خانهاخبار
اینترنت کشور برای ۴ دقیقه به صورت کامل قطع شد!

اینترنت کشور برای ۴ دقیقه به صورت کامل قطع شد!

غیرمنتظره‌ترین اتفاق امروز، قطعی اینترنت سراسری کشور برای ۴ دقیقه به صورت کامل بود که در آن نه اینترنت خانگی و نه اینترنت موبایل، فعال نبودند!
۱۴۰۱/۱۱/۵

اگر در یکی دو ساعت اخیر آنلاین بوده باشید احتمالا متوجه شدید که در یک بازه مقطعی که تقریبا ۴ الی ۵ دقیقه به طول انجامید، اینترنت کشور به شکل سراسری قطع شده بود و نه تنها اینترنت ISPها بلکه اینترنت موبایل هم از کار افتاده بود!

با پیگیری‌هایی که برخی اپراتورها داشته‌اند، گویا مشکل از سمت ارتباطات زیر ساخت بوده که باعث این قطعی سراسری شده بود. در همین راستا خبرگزاری ایسنا هم پیگیری‌هایی انجام داده و به نتیجه مشابه رسیده اما گویا ارتباطات زیرساخت فعلا اعلام کرده که منتظر توضیحات تکمیلی برای اتفاق رخ داده باید باشیم.

image

 

قطعی اینترنت به هرشکل، می‌تواند مشکلات عدیده زیادی را برای کاربران و همه سرویس‌ها به وجود بیاورد. ماجرا آن‌جایی گره بیشتر پیدا می‌کند که چندی پیش سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران که همیشه وضعیت شبکه اینترنت را نشان می‌داد نیز از دسترس خارج شد.

در مورد اختلال اخیر تا به حال سهراب آغ بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، اینطور توضیح داده است که:

با توجه حجم ترافیک داخل کشور  و توسعه ای که باید اتفاق بی افتد، موقتا شاهد افت ترافیکی هستیم که با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت، ان شاءالله این مشکل در حال حل شدن است و به زودی دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد.

در نهایت او ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل اختلال پیش آمده گفته بود با تحمل و صبوری که انجام می دهند به ما اجازه دهند که این مشکل حل شود. اما پس از اظهارات معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور خبر داده و تاکید کرد که هم اکنون سکوهای داخلی و پیام رسانها بدون مشکل مشغول خدمات رسانی به هموطنان هستند و وضعیت خدمات داخلی به حالت عادی برگشته است. شما چه تجربه‌ای از قطعی اینترنت داشتید؟ آیا متوجه قطع شدن شبکه سراسری شدید یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۱/۱۱/۵
کجای این کار اتفاقی و تصادفی بوده؟ چند وقته که دارند از طرح صیانت حرف میزنند؟
کاملا هم عمدی و با برنامه بوده. اگه سکوهای و پیام رسانهای داخلی فعالند و غیرداخلی ها قطع و یا مشکل دارند، فکر میکنید اتفاقیه؟
یا اینکه عملا ارتباط داخل و خارج و یا اینترنت بین المللی رو قطع کردند و پروژه ی صیانت فعال شده؟
قبلا میگفتیم چند قدم مانده به کره شمالی شدن، الان باید گفت که از کره شمالی هم جلو زدیم.