، به نظر می‌رسد ویژگی‌های تازه بیشتری در راه باشد. از جمله توانایی‌های اندروید ۱۴ می‌توان به نشان دادن برنامه‌هایی که توسط شرکت سازنده، اپراتور یا حتی یک عامل مخرب نصب شده‌اند اشاره کرد.

image

 

معمولا دستگاه‌ّا با تعدادی برنامه و بازی از قبل بارگذاری شده که لزوما، نیازی به حضور آن‌ها نیست و حتی در بعضی موارد، برنامه‌های تکراری در میان آن‌ها وجود دارد. همچنین این موضوع عادی نبوده که برنامه‌ها در پس‌زمینه بدون اطلاع کاربر در دستگاه نصب شده و باقی بمانند.

این موضوع همچنین می‌تواند برای یافتن اینکه آیا یک بدافزار یا یک برنامه مخرب موفق به نصب یک برنامه دیگر می‌شود یا نه، مفید باشد.

با اندروید ۱۳، گوگل ردیابی برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه نصب شده‌اند را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این شرکت صراحتا اعلام کرده که این برنامه‌ها ممکن است از سمت برند سازنده یا شرکت‌های مخابراتی کاربران باشند. گوگل توضیح داده است:

«کارخانه سازنده دستگاه شما ممکن است برنامه‌هایی را در پس‌زمینه روی دستگاه شما نصب کند یا به شرکت مخابراتی و سایر شرکای شما اجازه داده تا آن‌ها این کار را انجام دهند.

هیچ برنامه‌ای که در پس‌زمینه دستگاه شما نصب می‌شود برای عملکرد گوشی لازم نیست. می‌توانید برنامه‌هایی که نمی‌خواهید را حذف کنید.»

در کنار هر برنامه، یک دکمه حذف وجود داشته که آن را به راحتی پاک می‌کند. همچنین یک فهرست وجود داشته که برنامه‌هایی که در ۶ ماه گذشته در پس‌زمینه نصب شدند را لیست می‌کند.

این تغییر ابتدا توسط افشاگری به نام میشل رحمان فاش و دیلان روسل از رسانه 9to5Google نیز آن را تأیید کرد. در زیر نیز تصویری از این ویژگی آورده شده که فهرست گفته شده، به خدمات گوگل پلی برای AR و اسپاتیفای اشاره کرده است. همچنین درون‌افزارها قرار داشته در این سیستم عامل، این ایده را تأیید کرده که برنامه‌های نصب شده بدون اجازه، توسط این ویژگی قابل رویت خواهند بود.

image

تصویری از ویژگی جدید اندروید ۱۴ در فهرست برنامه‌های نصب شده در پس‌زمینه

 
 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)